S80 I generacji - wasze opinie

30 Mar 2020, 11:33

Kao napisał(a):No i jeszcze poruszę tu kwestie tulei w Volvo


Tylko, że tuleja dotyczy 2.5T, które jest delikatniejszy od poprzedników. 2.0T, 2.3T, 2.4, 2.9 to są pancerne silniki i tam nic z tulejami się nie dzieje.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Mar 2020, 11:43

No zgadza się ale pisząc "wszystkie silniki są spoko" trzeba by to nadmienić bo jednak 2.5 to dość popularny silnik i sporo tego na rynku.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Mar 2020, 12:03

Invi napisał(a):Ałdi a4 to limuzyna?
kompakt też to nie jest, zobacz e39 jest mała limuzyna a jest gabarytów s80
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Mar 2020, 12:16

Kao napisał(a): zobacz e39 jest mała limuzyna a jest gabarytów s80


Taaaa, widzę, napisałeś, że e39 jest gabarytów s80 ale tak naprawdę jest mniejsze :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2020, 12:34

Właśnie sobie popatrzyłem bo tak gadałem z głowy, nie no serio różnica jest wieeeelka. Już nie czepiaj się chłopie, chciałeś przykład małej limuzyny? masz! Co jeszcze wymyślisz?
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Mar 2020, 12:41

A ja swojego znajomego z s80 1gen namówiłem do przejścia na gs300 mk2
mega zadowolony bo nie potrzebuje doznań v8. Ma cisze której nie uświadczył w s80 i taniość... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10956
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Pierwszy kabriolet Volkswagena stworzony na bazie SUV-a
    W ramach wielkiej ofensywy nowych modeli Volkswagen wprowadzi na rynek swój pierwszy kabriolet na bazie auta typu SUV – T-Roc cabrio. Jego produkcja rozpocznie się w pierwszym półroczu 2020 roku w Osnabrück. ...

30 Mar 2020, 12:43

S60 - W203 - E46 - A4 to auta bardzo podobnych wymiarów.
S80 - W210 - E39 - A6 to też auta o podobnych wymiarach, w środku jednak niektóre mają dużo więcej miejsca (w210) niż inne (E39). S80 będzie gdzieś pośrodku w swojej klasie.
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

30 Mar 2020, 12:45

Ja wymyślam?
Z tego co piszesz wynika, że a4b6 (skoro już jesteśmy w tych rocznikach) jest małą limuzyną jak e39.

Małe limuzyny:
A4, 4,55 długości
e39, 4,78 długości

"Duża" limuzyna:
S80, 4,82 długości

Rzeczywiście te 4 cm robią wrażenie. Odpowiednikiem a4 jest 3er a nie 5er więc jeśli a4 jest "małą limuzyną" to jest nią także np. e46 (4,47 długości) a tym bardziej S40 II, które ma 4,52
Więc zgodnie z Twoim tokiem rozumowania "limuzyna" to zarówno segment e jak i c
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2020, 15:03

W S80 jest problem z cenami podstawowych gratów, wydać 500 zł na łożysko (a są 4) albo 700 na amortyzatory przód...
Więc o ile silniki trwałe o tyle serwis podstawowy może być drogi.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Mar 2020, 17:32

Bartolekk napisał(a):W S80 jest problem z cenami podstawowych gratów, wydać 500 zł na łożysko (a są 4) albo 700 na amortyzatory przód...


Oj bratolek, pionuś
Po pierwsze łożysko tył nie kosztuje "500" a jest do znalezienia bez najmniejszego problemu za 420. Mówimy o SKF bo tańsze również istnieją. Dodatkowo nie jest ich "4 za 500" ponieważ przód kosztuje 300 z groszami. Amortyzatory przód, sachs do kupienia poniżej 300/sztuka, tył, sachs w granicach 200/sztuka.
Warto zauważyć, że nie są to elementy, które wymienia się co miesiąc a co 100-200 tys. km.

A skoro zaproponowałeś a6c5 to porównajmy cenę rozrządu a6 2.4/170 a s80 2.4/170.
Rozrząd audi z pompą, INA, 580
Rozrząd volvo z pompą, INA, 315

Podejrzewam, że różnica w samej cenie zakupu rozrządu niweluje tę wynikającą z wymian amortyzatorów/łożysk pomiędzy a6 a s80. Dodatkowo rozrząd trzeba zrobić po zakupie a łożyska/amortyzatory dopiero kiedy padają czyli może się okazać, że nigdy. Czyżby okazało się, że w przypadku a6 jest "problem z cenami podstawowych gratów"? Nie doszliśmy też do ceny zawiasu w a6 i droższego OC :mrgreen:
W każdym aucie znajdziesz elementy, które są droższe niż u konkurencji. Tak samo w każdym znajdziesz elementy tańsze niż u konkurencji. Nie ma sensu spuszczać się nad pojedynczymi częściami przy kilkunastoletnich autach tej samej klasy. O ile to co chcesz kupić nie jest egzotykiem różnice w kosztach można tak naprawdę pominąć.
Noooo chyba, że 50 złotych na amortyzatorze raz na kilka lat robi różnicę
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2020, 18:22

Invi, rozumiem że masz zero pojęcie o motoryzacji tylko po cholerę udzielasz się na takim forum?

