Rozwojowe turbo za ~10 tys zł (ocena ogłoszeń)

20 Gru 2017, 21:33

Witam,
przeglądałem forum, widziałem kilka podobnych tematów ale nie wiem czy coś się może zmieniło.
Moje pierwsze pytanie - ile dziś trzeba miec kasiory na zdrowe 1,8T w stylu Golf 4, A3, Ibiza?

Oglądałem dwie audice 1,8t za 8 tys i bez komentarza :x
Stan był lekko mówiąc tragiczny. A jedna dziewczyna jakaś dziwna :D powiedziała że gdyby wiedziałą że to będą takie głębokie oględziny m.in miernik, komputer podpinany, podnoszenie auta i oglądanie spodu to by się nie zgodziła.

Może ktoś luknąć na te oferty:
[link do oferty na Olx wygasł]

[link do oferty na Olx wygasł]


Generalnie auta dość drogie ale wydaje mi się że tyle trzeba mieć, ewentualnie drobna negocjaja ceny, patrzyłem na mobile.de (kumpel siedzi w Dreźnie) to w jego okolicach dobre 1,8T z lat 90 np Golf IV to czasem nawet 3500 euro, te najtańsze to 2000 euro ale widać po wnętrzu że syf.
Z kolei w moich stronach ktoś sprzedawał zeswapowanego Golfa III 1,8T z BBS-ami itd chciał 12 tys za 94 rok, także nie wiem już co myśleć.

Zależy mi na rozwoju czyli turbo, w tym budżecie to chyba tylko Volkswagen, Audi, Volvo, Saab, ale te dwa ostatnie jakoś chyba mniej bo mniej popularne?
I nie chce sedanu, także Octavia odpada.

No chyba że gdzieś jeszcze montowali turbo? Punto 1 turbo? ale chyba nie spotykane?
ChudyHan
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 18 03 2011
Auto: Nie mam

20 Gru 2017, 21:56

Za 10k dużo nie zdziałasz a w dodatku 90% aut to leciwe trupki. Od bidy jak dołożył byś parę zł.to można by wyrwać colta czt. Nie jest to mistrz tuningu ale da się łatwo z niego zrobić konkret bandziorka :twisted: Oczywiście wersje 3d ze względu na wygląd .
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

20 Gru 2017, 21:59

Nie ma sensu kupna "rozwojowego" auta za 10k. W tej kasie żadne mody się po prostu nie opłacają. Włożysz 30% wartości auta żeby ze 150 km zrobić 180?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

20 Gru 2017, 22:03

A liczysz się z remontem tego rozwojowego 1.8T? Tak tylko mówię.
12k na Gulfa 4 z tym silnikiem to przesada.

IMO bez drugiego tyle na mody ja bym sie nie pchał w tuning, to się wydaje takie piękne na papierze (chyba że rozwojowe znaczy wsadzę czipa rezystorka i będę miał +20 koni).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Gru 2017, 22:32

A dlaczego uważacie że nie ma sensu? To co trzeba mieć 50 tys żeby mieć mocniejszy auto?
Modzenie tego silnika - to jest właśnie fajne to nie jest 10 tys, turbo K03s z wersji 180 konnego wtryski i już 210 koni, zabawa z wydechem i następne 10-15 koni

Myślę o czymś takim na razie:

http://gregor10.pl/vw-golf-iv-1-8t-agu- ... m-stage-2/

http://gregor10.pl/audi-a3-1-8t-aum-150 ... i-stage-2/

Co do samego silnik, owszem trzeba uważać ale remont chyba nie powinien być skomplikowany poza tym za 1500 zł są gotowe słupki, niby ryzyko ale można wziąć od najmłodszego.

Colt CZT dobra opcja! ale tak jak z Ibizą rzadka odmiana, kilka egzemplarzy.
HundHand
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 04 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Golf 6 GTD
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Gru 2017, 22:41

HundHand napisał(a):Modzenie tego silnika - to jest właśnie fajne to nie jest 10 tys


A pytałeś ile kosztuje zrobienie porządnego Stage 2 + strojenie? :)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

20 Gru 2017, 23:50

Ogólnie:
nie będę rozpisywał się o modzeniu ale jak sam sobie dużo nie zrobisz to będzie kosztować. Jak skończysz na samym programie to ok.ale co z resztą? I niby sam program jest bezpieczny ale zapominasz że pod maską masz stare turbo, sprzęgło itd.więc gruby serwis Cię nie ominie. A co do stagów :mrgreen: to już możesz się zdziwić kosztowo.
Jeżeli chodzi o czt to przy tym co może Cię spotykać na drodze tuningu zakup colta jest łatwym bzdetem . :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2017, 01:57

Z Coltem jest taki problem że chyba rzadko kto robi te auta, bo u mnie w rejonie w trzech firmach tuningowych nie ma w katalogu w ogóle tego silnika tylko Colt z dieslem 95 koni.
Poza tym nie sądzę żeby w nim tak łatwo można było podnieść moc, pewnie przy 200 koniach i tak latem będzie wszystko puchło i nie wiem czy sprężarka da radę.
Mimo wszystko jest to auto drogie, 1,8T o którym mówimy kupię za 11-12, a na colta te 15 trzeba szykować.
I jaka pewność że to będzie zdrowe auto?

