Rozważania Golf 4 czy Passat B5 lub B5FL

12 Mar 2011, 16:23

diabeelek napisał(a):Czyli liderem jest Passat 1.9 TDI 131KM

W zadnym wypadku, jest lepszym wyborem jak dla mojego stylu zycia i potrzeb.
A ze wzg na zamieszkanie w UK nie mam problemu z wachaczami, bo tu jest zadkoscia dziorawa autostrada.

Co do 5 czy 6 biegow-dylematu tu nie ma moim zdaniem. 5biegow czyli silnik AWX bedzie palil wiecej przy wiekszych predkosciach, chodzil glosniej. Przy 100km /h wzucasz 6 (tu silnik AVF) i masz ledwo 1800 obrotow, plynna jazde, male spalanie i cicha prace, a i nie problemem jest przyspieszenie na tej 6ce. Zwija sie bardzo wyraznie.

Wg mnie najlepszym wyborem (dla kogos kto che wygode i full opcje) znalezc sobie w austrii lub danii (tam byly wersje 145 konne) Passata (dyzy wygodny) 6 biegowego(silnik AVF) z napede 4 motion(to bzdura ze pali wiecej, roznica to max 0,2-0,5L) co na zime lub teren jest niezastapione. Przy 6 biegach, napedzie na 4 , podgrzewaniu foteli i climatronic nie predko pomyslisz o zmianie auta, bo to praktycznie wszystkie udogodnienia potrzebne do komfortowego podrozowania. Kolejny dylemat to kombi czy sedan-tu sie nie wypowiadam, bo nie wiem co ci potrzebne. Ja mam kombi(juz 3 zreszta).


To moje zdanie na temat i jak wiadomo kazdy moze miec inne. Rozne potrzeby irozne doswiadczenia z marka, to rozne opinnie i upodobania na przyszlosc.

Pozdrawiam.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

12 Mar 2011, 20:48

2.5 TDI mają opinie awaryjnych bo polaczki święcie wierzą że 10 letni diesel ma 180k km przebiegu, wejdz na forum A6 klub polska, i poczytaj.
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

12 Mar 2011, 22:05

Tylko że sam producent przyznał sie że jest to nieudana konstrukcja.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

12 Mar 2011, 22:38

kamyl napisał(a):2.5 TDI mają opinie awaryjnych bo polaczki święcie wierzą że 10 letni diesel ma 180k km przebiegu, wejdz na forum A6 klub polska, i poczytaj.


Silnik 2.5 TDI V6 generacji pierwszej i 2 (czyli 150 i 163 konie) ma wade w postaci wycierajacych sie nadmiernie panewek i walkow rozrzadu, silnik 3 generacji czyli 180koni ma usuniete wady konstrukcyjne i jest bardzo dobrym silnikiem ale ma sapalanie na poziomie 10L trasa.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

12 Mar 2011, 23:59

w końcu to V6,
kamyl
Aktywny
 
Posty: 278
Miejscowość: SR
Prawo jazdy: 0- 4-2009
Auto: VC GTS
Silnik: Z19DT
Paliwo: Diesel
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

13 Mar 2011, 01:04

Kolego Seba jeżeli jesteś pewien że silniki 1.9 i 2.0 są podobne na tyle że pasują do nich części zamiennie to napisz o jakich częściach mówisz, skonfrontujemy twoje informacje z ETKĄ. Do 2.5 V6 potem były zamienniki które miały być trwalsze. V6 to ogólnie nic ciekawego sama eksploatacja jest bardziej kłopotliwa. Jeszcze jedno pytanie do kolegi Seba powiedz dlaczego sądzisz że naprawa 1.9 VP jest droższa niż PD, bo tym mnie zagiołeś. Wielowachacz jest teraz bardzo popularny wiele firm go stosuje, a od nie dawna są nawet 5-o wachaczowe. Co do skrętu kół rozjaśnij to bo nie rozumiem twojej koncepcji, wdaje mi się że to są zarąbiste farmazony.
PS. Mógłbyś podać jakąś broszurkę o tym że istniał 145konny AVF np. z dowodu lub instrukcji obsługi, a może to chip tuning w serwisie zrobiony?
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [B] C3 I 1,4 / Punto II 1,2 / Colt V 1,3 / Ibiza II 1,4
    Podstawowe kryteria zestawienia: - hatchback segmentu B - silnik benzynowy o mocy ok. 80KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2002r. Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C3 I 1,4 - 75KM - Fiat Punto ...

