Samochód do 25 tysięcy

26 Gru 2021, 22:29

Witam szukam samochodu w przedziale cenowym 20-25 tysięcy. Auto będzie używane w weekendy, trasy 20-60km, rocznie nie przejadę więcej niż 5000km. Nie ukrywam, że auto przy okazji musi sprawiać frajdę z jazdy.

Moje preferencje:
- coupe< sedan, hatchback
- napęd rwd<awd<<<fwd. Nie ukrywam, że możliwość pokonania zakrętu bokiem i generalnie nauczenie się tego, bądź po prostu bycie szybkim na zakrętach jest atutem.
- jeśli chodzi o silnik skłaniam się w stronę disela, ze względu na spalanie. Ewentualnie kupić auto z zamontowaną instalacją gazową. Co do mocy to 150hp+, najlepiej okolice 200hp
-Nie ukrywam, że chciałbym, żeby auto posłużyło 3-4lata, więc dobrze gdyby korozja go w tym czasie nie pochłonęła

Teraz tak, wiem, że wymagania są dość rozbieżne, ale po prostu nie mam pojęcia co wybrać, na motoryzacji zbyt dobrze się nie znam. I zakłdałem już kiedyś post na ten temat, ale zakup się opóźnił, wraz z czym budżet się zwiększył.

Moje typy:
- (RWD) Mercedes clk w209, Bmw e46/e90 w dieselu (chociaż przy e90 jedyny silnik w tej cenie to 2.0d a z tego co słyszałem to e60 może pogrążyć kosztami napraw)
- (AWD) Audi a6 c6 2.7/3.0tdi quattro
-(FWD) Saab 9-3 2gen polift 1.8t/2.0T, Peugeot 407 Coupe, Audi a4b7 2.0tfsi(?)
DexterPL1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 10 05 2019
Przebieg/rok: 8tys. km

26 Gru 2021, 23:01

DexterPL1 napisał(a):Bmw e46/e90 w dieselu


Jak masz robić 5kkm rocznie i chcesz frajdę z jazdy, to co tu robi 320d?

Ja bym szukał E46 w coupe w dużą benzyną. A nie klekota który ze sportem ma mało co wspólnego, do tego E90 lubi się sypać.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Gru 2021, 00:12

Jeśli chodzi o e90, to bardziej chodziło mi o podkreślenie faktu, że jest to auto interesujące, lecz jedyne na co mnie stać to 2.0d. Dopiero przy e60 w tym budżecie pojawia się 3.0d.
DexterPL1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 10 05 2019
Przebieg/rok: 8tys. km

27 Gru 2021, 09:30

DexterPL1 napisał(a):lecz jedyne na co mnie stać to 2.0d.


Jesteś pewny że Cię stać ?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Gru 2021, 10:06

Robiąc 5k rocznie raczej nie zbankrutuje :wink:
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2021, 10:36

Mam dziwne wrażenie, że wkład na starcie dla takiego e90 w dieslu będzie większy niż oszczędności na paliwie przez te 4 lata :mrgreen:

Jak chcesz rwd to sobie kup jakieś bardzo ładne e46 R6 w gaziku
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2749
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Gru 2021, 10:39

Tylko co ma do tego robienie 5k rocznie? Wystarczy że będzie coś do zrobienia na start, a raczej na pewno coś będzie.

Czy robi 5k czy 50k, jak padnie układ paliwowy czy DPF to koszty wyjdą takie same :D Robiąc mniej kilometrów tym bardziej "wartość" takiej naprawy rośnie.

Tak jak pisałem wcześniej, chce frajdę to niech kupi starszy zadbany model z benzynowym R6, a nie pakuje się w śmietnik.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Gru 2021, 10:44

galakty napisał(a):Tylko co ma do tego robienie 5k rocznie?
ja nie miałem na myśli tego co na start tylko ogólnie, logiczne ze ten co robi 5 uświadczy mniej naprawa od tego co robi 50
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16668
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

27 Gru 2021, 10:59

W idealnym świecie by tak było, ale złośliwość rzeczy martwych i pewne egzemplarze temu przeczą :D
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

27 Gru 2021, 12:03

Kao napisał(a):biąc 5k rocznie raczej nie zbankrutuje


Za każdym razem to słyszę a potem dylemat czy chiński zamiennik czy kolejna wycieczka na złom po graty:D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10952
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

27 Gru 2021, 13:52

Czyli z BMW zostaję jedynie e46. Warto rozglądać się za 3.0d, czy tylko 2.8/3.0i? I co z pozostałymi autami, Mercedesem CLK albo Audi a6c6 2.7/3.0 tdi w quattro które może nie da tyle frajdy co e46, ale nadal będzie wygodne i żwawe. A może ma ktoś inne propozycję?
Ostatnio edytowany przez DexterPL1, 27 Gru 2021, 13:59, edytowano w sumie 1 raz
DexterPL1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 10 05 2019
Przebieg/rok: 8tys. km

27 Gru 2021, 13:55

Ty w ogóle bierzesz pod uwagę ile kosztuje utrzymanie takiego auta? a6c6 to realnie będzie miało 400-500 przebiegu, poszukaj sobie ile części do tego kosztują
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2749
Przebieg/rok: >50tys. km

27 Gru 2021, 14:03

Wiem, że rozrząd jest bardzo drogi do zrobienia, szukałbym auta które tego problemu mieć nie będzie. Miałem nadzieję, że do 25k można kupić w miarę zadbany model.
DexterPL1
Nowicjusz
 
Posty: 14
Prawo jazdy: 10 05 2019
Przebieg/rok: 8tys. km

27 Gru 2021, 14:06

E46 z m54b25 lub m54b30 i zostanie kasa na początkowy wkład.
Gość114260
 

27 Gru 2021, 14:15

DexterPL1 napisał(a):szukałbym auta które tego problemu mieć nie będzie


Uuuuu, widzę cierpliwy człowiek...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007