Samochód do 11 000 zł

12 Sty 2015, 11:24

Killaz napisał(a):Jakby nie patrzeć, Ibiza 1.4 a A3 1.8T są wręcz nieporównywalne.


Masz rację, miałem oba auta, nie da się kompletnie ich porównać. A3 1.8T świetny samochód :ok: Warto zagazować, bo średnie spalanie jest właśnie takie jak piszesz.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

04 Mar 2015, 19:12

przeglądnąłem wiele ofert i miałem już zakupić sobie autko dopóki nie usiadłem w golfie 4, który bardzo przyjemnie mi się prowadziło, co sądzicie o tym aucie? najlepiej szukać go z silnikiem 1.8 lub większym , podobnie jak a3?
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

04 Mar 2015, 19:13

dokładnie, 1,8+, bo reszta wogóle nie sprawdza się w tym samochodzie
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

04 Mar 2015, 19:21

Bajzel napisał(a): dopóki nie usiadłem w golfie 4, który bardzo przyjemnie mi się prowadziło


A jechałeś czymś innym niż Golf? Bo dla mnie prowadzi się jak kloc...
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

04 Mar 2015, 21:37

Przejedź się Focusem.. to zmienisz zdanie na temat Golfa.. :ok:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Mar 2015, 22:19

Porównaj jakość wykonania Golfa Focusa to zostaniesz przy Golfie :ok:
Polecam SEAT-a, jeśli hatchback to Leona jak niewielki sedan to Toledo II 1.8 Pb
pareslow
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 03 12 2004
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: SEAT
Silnik: 1.9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...
    Alfa Romeo Stelvio - SUV-em klasy premium
    Pierwszy SUV w przeszło 100-letniej historii włoskiej marki. W Stelvio przestronność i wymiary samochodu sportowo-użytkowego idealnie harmonizują z cechami charakterystycznymi dla marki. Linia nadwozia odzwierciedla bezkompromisowe ...

04 Mar 2015, 22:49

jeździłem wieloma samochodami jeśli chodzi o małe hatchbacki i muszę przyznać, że golf jest dosyć wygodny i zrywny, focusem nie jeździłem, a żałuję, bo wiele osób mi go polecało
Bajzel
Nowicjusz
 
Posty: 43
Auto: nie mam

04 Mar 2015, 22:58

Jak podoba Ci się jazda Golfem to przejedź się Leonem/Toledo II, napewno też Ci się spodoba. Z rodzinnego doświadczenia wiem, że SEAT-y jeżdżą lepiej niż VW i są lepiej wyposażone. Na + dla VW w mojej ocenie tylko jakość wykończenia wnętrza. Jeśli znajdziesz egzemplarz, który nie paruję od środka to warto się zainteresować :). A Focusy za te pieniądze w większości będą już mocno zżarte przez rdze.
pareslow
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 03 12 2004
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: SEAT
Silnik: 1.9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

04 Mar 2015, 23:12

pareslow napisał(a):Porównaj jakość wykonania Golfa Focusa to zostaniesz przy Golfie
Co jest niby lepszego w Golfie? Kolejna opinia bez pokrycia.
pareslow napisał(a):A Focusy za te pieniądze w większości będą już mocno zżarte przez rdze.
Ty chyba niepoważny jesteś. Spokojnie kupi zdrową Foke za podany budżet. Znajdź mi niebitego Golfa, bo tylko te nie gniją.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Mar 2015, 23:21

Chodzi mi o wykończenie wnętrza. W Focusie nalany twardy plastik, w Golfie 4 w miarę miękkie i przyjemnie materiały. O Golfie mogę się wypowiedzieć z doświadczenia Golfów 4,5,6 w najbliższej rodzinie. Żadnych problemów z rdzą. W przeciwieństwie do Focusów znajomych. No i wytrzymałość zawieszenia w Golfie 4 dużo większa niż w Focusie. Wiem, że ciężko znaleźć niebitego Golfa 4 dlatego polecam Leona/Toledo, auta te są dużo droższe w naprawach blacharskich i mocno rozbitych egzemplarzy nie opłaca się już naprawiać.
pareslow
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 03 12 2004
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: SEAT
Silnik: 1.9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

