Rover 45

23 Paź 2015, 10:33

Piotr932 napisał(a):Zresztą wystarczy wpisać sobie w google info dotyczące tej pompy i wszystko będzie jasne Także Krin z całym szacunkiem ale z tym stwierdzeniem że piszę głupoty to trochę bym przystopował


Powtórzę raz jeszcze, piszesz głupoty :) Temat pompy trochę mnie zainspirował więc podjechałem to zaprzyjaźnionego pompiarza. VP30 to boschowska pompa chyba najpopularniejsza wśród trochę starszych diesli stosowana w zasadzie w większości marek od forda począwszy, przez rovera, opla itp. na vagach kończywszy. W większości przypadkow różni się sterownikiem.
Pompiarz potwierdził jak ja wcześniej, że w SDI pompa jest prawie niezniszczalna. Jeżeli już coś padnie to przeważnie jest to sterownik pompy ( na allegro 100-200 zł a nowa ok 300zł ) + prosta wymiana nawet we własnym zakresie jak ktoś ma smykałkę do majsterkowania. Silnik 2.0 SDI nie jest wyżyłowany, moc to niewiele ponad 100KM w zależności od wersji to też pompa nie dostaje w dupę.
Sam osobiście użytkowałem cztery SDI, niewielkie bolączki miewały jak każdy samochód ale nigdy nie było nic z pompą. W rodzinie nadal jeżdżą dwa SDI, z pompą również problemów brak. Oglądałem, uczestniczyłem w zakupie wielu SDI, również nie spotkałem egzemplarza, który miał wyżej wymieniony problem.
Co do kosztów regeneracji to raz, że wyjątkowo drogi serwis a dwa, że do prawie każdego diesla z tej epoki koszta regeneracji są podobne niezależnie od marki bo robota jest w zasadzie taka sama.
Cena zależna jest też od zakresu napraw a górna granica to wymiana praktycznie wszystkiego od tłoka, czujnika, sterownika, uszczelnień + programowanie itp. a spotkać pompę, która ma padnięte wszystko jest mniej prawdopodobne niż spotkanie uczciwego polityka :mrgreen:
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995

23 Paź 2015, 18:59

Wpisz sobie w Google pompa vp30, drugi link od góry to forum roverki i tam są trzy rzeczy które przeważnie w tej pompie padaja :) Masz znajomego pompiarza, super. Ja bazuje się na tym jakie informacje uzyskałem z forum o konkretnej marce, od ludzi którzy w moim przekonaniu mają pojęcie o tym co piszą i według nich w większości przypadków problem z pompą występuje.

Toledo w 1.8 z lpg blisko mnie nie ma żadnego. Ale znalazłem tego:
[link do oferty na Olx wygasł]
Warto byłoby jechać?
Piotr932
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Gdańsk
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V 86KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

24 Paź 2015, 12:42

Miał coś z tyłem (klapa krzywo spasowana i w innym odcieniu) poza tym bardzo ładne :ok:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

25 Paź 2015, 09:16

Dostałem więcej jego zdjęć i rezygnuje z niego. Dziś rano znalazłem jeszcze jedno.
[link do oferty na Olx wygasł]
7400 za bore z gazem i climatronic? Wydaje mi się trochę mało?
Piotr932
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Gdańsk
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V 86KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998

25 Paź 2015, 09:19

A ile może kosztować 15 letni Golf z bagażnikiem? :o
Obejrzyj, wygląda przyzwoicie :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

25 Paź 2015, 10:06

Niezła Borka :ok:
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Niebezpieczny zakręt - jak go pokonać bezpiecznie?
    Choć jazda po łuku należy do podstawowych i niezbędnych umiejętności każdego kierowcy, to nie zawsze kończy się szczęśliwie. W 2017 r. w wypadkach w zakręcie zginęło 466 osób. Jak pokonywać zakręty oraz o czym pamiętać ...

29 Paź 2015, 21:29

Byłem oglądać. Auto kompletna porażka i niewypał. Dobrze że znalazłem konkretnego mechanika który powiedział co i jak.
Okazało się że prócz paru drobnych napraw w zawiasie trzeba zrobić kolektor wydechowy bo jest pęknięty, cieknie olej z pokrywy zaworów, pare przetartych węży. Pospawany zardzewiały tłumik, źle założone tuleje na belce z tyłu. Coś przy gazie kombinowane. Z karoserii tylko dach nie był robiony. Cała reszta albo dwa razy malowana, albo szpachli tyle że nawet blachy nie łapało + pełno przetarć typowo parkingowych i dużo ognisk rdzy.
Piotr932
Początkujący
 
Posty: 64
Miejscowość: Gdańsk
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Daewoo Lanos
Silnik: 1.5 8V 86KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1998