Rover 416 problem z odpalaniem poniżej 0 st.C

28 Gru 2007, 13:09

Witam,
Mam problem dotyczący odpalania auta. Mam samochód- Rover 416Si i wystarczy ze temperatura spadnie nawet nieznacznie poniżej 0 st. C auto niechce odpalać. Akumulator jest sprawny i naładowany. A gdy temperatura jest juz gdzies w granicach 5st.C odpala "na dotyk". Pomoże ktoś? Co mam robić?
roverek
Nowicjusz
 
Posty: 34
Miejscowość: Wro
  • 28 Gru 2007, 17:20

    Może czujnik temperatury?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Gru 2007, 18:16

    a co do odpalania miałby czujnik temperatury? a nie są to raczej np. kable dochodzące do świec? Bo jak odpalam to silnik jakby już prawie zaskakiwał ale jak przestaje kręcić rozrusznikiem to "umiera" :(
    roverek
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Miejscowość: Wro

    28 Gru 2007, 22:32

    Co ma do tego czujnik temp?Nie chce mi się pisać referatu,ale napiszę,że ma wiele.Może to być tez wina samego układu zapłonowego lub paliwa.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    29 Gru 2007, 09:49

    Przyznam sie ze o czujniku temperatury pierwszy raz słyszę, ale może mi ta wiedza się kiedyś przyda.
    Paliwo raczej aż tak drastycznie nie zmienia swoich właściwości w przedziale od 5st do -5st.C żeby to miało wpływ w tym przypadku na odpalanie autka [dygresja- jestem chemikiem]. Zawsze tankuje na Shell'u albo BP, to są już raczej firmowe stacje(choć pewnie też swoje grzeszki mają) Nie tankuje na przydomowych stacyjkach niewiadomego pochodzenia gdzie litrami leje się woda:)

    Problem rzeczywiście pochodził od układu zapłonowego, a dokładniej od kabli zapłonowych dochodzących do świec. W Roverze 416 świece są w takich długich kanalikach. I gdy temperatura spadała poniżej zera osadzała sie w nich wilgoć.
    Problem został rozwiązany przez spryskanie owych kanałów i przewodów magicznym środkiem jakim jest WD-40:] Dzisiaj choć było -7st.C autko odpaliło "na dotyk". Myślę ze pojadę dzisiaj kupić nowe kable i problem sie rozwiąże na dobre. Bo te stare kabelki aż sie proszą o wymianę:)

    Ps. MotoAlbercik- Poczytałem trochę forum i muszę Ci przyznać że masz naprawdę bardzo DUŻA wiedzę o samochodach. Nie chcę Cię urazić, ale z całym szacunkiem do Ciebie i Twojej wiedzy czasem tak mądrujesz że sobie myślę ze Ci biedni ludzie muszą pół auta wymienić żeby ich znowu działało. Ja wiem że jest dużo możliwości, przy rożnych problemach motoryzacyjnych. Bo jest też dużo zależności przy awariach. Ale powinno zaczynać sie od najbardziej prostych, najbardziej oczywistych przyczyn. Gdy to sie nie powiedzie dopiero wtedy można szukać jakiś bardziej skąplikowanych przyczyn:) To tylko takie moje spostrzeżenie, nie obrażaj się. Pozdrawiam
    roverek
    Nowicjusz
     
    Posty: 34
    Miejscowość: Wro

    29 Gru 2007, 11:13

    Absolutnie się nie obrażam - jestem tu po to ,żeby pomagać.Ale zaueważ,że mało kto na forum pisze od razu,że trzeba coś wymienić.Zazwyczaj piszemy,że to coś,trzeba posprawdzac :) .Na tym polega nasza pomoc.Jeżeli samochód przyjechałby na warsztat,to mechanik zanim cokolwoiek zacznie naprawiać,najpierw sprawdza.To samo tyczy się czujnika temp.Jeżeli czujnik się "zawiesi" na temp. np. 20 stopni i taką informację będzie przekazywał do komputera,to komputer obliczy całkiem inny skład mieszanki niż jezeli ten czujnik bedzie przekazywał prawdziwą informację,że płyn ma np. 5 stopni.Tak samo jezeli zawiesi się na 5 stopniach,a ciecz bedzie miała 50 stopni - wówczas moga być problemy z obrotami.A wtedy już bedzie problem z uruchomieniem silnika.Tego czujnika nie od razu trzeba wymieniać,ale można go sprawdzic,mierząc jego opornośc w danych temperaturach.W domu masz możliwość zrobić to za darmo,a na warsztacie musisz za to zapłacić.Większość warsztatów zazwyczaj najpierw podpina silnik pod komuter(co też kosztuje) i wtedy wiadomo czego szukać.My na forum takiej możliwości nie mamy niestety :( .To tak pokrótce się "wymadrzyłem" :) .
    Inną rzeczą jest to,że forumowicz,zanim napisze,że ma problem z uruchomieniem silnika,może najpierw sam posprawdzać te najprostsze rzeczy.Trudno tak za każdym razem pisać,że trzeba sprawdzić czy do silnika dochodzi paliwo,czy jest iskra,że trzeba sprawdzić świece zapłonowe,filtr powietrza,przewody WN,etc.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
      Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
      [2018] VW Touareg III
      VW pokazał kolejna auto nie dla ludu. W środku pełno elektroniki rodem z nowych Audi z... 15 calowym ekranem dotykowym i 12 calowymi zegarami na czele. Waga spadła o jakieś 100kg w porównaniu do poprzednika. Zapowiedziano ...

    29 Gru 2007, 11:42

    Całkowicie zgadzam się z MotoAlbercik.
    To może być wina czujnika. Przewody też możesz sprawdzić ( najlepiej w ciemności na odpalonym silniku rozpyl nad nimi trochę wody jakimś opryskiwaczem do kwiatów jeśli będą widoczne przejści iskry pomiędzy przewodami to znaczy że trzeba je wymienić). Zwróć uwagę na kopułkę i palec roździelacz czy nie są powypalane lub zaśniedziałe styki
    Golf IV GTI 1.8 TURBO
    Nissan Terrano II 2.7 TDI
    BMW 328
    Bolo1989
    Aktywny
     
    Posty: 439
    Miejscowość: Mazowieckie