Samochód do 13.000 zł. Koniecznie LPG. Dylemat.

24 Maj 2008, 08:49

Witam serdecznie.

Mam mały dylemat w wyborze samochodu. Posiadam max 13.000 zł i w tej cenie poszukuję samochodu z instalacją LPG. Jeżdżę dużo (ok. 35 tys. rocznie) więc wydaje mi się że LPG będzie najlepszy.
W związku z tym, że jestem studentem ważne jest dla mnie to, aby samochód był ekonomiczny. Spalanie ok. 7-8l. gazu (w cyklu mieszanym).
Pojemność silnika to max 1,4 (preferuję od 1.2 - 1.4).
Zależy mi na tanich częściach, ponieważ przy takim przebiegu co chwilę trzeba coś wymieniać.

Nie zależy mi na jakimś super wyposażeniu. Dobrze, aby było wspomaganie, ABS, PP i elektryczne szyby. Reszta jest nieważna. Nie chcę dużego samochodu, więc najlepszy byłby hatchback.

Jaki samochód mam wybrać? Czytając wątki na forum, wiele osób poleca VW POLO. Jak te silniki radzą sobie z LPG? Mi podoba się np. Corsa C 1.2, jak one się sprawują? Co innego jeszcze polecacie i dlaczego?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
sybirrr
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Maj 2008, 09:19

Honda Civic
[link do oferty na Allegro wygasł] - niska awaryjność, w miarę tanie części i mało ich kradną ;)
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - j.w

Fiat Punto
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - mały samochód więc silnik 1.2 nie muli tak bardzo, tanie części ten ma mały przebieg więc pojeździsz nim długo

Peugeot 306
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Corsa C jak znajdziesz dobry egzemplarz za tą cenę to naprawdę warto się nad nią zastanowić. Polo także dobry samochód tylko zazwyczaj z dużym przebiegiem
Marzenie - Zobaczyć w swoim garażu :
BMW M3
Audi RS6
Dodge Charger 1967r.
siara94
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Łódź

24 Maj 2008, 09:37

Dzięki.

Myślałem też właśnie nad Hondą Civic. Tylko że one mają duże przebiegi (często ok. 200.000 km). Tylko czy dla tego samochodu to ważne? Podobno mają bardzo dobre silniki i bez problemu zrobią drugie tyle. Ale czy zagazowana Honda też jest tak wytrzymała?

Co do Punta, to nigdy za bardzo mi się te samochody nie podobały.

Jeśli chodzi o Corsę to mógłbym dostać np taką:

[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Mam jeszcze pytanko. Nie będę zakładał nowego tematu. Czy się różni gaz sekwencja od "zwykłego". Znacie jakieś artykuły, stronki na ten temat?
sybirrr
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Maj 2008, 09:59

Nie wiem dokładnie bo nigdy w mojej rodzinie gazu nie było ale chyba sekwencja ma spalanie zbliżone do benzyny a zwykły ma te spalanie większe i nie wiem chyba w sekwencji silnik traci mniej mocy. Wiadomo że na gazie samochod wytrzyma mniej ale myslę ze te 400 tys. honda wytrzyma bez problemow.

Jeśli nie zależy ci na wyposażeniu to bierz corse c, ale czasami zabraknie ci dodatkowych rzeczy ;)
Marzenie - Zobaczyć w swoim garażu :
BMW M3
Audi RS6
Dodge Charger 1967r.
siara94
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Łódź

24 Maj 2008, 10:59

Troszkę poszukałem na temat tego gazu i masz rację. Sekwencja jest dużo lepsza.

Co do wyposażenia to można znaleźć w tej cenie całkiem dobrze wyposażone Corsy C:

[link do Gratka wygasł]

Raczej się zdecyduję na tą Corsę. Mam jeszcze pytanko co do przebiegu tego samochodu. Nie miałem nigdy do czynienia z Oplami więc nie wiem jak się sprawują te silniki. Czy przebieg bliski 200.000 km jest dla nich duży? Czy tak jak w Hondzie można liczyć na dwa razy tyle? Wiem że można trafić na Corsy po nauce jazdy. Zazwyczaj są one dużo tańsze, i dużo lepiej wyposażone. Czy warto kupić taką Corsę i ile kosztowałoby mniej więcej doprowadzenie jej do "porządku". Co w takich samochodach po "L-ce" jest zużyte?
sybirrr
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Maj 2008, 11:23

Laguna 2.0 dobrze znosi gaz.
michalmanu
Zaawansowany
 
Posty: 585
Miejscowość: Silesia
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dlaczego warto zainwestować w tuning samochodu?
    Zainwestowanie w tuning samochodu może mieć wiele korzyści i może być ciekawym doświadczeniem dla miłośników motoryzacji. Poniżej przedstawiam kilka argumentów, dlaczego warto zainwestować w tuning samochodu: ...

