Samochód do 25 tyś. złotych.

14 Mar 2017, 23:42

Witam serdecznie,
Piszę do Was z prośbą o pomoc w wyborze nowego samochodu dla siebie. Budżet jaki chce przeznaczyć na zakup samego samochodu to 25 tysięcy.
Rocznie robię przebiegi rzędu 15 tysięcy. Nie mam szczególnych wymagań co do wyposażenia, raczej taki standard. Co do nadwozia to wszystko wchodzi w grę: hatchback, sedan, kombi. Póki co rozważam kilka opcji:
Honda Civic VIII "UFO" - silnik benzynowy 1.8
Alfa Romeo 159 - silnik 1.9 JTD
Renault Laguna III - jaki silnik benzynowy ?
Volvo S40/V50 - jakie silniki?
Peugeot 308 - silnik benzynowy 1.6
Fiat Bravo - 1,4T lub 1,9 JTD
Saab 93 - Jak to jest z tym Saab-em, skoro jest nie produkowany?
Ford Focus MK2 - tutaj jedynie silnik benzynowy.
Nie patrzę na rocznik, czy ilośc przejechanych kilometrów. Czy w tych pieniądzach moje propozycję są realne? Co warto jeszcze dodać do tej listy, a co usunąć?

Zapomniałem dodać: Nie chcę żadnych aut typu Golfy, Passaty, Leony itd.
gszymon91
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam

18 Mar 2017, 16:01

Podbijam temat. Proszę o pomoc w kwestii silników itd.
gszymon91
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam

18 Mar 2017, 16:36

Nie pchaj się w diesla przy takich przebiegach. Pierwsza lepsza część z zestawu wtryski/turbo/dwumasa i całe "oszczędności" ze stacji pójdą się hmm...

Ufo 1.8 ok, zresztą inne ciężko znaleźć
159 zostaje 1.8, chyba, że nie przeszkadza Ci czyszczenie głowicy w jts
laguna 2.0 bo 2.0T nie znajdziesz w tej kasie
s40/v50 każdy silnik benzynowy, w 1.8 były jakieś problemy ze spalaniem oleju ale bez tragedii
308 - z benzyniakami szału nie było, ale musisz poszukać jakiegoś dokładnego info
bravo T-jet spoko
saab każdy benzyniak jest ok. Co ma z nim być?
focus to technicznie s40/v50, wszystkie silniki te same

Możesz popatrzeć na lancię deltę (technicznie bravo) albo jakiegoś lexa is200, jeszcze zostanie kasy
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

18 Mar 2017, 16:39

Honda Civic VIII "UFO" - silnik benzynowy 1.8: niezawodne auto, ale przeważnie biednie wyposażone i dosyć małe. Jak to Honda, lubi chlipnąć oleju między wymianami, ceny części nieco wyższe, niż europejskich aut.

Alfa Romeo 159 - silnik 1.9 JTD: bardzo dobry diesel od Fiata (chyba nawet widziałem go w rankingu jako najlepszy diesel w tamtych latach), niestety jak to Alfa - ma swoje humory na innych polach, więc jak zdajesz się na mechaników, to raczej doradzam.

Renault Laguna III - jaki silnik benzynowy?: w zasadzie każdy benzynowy Renault daje sobie radę, ale najlepszy to 2,0T lub 3,0 V6. Renault ma jednak specyficzne tylne zawieszenie - tzw. belka skrętna. Trzeba się przyjrzeć przy zakupie, czy auto nie stoi okrakiem, bo jeśli tak, to trzeba oddać ją do regeneracji (łożyska, czopy).

Volvo S40/V50 - jakie silniki?: T5 2,5 turbobenzyna najlepiej się tutaj sprawdzi. Dobrze się gazuje i jest bardzo wytrzymała, a przy tym zamiata tym samochodem. Jak chcesz diesla, to też daje sobie radę i nie ma z nim większych problemów. 2,4 D5 z pięcioma cylindrami jest najciekawszy ze stawki.

Peugeot 308 - silnik benzynowy: tutaj opinie są bardzo podzielone nt. jakości wykonania i niezawodności silników. Jedni mówią, że HDI super działa, inni po nich jadą. Ogólnie poprzednik narobił temu modelowi sporo problemów, bo w nim nawet zderzak sam z siebie potrafił odpaść, czy też instalacja potrafiła podpalić samochód.

1.6 Fiat Bravo - 1,4T lub 1,9 JTD: jeden i drugi bardzo dobry. Fiat może i jakościowo jest ciut gorzej wykonany, ale ogólnie to dosyć dobre samochody.

Saab 93 - Jak to jest z tym Saab-em, skoro jest nie produkowany?: produkowany nie jest, ale są zamienniki. Może i nie ma już ASO, ale to nie znaczy, że tego auta nie naprawisz. Samochód jest całkiem interesujący i dosyć tani w relacji do tego jakie oferuje wyposażenie i jakość. Posiada sporo silników z turbo i całkiem nieźle sobie one radzą i są produkcji GM montowanych m.in. w Oplu. Najciekawszy silnik to 2,8 turbo, który z pewnością super sobie daje radę w tym samochodzie i można go zagazować.

Ford Focus MK2 - tutaj jedynie silnik benzynowy.: jak myślisz o gazie do Forda, to średni pomysł i bardziej bym pomyślał tutaj o dieslu. Opinie o klekocie są bardzo podzielone i mimo, że krążą różne opinie, to właściciele sobie je chwalą. Bardziej tutaj jednak bym patrzył w stronę 2,0TDCi, bo niestety w nim nie ma już topornego 1,8TDDI.
Autotesto
Początkujący
 
Posty: 143
Miejscowość: Cała Polska
Auto: Nie posiadam

18 Mar 2017, 22:28

Autotesto napisał(a): Renault ma jednak specyficzne tylne zawieszenie - tzw. belka skrętna. Trzeba się przyjrzeć przy zakupie, czy auto nie stoi okrakiem, bo jeśli tak, to trzeba oddać ją do regeneracji (łożyska, czopy).


Tylko regeneracja jest tańsza niż wymiana np. wielowahacza aluminiowego (pełny komplet), więc tą belką bym się kompletnie nie przejmował. Samo stanie kół okrakiem oznacza już zepsucie zawieszenia, wcześniej po prostu wydaje stuki i należy wymienić elementy (taniej niż czekanie aż koła będą krzywe).
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

18 Mar 2017, 22:48

Najbardziej skłaniam się do Hondy Civic w 1.8 i Laguny w 2.0, z tego względu, że odpowiada mi ich wygląd zewnętrzny itd. Jak wygląda sprawa z rdzą w tych autach? Co się najczęściej psuje?
gszymon91
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam

21 Mar 2017, 21:29

Mam jeszcze jedno pytanie w sprawie skrzyni biegów w Hondzie. Warto rozważać automatyczną skrzynię biegów? Czy lepiej postawić na zwykła manualną? Chętnie bym się dowiedział jakie są typowe usterki, bolączki tego modelu.
gszymon91
Nowicjusz
 
Posty: 10
Auto: Nie mam