Rozrząd Lancer VIII

10 Wrz 2019, 20:09

Witam serdecznie.
Od niedawna jestem posiadaczem lancera z 2009 roku, silnik 1.8 143km. Mechanik który zakładał instalację LPG powiedział mi żebym zwrócił uwagę na rozrząd, ponieważ na zimnym silniku przez chwilę słychać jakby łańcuch tarło obudowę. Po prostu wydaje dźwięki których nie powinien. Teoretycznie rozrząd powinien być dożywotnio w tym silniku, ale stwierdziłem, że może warto go wymienić. Przebieg auta to 120 tys i jest na pewno prawdziwy, więc tym bardziej jak na rozrząd z łańcuchem to niedużo. Do tego samochodu bardzo ciężko dostać jest kompletny rozrząd. W jednej hurtowni Pan powiedział że może osobno poszukać części i mi skompletować. Po VINie wyszukał i koszt samych części to 1800zł. Nie wiem teraz co robić. Może ktoś z Was był w podobnej sytuacji.
Z góry dziękuję za pomoc :)
mitsurafal
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Wrz 2019, 20:23

Jakiś mechanior na słuch ci silnik zdiagnozował, a Ty już szukasz części :?: :naughty: Trochę nie chce mi się wierzyć w ten przebieg. A jeżeli łańcuch rzeczywiście obciera o obudowę, to powinien zostawić na niej jakiś ślad. Wypadało by to sprawdzić naocznie, a nie tylko nausznie :lol:
A i jeszcze takie pytanko, kiedy była robiona regulacja luzów zaworowych :?:
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2019, 20:31

Przebieg oryginalny bo znam historię pojazdu. Nic mi nie wiadomo o regulacji luzów, ale te odgłosy na pewno odchodzą z rozrządu. Masz zupełną rację że wypadałoby to sprawdzić, ale jak słyszę rozrząd to mi się czerwona lampka zapala, bo dwóch znajomych już jest po strzale paska.
mitsurafal
Nowicjusz
 
Posty: 3

10 Wrz 2019, 20:39

No to trzeba zajrzeć do rozrządu i sprawdzić co tam się dzieje, a luzy należy koniecznie regulować, tym bardziej na gazie.
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna

10 Wrz 2019, 21:02

w takim razie udam się do mechanika i zobaczymy co z tego wyniknie. Swoją drogą czy znasz może jakąś hurtownie albo sklep który zajmuje się typowo częściami do mitsubishi bo nie tylko z rozrządem jest problem a w ASO drogo niestety.
mitsurafal
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Wrz 2019, 17:59

U mnie oprócz filtrów i klocków nic nie było potrzebne, więc w tym temacie Ci nie pomogę- spróbuj na "Mitsumaniakach".
Oprócz aut w stopce, wiem co nieco jeszcze na temat Pandy III, Lancera IX, Vitary 1,6 i Outlandera 2.0
yeti65
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3783
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Pieniężno
Prawo jazdy: 29 11 1984
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Duster , Tucson 2.0D 4x4
Silnik: 1.0 100KM 2.0D 112KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Najbardziej innowacyjne napędy samochodowe
    Jeszcze dwadzieścia kilka lat temu sprawa była prosta – na rynku były dostępne tylko samochody z silnikami spalinowymi. Wszyscy kierowcy robili to samo – wlewali do baku benzynę lub olej napędowy, które ...