Nie mówię NIE ale odrzuca mnie trochę rzadkość tego auta, która moze być męcząca żeby go po-modzić, np jazda 350 km na zwykły program :?
z gratami pewnie też jest problem bo to nie 1,8T,

No ale co do 1,8T, przecież można wstawić sztywne koło tak? i komplet sprzęgło Valeo, zamiast oryginały Sachs czy Luk
turbo to i tak bym musiał zmienić na mocniejsze więc jak będzie padaką to poleci na kaucję czy coś tego typu albo za 100 zł.
No ale bez przesady przecież mogę sprawdzić auto na hamowni albo przetestować, kompa podpiąć itd

Właśnie tak pomyślałem, że graty z jakiegoś olxa zdrowe, od innego modzącego, po TT albo Octavi RS albo Leonie i wtedy wtryski do tego i już będzie spora różnica, potem kat out, najwyżej jakiś intercooler centralny
Na razie myślę o mocy ok 220-230 koni, a póki co jak będzie seria 150 koni to zwykły program na te 180 za powiedzmy tysiaka, chyba ze jednostka kapeć.

A niektórzy jeszcze szczędząc na programie robią taki myk ale nie wiem czy da radę.
Usuwają katalizator i lądują sterownik od A4 1,8T 180 konnego - tego starego z lat 90, i wtedy auto podobno odpala jedzie i generuje te 180+ koni, ale sam sterownik to może być koszt 400 zł także nie wiem czy warto.
HundHand
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 04 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Golf 6 GTD
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Gru 2017, 08:59

Oj widzę że tylko koszty, koszty i jeszcze raz koszty. Z takim podejściem nigdy Twoje auto nie będzie jechać nawet jak będzie miało 250km notabene które nie świadczą o jechaniu. Co do czt to masz trochę racji chociaż nie do końca bo remap +wydech z dp, dolot, centr ic to nawet 220km/300nm ładnej jazdy. Przy masie 1t jest konkret. No ale jego inność może denerwować.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2017, 09:56

Punto GT tutbo jest do znalezienia ale bardzo mało jest ich na sprzedaż.

Można popatrzeć jeszcze na Ibize II po lifcie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

21 Gru 2017, 20:15

szybki napisał(a):Co do czt to masz trochę racji chociaż nie do końca bo remap +wydech z dp, dolot, centr ic to nawet 220km/300nm ładnej jazdy. Przy masie 1t jest konkret.


Ok tylko kwestia kosztów, kupno auto 15 tys, pomodzenie + strojenie gdzieś robi się prawie 20 tys.

To w takim układzie już chyba lepiej iść w coś takiego moim zdaniem:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Obawiam się że to auto od Colta 220 konnego nic wolniejsze nie będzie. W końcu 30 koni różnicy.
HundHand
Nowicjusz
 
Posty: 16
Prawo jazdy: 16 04 2007
Przebieg/rok: 18tys. km
Auto: VW Golf 6 GTD
Silnik: 2,0 TDI
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Gru 2017, 22:38

HundHand napisał(a):Ok tylko kwestia kosztów, kupno auto 15 tys, pomodzenie + strojenie gdzieś robi się prawie 20 tys.

To w takim układzie już chyba lepiej iść w coś takiego moim zdaniem:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] ... 531cc944f8
Obawiam się że to auto od Colta 220 konnego nic wolniejsze nie będzie. W końcu 30 koni różnicy.


Nie będę dyskutować co jest lepsze a co gorsze bo dla fanów 1,8t jest to szczyt szczytów... dla mnie jest to zwykły silnik który pchnął turbo pod strzechy i nic więcej.
Biorąc pod uwagę to co pisałeś wcześniej gdzie brakowało tylko stwierdzenia że części będziesz szukał na złomie to już widzę co wyjdzie po zakupie 17nasto letniego s3 z przebiegiem prawie 300tyś.km. :lol:

p.s.

Drobna rada nie patrz na moc tylko patrz na charakterystykę ogólną auta czyli zacznij od Nm i jego przebiegu czyli kiedy się pojawia i kiedy znika potem coś tam i na końcu moc.
Dokładnych porównań nie będę robił bo nie sprawdzałem czt vs s3 ale wynik mógłby Cię srogo zaskoczyć :ok:

Ogólnie jak myślisz o 1,8t to zostań przy nim bo na 100% łatwiej będzie coś wydłubać po taniości czyli w używce chociaż z doświadczenia wiem że grozi to wpadką.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10819
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Gru 2017, 22:53

szybki napisał(a):dla fanów 1,8t jest to szczyt szczytów... dla mnie jest to zwykły silnik który pchnął turbo pod strzechy i nic więcej


Bo to zwykły silnik (wszyscy marzą o 1.8T, a kto z nich zna 2JZ?) tylko że mity na temat niemieckich aut go tak wywyższyły... Dzisiaj każdy się cieszy, ale nikt nie wspomni o łańcuszku... Tak, ten silnik ma łańcuszek... I się wyciąga... Ale po co go sprawdzać, lać dobry olej itp, a potem mamy 100 koni ze 150/180.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007