Samochód 40 000zł

30 Wrz 2020, 12:46

Witam, szukam samochodu do 40tyś:
-kompakt/klasa średnia
-benzyna albo diesel bez znaczenia
-pojemność max 2.0
-min 170KM
-skrzynia manualna
-dobre zabezpieczenie przed korozją
-możliwie bezawaryjna jednostka bez problemów z ubytkiem oleju itp.
emk90
Nowicjusz
 
Posty: 24
0

30 Wrz 2020, 19:28

Obawiam się, że auto "idealne" nie istnieje

emk90 napisał(a):kompakt/klasa średnia


spoko

emk90 napisał(a):benzyna albo diesel bez znaczenia


ale w kwestii awaryjności/spalania i planowanych przebiegów ma znaczenie, przynajmniej pod kątem ekonomii

emk90 napisał(a):-pojemność max 2.0


ok choć pojęcia nie mam dlaczego

emk90 napisał(a):-min 170KM


ok, choć 170ps w kompakcie a aucie klasy średniej to trochę różnica

emk90 napisał(a):skrzynia manualna


ok

emk90 napisał(a):dobre zabezpieczenie przed korozją


ok, choć akurat sporo w tym temacie zależy od właściciela - konserwacji itd

emk90 napisał(a):możliwie bezawaryjna jednostka bez problemów z ubytkiem oleju itp.


Noooo i teraz - chcesz mieć max 2 litry i co najmniej 170ps. Także jesteś skazany na stosunkowo "skomplikowane" silniki, zarówno pb czy diesla, w których jest więcej gratów, które po prostu mogą się zepsuć, drogo


Mam pewną propozycję, w sumie tylko niektóre wymagania będzie spełniać. Psuć się nie powinna bo to udana i względnie prosta konstrukcja, 170 ps mieć będzie. Nie będzie za to max 2L bo będzie wolnossące 2.5, nie będzie wzorowo zabezpieczona przed korozją ale jeśli znajdziesz fajny egzemplarz (a budżet na to pozwala) i zabezpieczysz go we własnym zakresie to problemów mieć nie powinieneś.
Zerknij na mazdę 6 II 2.5
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

01 Paź 2020, 11:41

ok choć pojęcia nie mam dlaczego

Koszty utrzymania
Noooo i teraz - chcesz mieć max 2 litry i co najmniej 170ps. Także jesteś skazany na stosunkowo "skomplikowane" silniki, zarówno pb czy diesla, w których jest więcej gratów, które po prostu mogą się zepsuć, drogo

Nie znam się. Czyli np koszty utrzymania 2.0 tdi będą na podobnym poziom co utrzymania 3.0 tdi albo 2.0 tfsi na poziomie 3.0 r6 od BMW?
Co do mazdy to dzięki ciekawa propozycja.
emk90
Nowicjusz
 
Posty: 24
0

01 Paź 2020, 12:27

emk90 napisał(a):Koszty utrzymania


Zbyt duże uogólnienie, w sumie można napisać "nieprawda".
Nawet odnosząc to do silników jakie wymieniasz niżej. 2.0tdi będzie w utrzymaniu tańsze niż 3.0tdi, konstrukcja jeśli chodzi o rozwiązania techniczne podobna ale w 3.0tdi dwa cylindry więcej (więc i części więcej).
2.0tfsi vs 3.0 R6 to już bardziej skomplikowana sprawa, zakładając że nic nie będzie się sypać to powinno być porównywalnie. Masz dwa silniki o zupełnie różnej konstrukcji, stosunkowo proste, wolnossace r6 albo doładowane r4 z wtryskiem bezpośrednim. To co "zaoszczędzisz" na mniejszej liczbie cylindrów wydasz na podzespoly jakich w r6 po prostu nie ma.
BTW jeśli bierzesz gdzieś tam pod uwagę 2.0tfsi/211 to od razu możesz odrzucić śmietnik
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1

01 Paź 2020, 19:04

Jeżeli tak to wygląda to może jakieś BMW w tej cenie. Podoba mi się E90, ale czy nie za mały mam budżet na 3.0. Ewentualnie BMW 1?
emk90
Nowicjusz
 
Posty: 24
0

01 Paź 2020, 20:07

emk90 napisał(a):Koszty utrzymania


emk90 napisał(a):Jeżeli tak to wygląda to może jakieś BMW w tej cenie. Podoba mi się E90, ale czy nie za mały mam budżet na 3.0. Ewentualnie BMW 1?