24 Maj 2008, 11:55

Może i dobrze znosi gaz, ale jak dla mnie to silnik za duży. Szukam czegoś zdecydowanie mniejszego (do 1.4).

Muszę najpierw zebrać troszkę zniżek na OC i AC i potem najwyżej kupię cosik większego :P
sybirrr
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Maj 2008, 13:40

Samochody po nauce jazdy mogą mieć problem ze skrzynią biegów, sprzęgłem, amortyzatorami.
To autko które chcesz kupić pofirmowe też trzeba sprawdzić. Pamiętaj, że w firmach nikt nad autem się nie cacka. Jak jedzie to jedzie, jak stanie to wtedy się martwią. Nikt takich aut nie szanuje, bo dzisiaj jeździ Janek, a jutro Piotrek.

Benzyna Opla nie jest jakoś strasznie wytrzymała. Jest solidnym silnikiem, ale dla benzyny ponad 250 tys. km zaczyna się robić ciężko. To nie stare disele w Golfach, że mają po milion km i dalej się toczą.

Zresztą w Corsie powyżej 200 tys. km będą problemy z zawieszeniem. Zresztą w każdym małym aucie należy się z tym liczyć.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

24 Maj 2008, 13:58

Piszesz że "mogą mieć", czyli mogą być także takie które są w dobrym stanie?

Nie ukrywam, że przed zakupem samochodu sprawdzę go na stacji diagnostycznej. Z tych rzeczy co wymieniłeś to wszystko powinni tam sprawdzić i powiedzieć w jakim jest stanie.

Jest coś co nie sprawdzą na stacji diagnostycznej? Czy można ufać takim stacjom?

Czyli lepiej jest kupić samochód z małym przebiegiem, z ubogim wyposażeniem, niż pchać się w samochody super wyposażone, z dużym przebiegiem?

Sorki za te pytania, ale dla mnie 13.000 zł to spora suma i chciałbym kupić za to samochód który mi wystarczy na ładnych parę lat.

P.S. Cały czas możecie dawać propozycję innych samochodów. Jak narazie to wychodzi że w tej cenie Corsa jest dobra, ale może są lepsze?
sybirrr
Nowicjusz
 
Posty: 10

24 Maj 2008, 15:56

Wiem że już pisałem swoje propozycje ale jak chcesz czymś długo pojeździć to kup sobie E36 1.6 z sekwencją i już ;) Wiem że zaraz będą komenty typu burakowóz ale jeśli myślisz o tym żeby mieć solidny samochód na kilka lat to pomyśl nad nim może roczniki nie są super ale jakość wykonania porównywalna z corsą C.

Np.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] - ten nie ma gazu ale z założeniem zmieścisz się chyba w 3.500 zł ? (nie wiem dokładnie)
Marzenie - Zobaczyć w swoim garażu :
BMW M3
Audi RS6
Dodge Charger 1967r.
siara94
Początkujący
 
Posty: 66
Miejscowość: Łódź

24 Maj 2008, 16:22

E36 ma mój kolega. Jest zadowolony z niego. Ale z tego co on mówi to u niego spalanie jest na poziomie tych 10-11 litrów benzyny (jeździ przeważnie poza miastem), więc coś nie chce mi się wierzyć że to z ogłoszenia pali 10 l. gazu.

A mi chodzi o ekonomiczne autko. Może te 3-4 litry gazu więcej na 100km to nie dużo. Tylko, że ja robię średnio 500-600 km tygodniowo, to już wychodzi 15 litrów więcej na tydzień. Czyli w miesiącu mamy 60, no i uzbierało się miesięcznie ponad 120 zł więcej niż przy samochodzie który pali 7-8 litrów. Co prawda może w innym aucie będę musiał wydać 150 zł miesięcznie na naprawy, dlatego piszę tutaj z pytaniem które autko będzie najlepsze do moich celów (czyt. przebiegów).

