18 Mar 2017, 16:39
Honda Civic VIII "UFO" - silnik benzynowy 1.8: niezawodne auto, ale przeważnie biednie wyposażone i dosyć małe. Jak to Honda, lubi chlipnąć oleju między wymianami, ceny części nieco wyższe, niż europejskich aut.
Alfa Romeo 159 - silnik 1.9 JTD: bardzo dobry diesel od Fiata (chyba nawet widziałem go w rankingu jako najlepszy diesel w tamtych latach), niestety jak to Alfa - ma swoje humory na innych polach, więc jak zdajesz się na mechaników, to raczej doradzam.
Renault Laguna III - jaki silnik benzynowy?: w zasadzie każdy benzynowy Renault daje sobie radę, ale najlepszy to 2,0T lub 3,0 V6. Renault ma jednak specyficzne tylne zawieszenie - tzw. belka skrętna. Trzeba się przyjrzeć przy zakupie, czy auto nie stoi okrakiem, bo jeśli tak, to trzeba oddać ją do regeneracji (łożyska, czopy).
Volvo S40/V50 - jakie silniki?: T5 2,5 turbobenzyna najlepiej się tutaj sprawdzi. Dobrze się gazuje i jest bardzo wytrzymała, a przy tym zamiata tym samochodem. Jak chcesz diesla, to też daje sobie radę i nie ma z nim większych problemów. 2,4 D5 z pięcioma cylindrami jest najciekawszy ze stawki.
Peugeot 308 - silnik benzynowy: tutaj opinie są bardzo podzielone nt. jakości wykonania i niezawodności silników. Jedni mówią, że HDI super działa, inni po nich jadą. Ogólnie poprzednik narobił temu modelowi sporo problemów, bo w nim nawet zderzak sam z siebie potrafił odpaść, czy też instalacja potrafiła podpalić samochód.
1.6 Fiat Bravo - 1,4T lub 1,9 JTD: jeden i drugi bardzo dobry. Fiat może i jakościowo jest ciut gorzej wykonany, ale ogólnie to dosyć dobre samochody.
Saab 93 - Jak to jest z tym Saab-em, skoro jest nie produkowany?: produkowany nie jest, ale są zamienniki. Może i nie ma już ASO, ale to nie znaczy, że tego auta nie naprawisz. Samochód jest całkiem interesujący i dosyć tani w relacji do tego jakie oferuje wyposażenie i jakość. Posiada sporo silników z turbo i całkiem nieźle sobie one radzą i są produkcji GM montowanych m.in. w Oplu. Najciekawszy silnik to 2,8 turbo, który z pewnością super sobie daje radę w tym samochodzie i można go zagazować.
Ford Focus MK2 - tutaj jedynie silnik benzynowy.: jak myślisz o gazie do Forda, to średni pomysł i bardziej bym pomyślał tutaj o dieslu. Opinie o klekocie są bardzo podzielone i mimo, że krążą różne opinie, to właściciele sobie je chwalą. Bardziej tutaj jednak bym patrzył w stronę 2,0TDCi, bo niestety w nim nie ma już topornego 1,8TDDI.