04 Mar 2015, 23:26

W Focusie też masz miękko.. Częściowo zawsze jest twardo ale to część.. Nic nie skrzypi a w Golfie? Jak zacznie to 5 stówek do wywalenia żeby wymienić kotwiczenie deski. W dodatku łuszczący się plastik to norma. Focusa przelecisz co 2 lata za 200zł i po problemie z rdzą. A naprawy zawieszenia są wyolbrzymione.. :roll:
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

04 Mar 2015, 23:58

Dl mnie Leon<Golf 4<Focus. Chociaż szukałbym każdego z nich i kupił tego w najlepszym stanie. 5 lat temu rozważałem podobne auta i postawiłem na SEAT-a czego do dzisiaj nie żałuje :)
pareslow
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 03 12 2004
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: SEAT
Silnik: 1.9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna

05 Mar 2015, 10:17

Focus prowadzi się znacznie lepiej od Golfa, jest też przyjemniejszy dla oka. Ogólnie to auto dla kogoś, kto lubi jeździć. Zdarza mi się czasem poruszać się po mieście Focusem koleżanki i to bardzo fajne, zwrotne autko, ale...wnętrze po 160 tys.km prawdziwego przebiegu wydaje z siebie przeróżne dźwięki (skrzypienie, trzeszczenie), plastiki wcale nie są miękkie - wręcz przeciwnie - bardzo twarde i naprawdę marnej jakości (na plus ciekawy design deski rozdzielczej), no i auto rdzewieje (nalot na klapie bagażnika, nadkolach, dachu i masce) pomimo tego, że koleżanka od zawsze je garażuje, zabezpiecza przed zimą, a po zimie oczyszcza podwozie z soli (!). Drobne usterki zdarzają się nagminnie, ale akurat zawieszenie trzyma się nieźle, no i auto nigdy jej nie stanęło na trasie (ma je od nowości).
W Golfie IV brata (ponad 400 tys. km przebiegu) nic nie trzeszczy, nie skrzypi, nic się nie łuszczy, brak jakiejkolwiek rdzy (auto bezwypadkowe), wymiany czysto eksploatacyjne, 100% niezawodność (pancerne zawieszenie). Plastiki niewiele lepsze niż w Focusie (też czarno - szare i twarde), układ jezdny o wiele gorszy (auto nie daje żadnej przyjemności z jazdy), z zewnątrz i w środku auto zwyczajnie brzydkie, nudne, bezbarwne. Typowy dupowóz dla osób, dla których samochód to wyłącznie środek lokomocji, który ma się nie psuć i być jak najtańszy w utrzymaniu.
Gdybym kierował się wyłącznie kosztami eksploatacji z tych dwóch aut wybrałbym Golfa IV z silnikiem 1.9 TDI 90KM (spokojnie wytrzyma jazdę po mieście, ale niedogrzany będzie palił niemal jak benzyniak) albo 1.8T + LPG (benzynowe Focusy są niegazowalne, więc siłą rzeczy przy jeździe po mieście wychodzą drożej). Gdybym szukał auta dającego przede wszystkim przyjemność z jazdy wybrałbym Focusa.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna

05 Mar 2015, 11:09

pareslow napisał(a):Dl mnie Leon<Golf 4<Focus. Chociaż szukałbym każdego z nich i kupił tego w najlepszym stanie. 5 lat temu rozważałem podobne auta i postawiłem na SEAT-a czego do dzisiaj nie żałuje
Czyli kolejny argument bez pokrycia bo VW to VW i szpan wśród sąsiadów i szwagra.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

05 Mar 2015, 17:42

Nie szpan tylko solidne samochody :yes: . A argumentem za Focusem jest wszechobecna rdza :lol: Już 5 lat temu jak kupowałem auto to Focusy były pordzewiałe albo lakierowane a co dopiero teraz :). Żeby dokładać te 200 zł co 2 lata na zabezpieczenie Focusa trzeba najpierw na starcie dołożyć 2000 zł na doprowadzenie jego blacharki do stanu używalności :D .
pareslow
Początkujący
 
Posty: 69
Prawo jazdy: 03 12 2004
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: SEAT
Silnik: 1.9 TDI 110
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna