e0hater napisał(a):Twoim głównym argumentem jest bezawaryjność a pchasz starego diesla do miasta. To jest sprzeczność.
Nie koniecznie - stare Diesle nie miały PDF-ów, dwumas i innych pierdół, które dyskwalifikują obecne Diesle z miast. Nie przesadzajmy.
e0hater napisał(a):Silnik wysokoprężny potrzebuje ok 14km aby osiągnąć temp. Robocza więc zauważ że będzie jeździł ciągle na niedogrzanym silniku co się szybko zemsci.
Z tymi 14 km to przesadziłeś....W zimie przy sprawnym układzie chłodzenia wystarczy góra 5 km. Benzyna potrzebuje jakieś 2,3 km. Nie przesadzaj.
Diesel na trasę jest jak najbardziej ok. Trzeba tylko pamiętać om kosztach utrzymania, a więc zwracać uwagę czy ma PDF, dwumas, jakie ma wtryskiwacze, turbo itp. Bo to trzeba wliczać w koszta utrzymania.
Avensis - tutaj w Dieslu jest dość skomplikowany system oczyszczania spalin ( katalizator DPNR ). I to raczej jedyny problem tego Diesla. Oczywiście zdania użytkowników są podzielone, ale tutaj trzeba brać pod uwagę, że to Diesel, a Dieslem trzeba umieć jeździć, żeby służył. Wymaga więcej uwagi niż benzyna.
Mercedes - jest to konkuretn BMW E46 i Audi A4B6. Diesle są dobrymi silnikami, jednak mają problemy z wtryskiwaczami i pompami wtryskowymi. Problemy zaczynają się przy 400 500 tyś km, więc warto zwrócić uwagę na przebieg. Motor 3.2 224KM miał problemy z wyciekiem oleju z silnika. Nie wiem jak z blachą, ale któreś W.. rdzewiały na potęgę. Zresztą podczas oględzin będzie widać.
Mazda w Dieslu to dobre autko, ale niestety potrafi uszczuplić portfel. Z Diesli polecany jest silnik 1.6 pochodzący od PSA, odradzany 2.0 konstrukcji Mazdy. Narzekania są też na blachę, która gnije na potęgę z powodu słabego zabezpieczenia antykorozyjnego. Ja osobiście Mazdę bym odradzał.
Raczej celowałbym w silniki Opla, a nawet PSA, biorąc pod uwagę, że to Diesel, który zawsze będzie bardziej wymagający niż benzyna oraz zawsze będzie droższy w naprawach. Ale za to mnie zużywa paliwa.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...