Trochę się to nie spina.
Już nawet pominę sens zakupu BMW 1 kiedy w serwisie płacisz "jak za bmw" a masz w garażu takie nie wiadomo co :wink:
Fajny na yt jest filmik dotyczący kosztów e90, wprawdzie diesel ale mniejsza

[Aby zobaczyć link musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
1
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...
    To już przeszło 30 lat Volkswagen Poznań
    Volkswagen Poznań, który obecnie jest gigantycznym pracodawcą zatrudniającym 9 500 osób i jednym z głównych producentów samochodów w Polsce, narodził się przed trzydziestu laty jako skromny ...

02 Paź 2020, 09:14

Jeżeli nie BMW to może:
-Honda Civic 8 2.0 201KM Problemy z korozją?
-Audi A3 8p/VW Scirocco 2.0 170 TDI/2.0 TFSI 200. Ten silnik na pasku był ok?
-Citroën C5 2.0 HDI 180/2.2 204. Kusi niską ceną i świetnym wyposażeniem
- Alfa Romeo Giulietta 1.4 170/2.0 JTD 170. W 1.4 jakieś problemy z MultiAir?
Znalazłem dwie Mazdy 6 z 2.5 z niskim przebiegiem, ale ogólnie w Polsce jest ich mało. Ewentualnie mógłbym sprowadzić z Włoch, tylko że akcyza 18% zabija sens. Do końca następnego tygodnia muszę coś wybrać.
emk90
Nowicjusz
 
Posty: 24
0

02 Paź 2020, 10:05

emk90 napisał(a):-Audi A3 8p/VW Scirocco 2.0 170 TDI/2.0 TFSI 200. Ten silnik na pasku był ok?

Tak, ten na pasku był ok, ale w Scirocco dopiero wersja "R" go ma, tam jest pomieszczane-200 koni to jest inny już silnik niz w A3
Poszukaj A3 8P/Golfa V GTI/Leona FR
2,0 TDI ok ale tylko Common Rail w tej kasie możesz poszukać Golfa VI GTD z tym silnikiem

Civic 8 Type R ok ale tam masz bez turbiny R4 silnik czyli wysokie obroty i dopiero wtedy zaczyna się zabawa
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
1

02 Paź 2020, 11:14

emk90 napisał(a):Do końca następnego tygodnia muszę coś wybrać


To możesz mieć ciężko. Bo jak na razie to nie wiesz czego chcesz Twoje propozycje są totalnie od siebie różne. Już nie mówiąc jak wpisują się w "wymagania", szczególnie te o kosztach i bezawaryjnosci.
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

02 Paź 2020, 11:59

Tak, ten na pasku był ok, ale w Scirocco dopiero wersja "R" go ma, tam jest pomieszczane-200 koni to jest inny już silnik niz w A3

Ten "dobry" silnik jest o oznaczeniu BWA?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Mogę to brać bez obaw? :D
emk90
Nowicjusz
 
Posty: 24
0

02 Paź 2020, 12:20

Tak, chociaż osobiście ja bym nie brał TT, bo mało praktycznie, chyba że dla jakiegoś singla, zdecydowanie preferowałbym wspomniane A3.
w tym modelu jak i w A3 też jest dostępny także silnik starego typu 3,2 pod gaz dobry i ładnie brzmi ale bez turbiny (co kto lubi)
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
1

02 Paź 2020, 12:41

Wiec TT albo A3. Przejadę się przed zakupem i wtedy zdecyduje. Dzięki wielkie za pomoc. :ok: Pozdrawiam
emk90
Nowicjusz
 
Posty: 24
0

02 Paź 2020, 13:21

To teraz sobie poczytaj o pakiecie startowym dla tego "dobrego" silnika
Mam też nadzieję, że nie umknęła Ci informacja o tankowaniu 98
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0

02 Paź 2020, 14:06

Każde używane auto wymaga czasem wkładu a na siłę obrzydzanie niemieckich marek bo się zazdrości do niczego dobrego nie prowadzi :)
2,5t w Volvo/Fordzie też wymaga wkładu bo bez wkładu auta to stoją w salonie :yes:

Włożenie w taki silnik nawet 3 tys to jest bajka, przy jego wartości i tego co oferuje i tyle ode mnie. Nierzadko w auta warte 10k, wkłada się połowę i nikt nie płacze po forach że coś ma sobie poczytać.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 931
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
0

02 Paź 2020, 14:17

Czyli jak widać fani vw nadal stronią od podawania konkretów
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km
0