200 tys w Polsce na 1 zestawie amortyzatorów? Żart tygodnia.
I tak wiem że musisz porównywać jeden silnik w Volvo który ma najtańszy rozrząd żeby było że jest tanie.

Każdy kto sie zna to wie że w Volvo ceny pierdół niekiedy uderzają mega po kieszeni i tymi opowiastkami na forum ani tym że będziesz każdego straszył ile to nie kosztuje zawieszenie w Audi, Passacie itd nie zmienisz.

Invi napisał(a):Noooo chyba, że 50 złotych na amortyzatorze raz na kilka lat robi różnicę
Tak raz na kilka lat 600 zł różnica w amorach + 200 na jednym łożysku (a są 4 sztuki) robi SZALONĄ różnicę
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 418
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

30 Mar 2020, 18:55

Bartolekk napisał(a):200 tys w Polsce na 1 zestawie amortyzatorów? Żart tygodnia.


Po pierwsze napisałem 100-200 . Po drugie 100-200 dotyczyło łożysk i amortyzatorów. Przepraszam, mogłem się domyślić, że nie zrozumiesz i napisać to jaśniej, zdaniami pojedynczymi. Po trzecie nie każdy mieszka u ciebie na wsi i dojeżdża wszędzie drogą gruntową żeby co chwilę wymieniać amortyzatory. Po czwarte - miesiąc temu oddałem insignię, którą zrobiłem od nowości 150kkm i ciągle była na fabrycznych amortyzatorach.

Bartolekk napisał(a):I tak wiem że musisz porównywać jeden silnik w Volvo który ma najtańszy rozrząd żeby było że jest tanie.


Wziąłem takie z porównywalną mocą ale skoro już się ośmieszyłeś to odpowiem.
Pięciocylindrowe, wolnossące 2.0 i 2.4 a także 2.0T, 2.3T, 2.4T oraz 2.5T mają ten sam rozrząd :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Kosztuje więc tyle samo :naughty:
Zostały nam tylko 2.9 oraz silniki T6. Te również mają wspólny rozrząd, 540 skf z pompą skf, pierwszy z brzegu.

Bartolekk napisał(a):Każdy kto sie zna to wie że w Volvo ceny pierdół niekiedy uderzają mega po kieszeni i tymi opowiastkami na forum ani tym że będziesz każdego straszył ile to nie kosztuje zawieszenie w Audi, Passacie itd nie zmienisz.


Bartolku, ja mam trzecie volvo w życiu, wiem ile i co kosztuje. Możesz dawać więcej przykładów tych "pierdół uderzających po kieszeni" bo jestem ciekawy dlaczego jeszcze nie zbankrutowałem.

Bartolekk napisał(a):Tak raz na kilka lat 600 zł różnica w amorach + 200 na jednym łożysku (a są 4 sztuki) robi SZALONĄ różnicę


Dla mnie nie robi żadnej, stać mnie na utrzymanie swojego auta. Amortyzatory i łożyska nie wymagają również wymiany z dnia na dzień, takie wydatki można zaplanować (no chyba, że jakaś nadzwyczajna sytuacja). Rozumiem, że dla Ciebie robi - zaoszczędzając 600 złotych co 5 lat mógłbyś sobie pozwolić na nowe, bieżnikowane opony. Nie musiałbyś jeździć na 7 letnich
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2020, 19:16

Invi, radzę trochę wyhamować z tymi docinkami i dygrasją :!:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

30 Mar 2020, 19:20

Ale mijać się z faktami to już można?
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

30 Mar 2020, 19:28

Słuchaj ceny części każdy sobie może sprawdzić wchodząć na stronę dowolnego sklepu internetowego ale ja też zaznaczę to że nie każdy kupuje w necie a w sklepach stacjonarnych ceny wiadomo są wyższe. Sam prowokujesz i potem jest płacz że Bartolek dyskutuje, tak każdy dyskutuje bo po to jest forum :!: Tylko róbcie to na kulturalnym poziomie a nie z docinkami i obrazami :!: :!: :!:

Temat cen części został wyczerpany :!:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16682
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4