Samochód do 20 tys.

29 Gru 2019, 01:59

Witam, planuję kupić samochód najpóźniej w czerwcu ale jeśli znalazłaby się jakaś dobra oferta to nawet szybciej. Do przeznaczenia na samochód mam 18 tys. ale mogę podciągnąć budżet do maksymalnie 20 tys. jeśli trafi się coś co mi się spodoba. Samochodu szukam w Polsce i w Szwecji (Sztokholm). SUV-y i kombi od razu odrzucam.
Auto będzie używane raczej na krótkich dystansach, jedynie 1-3 razy w miesiącu trasa na 500-1000km. Bez możliwości garażowania.
Jeśli chodzi o silnik rozglądam się za benzynowym o pojemności do 2.0 .
Do tej pory jeździłem kilkoma samochodami, najwięcej Audi A3 1.6 FSI i chciałbym coś o lepszym przyspieszeniu. Nie uznaję siebie za doświadczonego kierowcę ale jazda tym samochodem, mimo, że na wygodę nie mogę narzekać (bardzo dużą zaletą według mnie jest pozycja jazdy), bywa po prosu czasami męcząca ze względu na przyspieszenie.
Oczywiście jak każdy chciałbym niskich kosztów eksploatacji i niskiego spalania od samochodu przy wygodnej jeździe ale wiem, że nie można mieć wszystkiego więc na pierwszym miejscu stawiam wygodę jazdy.
Nie miałem jeszcze przyjemności jechać samochodem z tylnym napędem więc wolałbym coś z przednim ale nie wykluczam tylnego (najlepiej oczywiście 4x4). Nawet spodobał mi się Mercedes-Benz Klasa C W203 i chciałbym wiedzieć co macie o nim do powiedzenia.
Trochę się rozpisałem ale mam nadzieję, że wszystko dosyć sprecyzowałem. Oczywiście liczę na waszą pomoc.
Kaisbao
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Gru 2019, 10:12

W203 to dobry wybór, może go atakować trochę korozja ale jeżeli znajdziesz zadbany egzemplarz to doswiadczysz raczej bezproblemowe jazdy, dla Ciebie do wyboru będzie silnik doładowań kompresorem 1.8 lub 2.0. Nasluchiwać dobrze rozrząd bo łańcuch potrafił halasowac
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

29 Gru 2019, 19:46

A co ze zwykłą wersją 1.8? Też jest godna uwagi czy po prostu przegrywa z kompresorem?
Im dłużej patrzę na tego Mercedesa to coraz bardziej się do niego przekonuję i pewnie będę przeglądał oferty ale jeśli macie jeszcze jakieś propozycje to chętnie poczytam.
Kaisbao
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Gru 2019, 20:45

Kaisbao napisał(a):czy po prostu przegrywa z kompresorem?
Odpowiedziałeś sobie sam na pytanie :mrgreen: W skrócie z kompresorem masz o wiele przyjemniejszą jazdę ze względu na moc u niższe spalanie
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16663
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

31 Gru 2019, 03:00

Co do 1.8 kompressora wtrące swoje 3 grosze, bo mam CLK W209 z tym motorem.

Generalnie główne koszty po zakupie to odma (ok 100 zł), elektrozawory zmiennych faz (2x 117 zł) oraz rozrząd (łańcuch ze slizgami i napinaczem 350 zł Febi/SWAG/FAI, a jak zużyte koła to 1200 zł profesjonalna regeneracja).

Drogo nie jest, tymbardziej że robi się to raz na minimum 80-120kkm..

Ostatnio na trasie spalił 8l LPG przy 4 osobach na pokładzie + full bagażnik, jazda do ok 110 km/h. Skrzynia automatyczna.
Exodiss
Początkujący
 
Posty: 228
Auto: Peugeot 406 Coupe
Silnik: 3.0 V6 207KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Ubezpieczenie OC i AC samochodu bez tajemnic
    Ubezpieczenie samochodu to jedna z najważniejszych kwestii, o której muszą pamiętać właściciele pojazdów. Zarówno ubezpieczenie OC, jak i AC mają swoje specyficzne role, które pozwalają chronić ...