RWD/AWD Fun Car 2010r 65tys

09 Maj 2019, 21:47

Niecały rok temu nabyłem Leona 1P Cupre, auto typowo do weekendowego podróżowania, daje fun z jazdy i nadal podoba mi sie wizualnie ale...no właśnie ale, apetyt rosnie w miare jedzenia, miałem wypożyczoną M2 Competition na majówke i sposób w jaki to auto jedzie i przyspiesza kompletnie rozni sie od tego jak jezdzi Cupra, kiedys ktos mi juz mowil z kolegow ze ośka o takiej mocy (ta cupra ma program zrobiony na 265km) to nieporozumienie i niesposób przeniesc ta moc na asfalt i uzyskac realne odczucia z takiej mocy, i niestety to prawda

I teraz co tu kupic, Cupra jest doinwestowana i w stanie idealnym + 50tys z niej odzyskam, chce dolozyc 10-15 czyli szukam auta za 65tys

I chodzi mi po głowie E92 z 3 litrowym benzyniakiem z konca produkcji (przedlifty na wtrysku posrednim niestety nie wchodza w gre, auto za taka kase musi byc w miare mlode) co mozecie na ten temat powiedziec majac na uwadze ze nie jestem typowym januszem i auto bedzie nalezycie serwisowane w ASO BMW i koszty utrzymania nie maja wiekszego znaczenia.

Ewentualnie jakas alternatywa raczej coupe/hb i w miare mlodym wygladzie (roczniki tylko 2010+) i tylko RWD albo AWD
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Maj 2019, 23:20

Zwykłe e92 3,0 to bardziej jako leniwiec :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

09 Maj 2019, 23:28

A M'ka to koszt ok 80-100tys ;p

jaka wiec inna alternatywa?
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

09 Maj 2019, 23:32

IMO jak e92 to 335i
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14171
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

09 Maj 2019, 23:34

Szukaj e92 ale 335i. Koszty utrzymania nie sa moze niskie ale przynajmniej wiesz za co placisz. Jezdzi to bardzo dobrze a i na 400 km potencjal. Chyba ze moze byc diesel to 330d/335d polift.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

09 Maj 2019, 23:43

Diesla wolalbym odpuscic, zakladajac ten budzet i rocznik ok 2011 chyba nie musze sie martwic ze zaraz caly silnik bedzie do uszczelnienia?
czy te 3 litrowe silniki trapia podobne problemy jak te mniejsze typu wycieki, branie oleju? chociaz jesli spalanie oleju nie bedzie wynosilo wiecej jak 1-2l/10000tys to jeszcze norma
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy punktualność może być niebezpieczna?
    Większość z nas nie lubi się spóźniać. Są jednak sytuacje, w których próba dojechania do celu o umówionej godzinie może zagrażać naszemu życiu. Jak wynika z badań, presja czasowa ma wpływ na styl ...
    Wyprawa do Moab
    Po raz kolejny mialem zaszczyt organizowac wyprawe do Moab z firma Autotraper z Lodzi . Tym razem byl to memorial Macka Majchrzaka. Na imprezie stawily sie 32 osoby...miedzy innymi kilka "grubych" nazwisk ze swiata polskiego ...

10 Maj 2019, 01:09

Raziel11 napisał(a):jaka wiec inna alternatywa?

Jak dla mnie - Golf VI R 4x4 270 koni + np stage 2 i masz 320-330 koni i osiągi jak w M3 raczej a nie 335i
Golf R w serii jedzie porównywalnie jak 335i a tutaj możliwości rozkręcenia spore.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2019, 06:08

Niby tak, ale zmiana w porownaniu do cupry nadal bedzie niewielka bo z prawdziwym 4x4 ten golf nie ma nic wspolnego. E92 335i bedzie lepiej sie prowadzil, a i potencjal tez ma wiekszy. Tam samym programem peka 360 km.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Maj 2019, 06:37

Raziel11 napisał(a):A M'ka to koszt ok 80-100tys ;p

Wszystko pięknie ładnie tylko jak patrzę na Twój sposób serwisu aut to przy Mce kwotę którą masz na zakup możesz spokojnie pomnożyć x2. Zresztą zwróć uwagę że wypowiedzi fanów marki typu fajna M ka z usuniętymi wadami tzn.że chociażby masz zrobione panewki a takie sprawy w aso są finansowymi kosmosami. Więc albo szukasz warsztatu albo auta które tych wad nie ma. Zresztą to samo tyczy się słabszych odmian.
Już nie wspomnę o dieslach gdzie wystarczy że trzeba zrobić turbinki w aso i mamy 15k.(tyle zapłacił moj kolega u fusa)
Osobiście jak już masz serwisować auto tak jak robiłeś dotąd to
pomyślałbym może o golfie r, w klasie mniej zwyklak może...hmmm trzeba byłoby się zastanowić.

No i jeszcze jeden temat zrobiłbym rundę po aso i dowiedziałbym się co ile kosztuje bo np.teraz z moich zabawek mam na tapecie dosyć mocne V8 z troszku innym zawiasem i...pierwsze co pojechałem to sprawdziłem ceny chociażby amortyzatorów bo każdy z nich posiada oddzielne sterowanie twardości tłumienia. Oczywiście byłem przestraszony no bo taaki wynalazek a tu proszę w aso i zwykłymi zniżkami koszt 1,5k.szt. więc w razie godziny "w" można kupić nowe amory w aso i dać gdzieś do montażu.

