Rover 99r - pisk przy skecie w lewo

01 Sty 2009, 19:28

Witam

Problem pojawia sie przy delikatnym skręcie w lewo - po wyprostowaniu kirownicy lub skecie w prawo problemu nie ma.Pisk jest bardzo podobny do piszczenia hamulców.Pojawia się i znika samoistnie - czasami jest czasami nie ma.Na początku odgłos ten pojawiał sie tylko przy prawie maksymalnym skecie np. na parkingu, obecnie jest przy normalnej jezdzie nawet przy najmniejszym odchyleniu kierownicy w lewo.

Co to moze być, na co mam zwrócić uwagę.

Pozdrawiam
adamek119
Nowicjusz
 
Posty: 32
  • 08 Sty 2009, 20:12

    Zwróć uwagę na naciąg paska wieloklinowego
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN

    09 Sty 2009, 01:11

    Oki.Dzieki.Zapomniałem jeszcze dodac ze ściaga mi autko w lewo i coraz czesciej piszczy, trze mi cosik jak lekko skrecam w lewo - odgłosy ustaja przy wyprostowaniu kierownicy. I odgłosy te dobiegają z lewego koła.Co to?????
    adamek119
    Nowicjusz
     
    Posty: 32

    09 Sty 2009, 15:45

    wszystko wskazuje na pasek i dowiedz sie kiedy byl ostatnio zmieniany olej we wspomaganiu
    godfather78
    Aktywny
     
    Posty: 274
    Miejscowość: swarzędz
    Prawo jazdy: 0- 0-1996
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: octavia II
    Paliwo: Diesel
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Automatyczna

    09 Sty 2009, 18:09

    Może ustaw sobie zbierzność kół bo czasami piszczą koła przy skręcie jak jest żle ustawiona, a co do ściągania zamień sobie koła z przodu pr. na le. le. na pr. Też tak miałem mechanik zamienił mi koła i pomogło. Pozdrawiam
    piotr76
    Nowicjusz
     
    Posty: 17

    10 Sty 2009, 09:46

    Do wspomagania polecam olej Mobil ATF 220
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Dlaczego trzeba posiadać ubezpieczenie motocykla?
      Ubezpieczenie motocykla jest obowiązkowe podobnie jak w przypadku samochodu. Warto sprawdzić, ile kosztuje ubezpieczenie motocykla na rynku, bo oferty TU różnią się od siebie. W wyborze najkorzystniejszej polisy pomaga ...
      Silniki LS - General Motors
      Z Japonii przenosimy się do Stanów Zjednoczonych, czyli prawdziwego królestwa potężnych silników o widlastym układzie cylindrów. Właśnie taką architekturą cechują się silniki General Motors z linii ...

    10 Sty 2009, 09:55

    Z tymi kołami to popieram, ale sprawdz czy nie masz opon kieronkowych wtedy raczej lepiej z tyłu na przód wrzucic LT/LP, PT/PP
    predek
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Miejscowość: Lipowa k/Żywca

    10 Sty 2009, 19:03

    Kierunkowe opony źle założone nie spowodują pisków, a w pierwszej kolejności przy ściąganiu samochodu polecam wyważenie wszystkich kół, sprawdzenie czy nie mają guza, ustawienie "zbieżnosci" kół, koszt to ok. 20 zł za wyważenie i 50zł za ustawienie zbieżnosci. Jeśli po ustawieniu tych parametrów sytuacja będzie się powtarzała wina może leżeć po stronie amortyzatora, lub tulejek metalowo-gumowych wahacza.
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN

    10 Sty 2009, 19:41

    Smakoszek napisał(a):Kierunkowe opony źle założone nie spowodują pisków.


    Tak ja wiem, że nie spowodują pisków, miałem na myśli poprawić nieco szanownego piotr76 (bez aluzji). Pisał o zamianie kół lewe na prawe, ja tylko miałem na myśli żeby uważał przy tej zmianie kół, czy niema właśnie opon kierunkowych.
    Pozdrawiam
    predek
    Nowicjusz
     
    Posty: 30
    Miejscowość: Lipowa k/Żywca

    11 Sty 2009, 11:55

    Jeśli tak, to zwracam honor :)
    Jest ryzyko, jest zabawa...
    Smakoszek
    Aktywny
     
    Posty: 480
    Miejscowość: WPN