Saab 93 - czy warto kupić?

26 Wrz 2017, 20:05

Witam. Chciałabym za jakiś czas przesiąść się z mojego obecnego autka na coś większego, konkretnie Saaba 93 II. Znalazłam jednego, roczik 2004, silnik benzynowy 1.8 122KM, kraj pochodzenia Dania.
Tylko zanim się zdecyduję na takie auto chciałabym poznać opinie na jego temat. Jak się sprawuje, czy jest awaryjny, czy w ogóle warto? Jeśli znajdują się posiadacze albo osoby które posiadały ów model, prosiłabym o szczere opinie na temat autka.
Z góry mówię nie znam się za bardzo na samochodach, wiem tyle co mi powie narzeczony mechanik ;)
Dziękuję i pozdrawiam.
CharlieKJN
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 10 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Ka II
Silnik: 1.2 Duratec 69KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

26 Wrz 2017, 21:17

Ogólnie Saab jest spoko autem ale trzeba zaakceptować jego małe wady takie jak łuszcząca się farba z przycisków, podobno trzeszczacy środek (ja nie doznałem) lub brak możliwości zmiana radia na inne, silnik 1.8 jest dość rzadkim wyborem może dlatego że jest dość mułowaty i sporo pali.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

26 Wrz 2017, 22:39

Skoro ten dużo pali to jaki silnik jest lepszy? Zależy mi troche jednak na oszczędności jeśli chodzi o spalanie.
CharlieKJN
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 19 10 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Ford Ka II
Silnik: 1.2 Duratec 69KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

27 Wrz 2017, 06:07

1.8 125 KM to silnik zapożyczony od Opla, trwały, na pasku i dobry pod LPG. Spalanie średnio w granicach 8-10 l/100km przy czym nie będzie to demon szybkości.
Warto pójść w 2.0t, ktory jest dostępny jak pamiętam w 3 wariantach mocy 150, 175 i 210 KM. Silnik napewno dużo elastyczniejszy przy niewiele większym spalaniu. Minusem będzie droższy serwis, lecz tu (co uważam za korzyść) masz 6 biegów i w trasy to bardzo przydatna rzecz.
ligus86
Początkujący
 
Posty: 105
Prawo jazdy: 14 02 2005
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Fiat Bravo
Silnik: 1.4 T-Jet 150 KM

27 Wrz 2017, 06:28

Nie no fajniej chodzi turbo to bez dwoch zdań ale koszty napraw są bardzo wysokie. Rzeczy na ktore trzeba uważać przy zakupie turbo
-turbo
-panewki
-rozrzad
-układ zapłonowy
To najdroższe elementy a najcześciej można spotkać ich yszkodzenia.
Jak nie szukasz auta ze sporą mocą to można się rozglądać za 1.8 bo masz dużo niższe koszta ale tutaj trzeba myślić o LPG
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16705
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Publica 1961 rok
    Po sukcesie modelu SA Toyota pracowała nad nowym małym autkiem miejskim na rodzimy rynek. W 1961 roku w sprzedaży pojawiła się Toyota Publica. Oferowana z nadwoziami sedan, kombi, cabrio, a nawet pick-up, szybko okazała się ...