Samochód do 6-7 tys jako dowóz do pracy/uczelnie

01 Sty 2018, 15:19

Witam, poszukuje pierwszego samochodu nazywanego roboczo „dupowozem” Pojazd miałby dziennie przejeżdżać 60 km na drodze dom - praca/uczelnia. Wykonałem małe przeszukanie ofert w planowanym budżecie i prosiłbym was o wyrażenie opinii na temat poniższych samochodów. Mam nadzieje otrzymać od bardziej doświadczonych osób garść informacji jakich silników w danym modelu unikać, na co uważać i zwracać uwagę. Jeśli ktoś byłby tak miły i podzielił się spostrzeżeniami na temat typowych usterek w danym modelu i kosztem ich naprawy to byłbym wdzięczny :wink: . Chciałbym aby samochód był na tyle mało awaryjny jak na swój wiek żebym nie musiał się wypłacać i co chwilę biegać do mechanika.
Zdaje sobie sprawę że nie ma większej różnicy czy jest to 15 czy 17 latek., więc raczej w tym wieku samochodu liczy się właściciel/e i jego/ich podejście do samochodu.
Rocznie miałbym przejeżdżane ok 12-15 tys km.
Planowany budżet do 6-7 tys zł. Raczej myślałem o kwotach 5-6 tys zł tak aby móc spokojnie wpompować w swoje przyszłe narzędzie 1-2 tys na bliższe naprawy.
Jeszcze pytanie mi się nasunęło. Czy warto kupować/zwracać uwagę na samochód sprowadzany od handlarza? Coś w stylu Vw polo 4 150 tys km cena 7-8 tys?

• Renault Megane II
• FORD MONDEO mk3 – wydaje mi się dość spory jak na moje aktualne potrzeby, ale przy jakimś wyjeździe na wakacje, czy zwykłym wypoczynkowym wypadzie byłby za jakiś czas dość przyzwoitym wyborem.
• Seat Leon I – Czytałem że samochody sprzed rocznika 2003 mają problem ze skrzynią biegów. Użyto sformułowania, że się „łamią”
• Fiat Stilo – naczytałem się że w tym modelu pada elektryka i jest gigantyczny problem z elektronika tj . czujnikami
• Audi A3 – Jakiś starszy model (ok 97”) Na oko powinien się zmieścić w przedziale cenowym
• Seat Toledo II – Jest kilka ofert wokół mojego miejsca zamieszkania. Wydaje się mniejszy od MK3 i byłby „wystarczający”
• Renault Laguna II – Gdzieś spotkałem się z opiniami że laguna to królowa lawet, choć samochód wydaje się dość ładny, a po ulicach gdzie mieszkam i pracuje trochę ich jednak jeździ.Peugeot 307
• Peugeot 207 – Czytałem że pada w niej tylnia belka i że jest to dość spory wydatek.
• Ford Fiesta Mk6
Opel Astra G – Podobno znakomita w gazie, choć zajeżdżona.
Opel Vectra
Seat Ibiza MPI/ II / III

Kilka ofert:
Ford Focus Mk1
• Ford Fiesta
• Ford Fusion
• Skoda Fabia – Gdzieś przeczytałem opinię o tym, że należy trzymać się z daleka od jakiegoś modelu fabii, ale nie pamiętam dokładnie.

Zakup planowany na luty/marzec ale już teraz chciałem się zapoznać z opiniami, i na tych opiniach przeszukując dalej modele oraz oferty. Do marca musiałbym się już w coś zaopatrzyć i najlepiej jakby był to gaz ewentualnie diesel jednakże nie ma co wybrzydzać w tym budżecie. Dodatkowo, miałby to być mój pierwszy samochód, więc raczej w grę wchodzi w miarę mały silniczek, taka ibiza II FL w granicach 3 tys + jest w moich okolicach i myślałem nad nią także pod kątem włożenia 1-1.5 tys na ewentualne doinwestowanie w naprawy.
Podkreśleniem oznaczyłem samochody, które w tym budżecie byłyby najlepszym wyborem moim mało doświadczonym zdaniem w temacie automotiv

Z góry dziękuje za podpowiedzi i opinie :wink:
mateusz9966
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 12 2017
Auto: Nie mam

02 Sty 2018, 01:13

Ja mogę się wypowiedzieć w temacie Fiata Stilo, mam wersję 1.9 JTD. Ogólnie, w Twoim budżecie to średnio dobry wybór, właśnie ze względu na elektronikę. Kupiłbyś coś z początku produkcji, a wtedy może dziać się magia, szczególnie jak jest wilgotno. Problemem tutaj są nie tyle same czujniki, a jakość połączeń elektrycznych, czyli bardzo ch...owe kostki, które lubią nie łączyć. Najciekawsze jest to, że w większości przypadków nie są to kosztowne awarie, tylko mocno irytujące. Problem z matą pasażera prawie pewny, ale do rozwiązania albo bezkosztowo, albo około 100 zł. Problemy z abs/esr rozwiązuje wymiana czujnika za 40 zł. W dieslach jak przyjdzie Ci wymienić sprzęgło, nie będziesz zadowolony, bo komplet kosztuje około 1k zł (oczywiście bez dwumasy). Ewentualnie może pójść turbo, też dobre kilkaset złotych. W benzyniakach (1.6 na pewno, nie wiem jak reszta) komputer samochodu jest umieszczony na silniku i lubi się przegrzewać i psuć (warto go przenieść w inne miejsce). Jest jeszcze jeden problem, który jest ciężko rozwiązać, mianowicie zamarzające klamki, a konkretnie linki klamki zewnętrznej. Podobno po lifcie to jakoś poprawili, ale szału nie ma.
Podsumowując, jak trafisz naprawdę dobry egzemplarz, nie będzie źle, ale na bezawaryjność specjalnie nie licz, nie jest to domena tego modelu.