13 Mar 2011, 10:09

Wiez, nie przenos klimatow z forum passata na inne fora, zawisc i szyderczosc zostaw tam to po pierwsze;)
Dwa, praktycznie caly osprzet i czesci glowicy i pompy pasuja od 1.9 do 2.0 (notanene te 2.0 mozna zlalezc tez w mitsubishi lancer 2.0 tdi).
Co do skretu kol to juz wiadomo to od dawna(wnioski z praktyki)i w nie jednym serwisie ci to powiedza.
Co do 145 koni to byly takie fabryczne wypusty w UK, Swaicarii, Danii, Niemczech i chyba Belgii.
Byla mozliwosc kupna/zamowienia takiego oprogramowania przy zakupie salonowym, podobnie jak 1.8T 160km (a popularne jest 150 i 170USA).
To ze na forum passata ''specjalisci'' mianuja sie znawcami, to nie znaczy ze wiedza wszystko.;)
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

13 Mar 2011, 10:56

Ja się nie udzielam na forum Passata, poza tym pytałem z ciekawości nie z zawiści (czyli jednak fabryczny chip tuning) i nic poza tym. Za kogo mnie uważasz. Z 1.9 do 2.0 pasuje tylko do BGW 8v z min. avf. Ale czy to takie ważne. Ja czerpię informacje z literatury a nie z forów gdzie każdy może sobie bujdy na resorach napisać ( i często piszą) Ja po prostu chcę zrozumieć twój tok myślenia. Bo nie precyzujesz swoich informacji i ciężko o ich zrozumienie. Co do tych naprężeń w układzie kierowniczym ciężko mi w to uwierzyć (może złe nastawy przy wymianie że się robią naprężenia). Mogę ci w pewnym sensie przyznać racje.
PS. Przy ruszaniu ze skręconymi kołami na max padają przeguby ponieważ są pod dużym kontem wielowachacz nie ma tutaj nic do rzeczy.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

13 Mar 2011, 16:55

Bez obrazy, poprostu odczytalem jakby ironie.
Tak powiedziano mi ze to fabryczny jak mowisz chip tunig. Soft podobny do 150km z golfa.
Co do przegobow, popieram moja wypowiedz doswiadczeniem swoim i wielu mechaniorow z ktorym rozmawialem na ten temat (padajacych przegubow w vw, audi bmw i mercu) i stwierdzili to samo. W mac personie przeguby sa wrecz nie do zajechania. Zadko sie wymienia uszkodzony przegub przy kolumnnie skretnej, natomiast tam gdzie jest wielowachacz to normalka.

Wracajac do tego avf 145 koni.
Auto ma fanrycznie turbine z dopiskiem V nie jak w normalnym avf i awx. Rowniez wtryskiwacze sa AL te z wersji golfa 150koni. Normalnie w avf sa inne(nie pamietak dokladnie oznaczenia).

Przepraszam za nieprecyzyjne wypowiedzi, nastepnym razem rozwine bardziej zrodlo informacji.
Pelna gama zarowek LED SMD, car audio, wachacze do vag, sprzet do diagnostyki!
Seba TDI
Początkujący
 
Posty: 159
Miejscowość: Crewe UK

17 Mar 2011, 18:00

A Renault Laguna II w dieselku lub Ford Mondeo?
Widziałem, że jest ich troche na niemieckich giełdach pytanie tylko jak ich silniki?
diabeelek
Nowicjusz
 
Posty: 38

17 Mar 2011, 19:24

Laguna II nie jest taka zła 120 koni w1.9 jest odczuwalne, psują się w niej przeważnie jakieś pierdoły, a ceny do niej kształtują się na przyzwoitym poziomie, jest w niej dość przestronne wnętrze a z tyłu jest dość miejsca tylko w kombi. Zużycie paliwa jest przyzwoite od 5.5 w trasie do około 8 w mieście w zimę. Warto się nią zainteresować. Co do Mondeo to zależy jak się trafi (jak z każdym samochodem) jak coś padnie to ceny praktycznie takie same jak w Lagunie czy E46. Mondeo często było brane na floty (lepiej się wyszczegać białych :smile: ) ale to różnie z tym jest znajomy nakręcił nią już ponad 480tyś. jako służbowe, wiadomo jakieś tam ekscesy z nią były ale nie na długo, co ciekawe dwumas trzeba było wymieniać tylko trzy razy od nowości. Było to 2.0 TDCI 130km a spalał mu od 6 do 8.5-9l już przy takiej żwawszej jeździe.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

17 Mar 2011, 20:37

A Laguna z silnikiem 2.2dCi?
diabeelek
Nowicjusz
 
Posty: 38

17 Mar 2011, 20:44

Ja nie maiłem do czynienia z tym silnikiem u nas jest dość mało popularny, ale może ktoś wie więcej na jego temat.
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok

17 Mar 2011, 21:55

Miałem Mondeo od nowości i do końca serwisowane w ASO z takim silnikiem i odradzam. Auto bardzo mocno awaryjne.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

17 Mar 2011, 23:06

A tak z ciekawości (broń boże nie złośliwie) zapytam się czy mógł byś podać co padało i po jakim orientacyjnym przebiegu? Wiesz by się chociaż taki przybliżony kosztorys zrobiło, podkreślam że nie pytam się złośliwie czy coś poprostu jestem ciekawy. Wiadomo awaria awarii nie równa :wink:
adammtv
Aktywny
 
Posty: 286
Miejscowość: Złoty Stok