Do tego musisz się dokładnie zastanowić nad samym pojęciem fun car bo tak naprawdę jest to pojęcie mocno rozbudowane i dla każdego oznacza co innego. Do tego jeżeli miałeś nawet ośke ale w opcji mocnego turbo to ciężko będzie Cię po prostu od tak zaskoczyć.

Sądzę że będziesz miał problem z wyborem :D

P.s.

Ja jakbym chciał fun cara to w sumie nie wiem co bym wybrał tym bardziej że często mam spotkania/pojeżdżawki z ludźmi posiadającymi fajne auta i zawsze coś mi nie pasi. W tą środę np.testowałem nowego seata cupre no i z miejsca robi robotę konkretną (czasy wg rl no i do mojego v8) ale na mój gust jest taki ...za zwykły. No ale to jest tylko moje odczucie a Twoje mogłoby być całkowicie inne :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Maj 2019, 07:30

Tym bardziej ze kwota 65k na fun car z mocnym awd/rwd z rocznika 2010+ jest raczej skromna bo jak bedziesz mial pecha to i pakiet stratowy moze wyniesc ze 20k. A koszt utrzymania takiego auta jest zwykle odwrotnie proporcjonalny do ilosci funu jaki daje :D
W takim e92 335i pod wzgledem prowadzenia, wlasciwosci jezdznych, ukladu kierowniczego i mocy fun bedzie bardzo duzy ale trzeba miec swiadomosc ze jest to auto drogie/bardzo drogie w serwisowaniu. Poczytaj na bmw klub forum, tam sporo uzytkownikow wypowiada sie na ten temat.
duzy90
Aktywny
 
Posty: 447
Prawo jazdy: 03 01 2000
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Audi S4 B8
Silnik: 3.0TFSI 450km
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

10 Maj 2019, 09:13

duzy90 napisał(a):Poczytaj na bmw klub forum, tam sporo uzytkownikow wypowiada sie na ten temat

Sporo osób się wypowiada i wszystkich ich łączy omijanie aso.
Co do reszty toteż fakt że rocznik, przeznaczenie z budżetem się trochę gryzą.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Maj 2019, 13:04

szybki napisał(a):Wszystko pięknie ładnie tylko jak patrzę na Twój sposób serwisu aut to przy Mce kwotę którą masz na zakup możesz spokojnie pomnożyć x2. Zresztą zwróć uwagę że wypowiedzi fanów marki typu fajna M ka z usuniętymi wadami tzn.że chociażby masz zrobione panewki a takie sprawy w aso są finansowymi kosmosami. Więc albo szukasz warsztatu albo auta które tych wad nie ma. Zresztą to samo tyczy się słabszych odmian.

O zalecanej zmianie panewek w Mkach czytalem, ale to nie ten budzet na M wiec zostaja zwykle wersje.

Pod pojeciem fun car ja rozumiem auto do ktorego wsiadam sobie 2-3 razy w tygodniu i jade kilkanascie-kilkadziesiat km i to wszystko, auto ma wywolywac usmiech na twarzy keidy na nie patrze i kiedy wciskam gaz.

Po przesiadce z M2c nawet do takiej 3 litrowej benzyny wiadomo ze to nie bedzie to samo, bo tam bylo r6 bi-turbo 410koni 550nM dostepnych bardzo nisko wiec odczucia tez inne, cupra ladnie sie zbiera gdy ma juz trakcje, ale zakladany czas do setki jest nie do osiagniecia a mielenie kolami szczegolnie w przednim napedzie irytuje.

jeszcze wracajac do kosztów utrzymania, kazdego miesiaca jestem w stanie odlozyc ok 2tys a po cichu licze na to ze co miesiac nie bede odwiedzal serwisu, mysle ze takie roczniki 2010-2011 w mocnych silnikach to nie jest target sebików i chyba ryzyko wtopienia jest tutaj mniejsze niz np w przypadku jakiegos e90 w 2 litrowym dieslu za 15tys
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1466
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2019, 13:23

Nie no to jak 2razy w miesiącu :mrgreen: to kup sobie evo10 będzie 400/550nm z możlwością walenia z procedury.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10723
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

10 Maj 2019, 20:53

Raziel11 napisał(a):Po przesiadce z M2c nawet do takiej 3 litrowej benzyny wiadomo ze to nie bedzie to samo, bo tam bylo r6 bi-turbo 410koni 550nM dostepnych bardzo nisko wiec odczucia tez inne, cupra ladnie sie zbiera gdy ma juz trakcje, ale zakladany czas do setki jest nie do osiagniecia a mielenie kolami szczegolnie w przednim napedzie irytuje.


Dlatego podałem przykład Golfa R 4x4 z szybką skrzynią dsg, gdzie przy stage 2 masz 320 koni, to będzie petarda, taki golf bardziej będzie przypominał M2 niż 3 litrowy R6, dziś raczej takie czasy że dobra skrzynia i mocarne turbo więcej zdziała niż klasyka i wielkie silniki.

Ale wybór należy do Ciebie.
Pionek
Stały forumowicz
 
Posty: 1640
Auto: Honda Accord / VW Scirocco
Silnik: 1,4 TSI 122@150
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna

10 Maj 2019, 22:34

W zasadzie w takim budżecie to nie ma w czym przebierać poza Golfem ale przesiadać się z Seata na Golfa? takie w sumie bez sensu poza zmianą napędu. Ja jeździłem Rka i szczerze mówiąc nie porwał mnie, fakt moc ma ale jakiś taki...... niespójny
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16515
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4