Tak jak pisałem w 1 poście zależy mi na małym samochodzie, wielkości właśnie Corsy, czy Polo. Jeżdżę przeważnie sam, lub z dziewczyną, więc preferuję małe auta.

Od 2 lat jeżdżę Fiestą 1.1 z 92 roku również w gazie i jestem przyzwyczajony do jazdy "słabym samochodem bez wyposażenia", dlatego nie potrzebuję czegoś mocnego.
sybirrr
Nowicjusz
 
Posty: 10

25 Maj 2008, 10:21

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5081249

Jak to BMW ma przebieg 150 tys. km to ja jestem Miś Uszatek z Koziej Wólki.
Takie rzeczy to tylko w Erze ;)

Każdy używany samochód może mieć jakąś wadę. Samochody nauki jazdy są narażone na intensywną eksploatację przez osoby, które są zupełnymi laikami. Może być tak, że auto będzie konsekwentnie naprawiane przez instruktora, który jest jego właścicielem. Jednak instruktorzy to nie są ludzie specjalnie bogaci, a w pewnym momencie nikt kto wie, że będzie zmieniał auto nie pakuje w niego pieniędzy.

Może trafić Ci się samochód po nauce jazdy w dobrym stanie - jak najbardziej.

Stacja diagnostyczna powinna przebadać auto dobrze. Możesz z Oplem pojechać do ASO Opla. Choć znam przypadki w których sprzedający auto i koleś na warsztacie byli znajomymi. Efektu chyba tłumaczyć nie muszę.

Odpowiedz sobie na pytanie na czym bardziej Ci zależy: na niezawodności auta, czy na tym, że ma klimatyzację? To jest dylemat wielu ludzi i nikt za Ciebie nie podejmie decyzji. Każdy poluje na złoty środek, czyli mały przebieg, w miarę tani, sprawdzony i z niezłym wyposażeniem.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725

25 Maj 2008, 10:57

Ze sprawdzeniem samochodu w ASO Opla może być problem. Chcę kupić samochód od osoby prywatnej, a wiadomo że nie wszyscy mieszkają w większych miastach gdzie takie punkty są.

Ale jeśli będzie niedaleko to zapewne się tam wybiorę. Orientuje się ktoś jaki jest koszt takiej diagnostyki (w ASO i w zwykłych stacjach) ?

Nie zależy mi na dobrym wyposażeniu. Najważniejsze jest dla mnie to, żeby samochód był niezawodny i tani w eksploatacji.
sybirrr
Nowicjusz
 
Posty: 10

25 Maj 2008, 20:29

Jeżeli myślisz o aucie tanim w eksploatacji i niezawodnym, to ja obstawałbym za Civiciem.

[link do oferty na Allegro wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]


Już 1.4 pali w mieście ok 8l benzyny. A dodatkowo ta wersja produkowana była w Japonii, więc długowieczność dostajesz w standardzie :)
rządzić na drodze niekoniecznie znaczy być na niej najszybszym...
lukiwch
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 330
Miejscowość: Wałbrzych

26 Maj 2008, 16:58

Wszyscy polecają Civic. Ale troszkę roczniki i przebiegi mnie zniechęcają do niej... Wolałby coś po 2000 r. Tak, żeby za parę lat można go było sprzedać bez problemów.
Przypominam też że szukam samochodu na LPG. Dlatego też coraz bardzie myślę o Corsie C. Instalacje do nich instalują również w ASO (nawet w silnikach na gwarancji), więc nie boją się o wytrzymałość silników.

Okazało się jeszcze że prawdopodbnie zwiększy mi się budżet o 3-4 tys.

Tak więc teraz czekam na propozycję w cenie 16-17 tys. Inne reguły dalej obowiązują :P

Czy w tej cenie również warto brać Corsę C pod uwagę? Czy lepiej wybrać coś innego. Przypominam tylko, że szukam auta małego (do 1.4), najlepiej hatchback, ekonomicznego, taniego w eksploatacji i wytrzymałego w LPG :) Nie zależy mi na super wyposażeniu.

P.S. Co byście powiedzieli na to autko:

[link do Gratka wygasł]

Nie chodzi mi konkretnie o ten model ale o sam samochód. Jak się sprawuje. Ma może ktoś takie Clio zagazowane? Będzie robił problemy? Jak z kosztem części? Czy nadaje się na polskie drogi?
sybirrr
Nowicjusz
 
Posty: 10