daniel18c Twoje zapytanie dotyczy różnych aut. Budżet co do ls430fl totalnie na styk, GSmk3 nie uda się, GS Mk2 na spokojnie.
Co do porównania audi vs lexy to audi reprezentuje całkowicie inny charakter jazdy. I nie ważne czy zestawisz ze sobą GS mk2/3 i a6c6 czy Ls i A8 to audi będzie twardsze, lepiej reagujące na polecenia kierownika no i stabilność jazdy na mokrym/śliskim no bo napęd Q.
Lexy szczególnie gs mk2 i Ls będzie bardziej kanapowaty, odcinający od drogi ciszą i prowadzeniem.
Audi będzie miało lepszy hebel i nowocześniejszy dizajn.
Co do części to Audi wygrywa wyborem od śmietnikowatych zamienników po OEM.
I to sa chyba najważniejsze cechy audi.
To teraz konkrety.
Lex w wersji gs mk2 V8 będzie najtańszym V8 na rynku pod każdym względem.
Części są normalnie dostępne a często graty oem są niewiele droższe od zamienników.
Serwis jest prosty jak budowa cepa i poradzi sobie z nim prawie każdy myślący mechanik. Tak np. rozrząd kosztuje 1k z pompą AISIN i robota 400zł w audi rozrząd policz sobie w/g cen allegro i zobacz czynności serwisowe z ceną x3 i upierdliwością x10. Do tego mając odpowiednie stronki można korzystać z krosowania gratów czyli np. cewka pasuje od 10ciu tojot a do tego nawet jeżeli coś mimo że nie pasuje numerem i tak można założyć np. tylny dyfer będzie ok. od Lexa SC/LS mk1,2,3/Aristo/Supra MK4 a nawet chyba is300 z LSD.
GS mk2 paliwo:
LPG podejdzie spalanie od 12-18l spalanie pb 9-15l.
Normalna jazda miejska 12-13l pb 15-16l lpg. Powolna trasa 9-10l Autostrada do 150km/h około 10-11l. pb. Totalny max jaki osiagnąłem to 18l pb w de jazda na odcince przez 150km/h.
GS mk3 spali podobnie z tym że jest inna skrzynka i przy większych prędkościach jest mniejsze spalanie.
Psucie się.
GS mk2. Wywalą się górne wahacze regeneracja albo zakup nowego (nie pamiętam cen), szybko zużywają się heble trzeba zapodać EBC< Są dwa rodzaje skóry perforowana jest lepsza.
Sworznie kupuje się OEM starczają na około 150km, wahacze dolne wymienia się tuleje na strong flex.
To samo z gumami magla.
Silnik nie nalezy do cieknących, regulacja zaworów co 100k.km na lpg (około) dużo zależy od instalki.
Eletromechanicznie stabilnie popsuje się antena i trzeba przeczyścić silniczki ustawiające nawiew.
W gs mk3 dojdzie awaria amorów 150-200k.km. są utwardzane. Koszt około 2k nowe oem.
Skrzynie są pancerne z tym że gs mk2 jest bardziej odporna na czas.
Do tego skrzynka z mk2ki ma takie same bebechy jak w gs300/is300/ls430 itp. Używki są tanie jeszcze pół roku temu kosztowały po 1,2k-1,5k.
Wnętrze mk2 ma dłuższe siedziska niż w mk3 krótsze niż w LS.
Lepiej jest wykonane i robi lepsze wrażenie. GS mk3 wypada najgorzej bliżej mu do audi i BMW niż do lexa.
W gs mk3 też trafiają się problemy elktromechaniczne. Sporadycznie ale bywają.
Co do samego LS430 FL.
Jest drożej od gs mk2 i gs mk3 przede wszystkim o zawias. Wytrzymuje około 200k.km. a potem regeneracja (pneumatyki)
Skrzynia 6biegowa jest ok. Elektromechanicznie nic się nie psuje oprócz sławnej anteny + czujniki parkowania.
Spalanie wyższe niż w GSach około 10%. Mega cisza i spokój.
Heble kiepskie.
We wszystkich opcjach modelowych jak jest nagłośnienie Marka levinsona to będzie super grać CD. Radio będzie kiepsko słychać.
Oczywiście z tyłu są masaże i lodówka
Co do bezpośredniego porównania to w audi masz o wiele bardziej problematyczną elektromechanikę i mechanikę już nie wspominając o samej obsłudze.
Jak sobie połączysz z kompletnym nie trzymaniem ceny (co chyba widać) to przygoda z takim V8 może źle się zakończyć dla kieszeni.
Tobie proponowałbym gs mk2 V8 jest w 100% bezpieczny finansowo, obsługa na poziomie passata
i super syt,rynkowa. Wtedy możesz sobie pojeździć, dozbierać kasy i kupić LS albo gs mk3.
Ceny gs mk2 22-30k, MK3 45--50k LS430FL 40-50k.
Co do tego czarnego z Linka jak prawda to bym brał.
Amorem się nie przejmuj jest do zrobienia o ile potrafisz przełknąć inny poziom cen i technologii. Ja nie to bierz gs mk2.
Sorki za bałagan w opisie ale zadawaj pyt. To Ci odpowiem.