Pokrótce jeszcze o reszcie:
Megane II i Laguna II tak samo problemy z elektryką, jak już to poprzednie generacje obu, bo ja nie masz odpowiedni budżet.
Peugeot 207 nie ten budżet, jak już to 206.
Astra G bardzo dobra propozycja, do gazu najlepiej 1.6 8v 75 km (gaz II-gen) albo 84 km (sekwencja).
Fabia miała do któregoś roku problemy z zamarzającą odmą oleju, ale to już koledzy bardziej zorientowani niech powiedzą konkrety.
Vectra może być, ale uwaga na rdzę i silniki 1.6 16v, lubią olej ponad miarę.
Focus też ok, ale raczej sama benzyna i też uwaga na rudą.
A3 jakaś jest do ogarnięcia, ale tylko 1.6 8v, nie zachwyca dynamiką, ale do codziennej jazdy wystarczy, poza tym wytrzymały i dobry pod lpg.
Ibiza będzie znośna z silnikiem 1.4 60 km. Tak samo Cordoba, bo to to samo.
Poszukaj też Octavii I z tym samym silnikiem co A3, ewentualnie jeszcze Peugeot 406 jak większy samochód wchodzi w grę.
Albo też pójść po bandzie, poszukać zadbanego Lanosa w full opcji, ewentualne naprawy są tanie, samochód jest prosty, także naprawi to każdy mechanik.
mdmicky92
Nowicjusz
 
Posty: 38
Prawo jazdy: 26 10 2010

02 Sty 2018, 11:24

mdmicky92 napisał(a):Fabia miała do któregoś roku problemy z zamarzającą odmą oleju, ale to już koledzy bardziej zorientowani niech powiedzą konkrety.


Wszystkie VAGowe (poza silnikiem produkcji Skody) 1.4 60/75 KM do 2004 roku (albo 2005, już nie pamiętam) miały ten problem.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

02 Sty 2018, 17:05

mdmicky92 podał ciekawą propozycję jaką jest Octavia i 406.
Ja dorzucę Megane ale I po lifcie.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

03 Sty 2018, 19:22

Podepne się pod temat bo szukam auta dla dziewczyny z takimi samymi wymaganiami co autor. Te 406 to najmniejszy benzyniak to 1.8? Bo szukam coś max 1.6

Megane I na co / na jakie silniki zwracać uwage? Mają belke skrętną?

Co powiecie o Chevrolet Lacetti? Czy 1.6 16v w nich to czasami nie jest ten sam co w Astrze? Bo już mam dość żłopania oleju przez Ople :)
Wiercik
Nowicjusz
 
Posty: 37
Prawo jazdy: 12 07 2009
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Astra Coupe
Silnik: 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sport/Coupe
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

03 Sty 2018, 23:46

Troszkę przez brak czasu dla siebie zaniedbałem temacik :P

korzystając z okazji co sądzicie o tych ofertach:
1. [link do oferty na Olx wygasł]
2. [link do oferty na Olx wygasł]
3. [link do oferty na Olx wygasł]
4. [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Mi w zupełności wystarczyłaby oferta nr 4 jeśli mam być szczery. Pierwszy samochodzik z ograniczonym budżetem to raczej bez szaleństw. Pytanko czy bać się samochodzików podchodzących pod przebieg 300 tys? W pracy twierdzą że każdy używany samochód ma 300 tys + tylko liczniki są kręcone. Moim zdaniem dość przesadzona opinia. Ma sens kupowanie samochodu za powiedzmy 4tys może 5 i włożenie w niego 1-2 tys na naprawy? powiedzmy w ciągu 1-2 m-cy? Czy lepiej szukać bardziej zadbanych?

Na dobrą sprawę temacik założyłem po przeczytaniu wielu postów, ale niestety tam ludzie skupiali się na wrzucaniu linków i forumowicze oceniali potencjalne cele. Większość linków oczywiście była przedawniona :P

Kolega powyżej wspomniał o oplach 16V. Dużo piją oleju w stosunku do przejechanych kilometrów?

@edytka
5. [link do oferty na Olx wygasł]
co sądzicie o ibizach III i przykładowo tej ofercie? Na co przy tym samochodach uważać? choć wydaje mi się że na taką trójke powinienem mieć 8 tys żeby poszukać czegoś w miarę dobrym stanie
mateusz9966
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 18 12 2017
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zabici bez zaiętych pasów
    Aż 50% ofiar śmiertelnych na autostradach w Austrii, a ponad 60% w Belgii nie miało zapiętych pasów w momencie wypadku. Pasy bezpieczeństwa są efektywnym elementem dającym kierowcy i pasażerom bezpieczeństwo podczas ...

04 Sty 2018, 18:16

Wiercik załóż swój własny temat.

mateusz9966 :
1.Nie liczyłbym na coś specjalnego..
2.Handlarz,śmieszna cena i widać że od młodego upalacza..
3. 2003rok za 4500zł? Coś tu śmiedzi..
4.Znam auto bo jakiś czas temu miał go mój sąsiad póżniej widywałem go pare razy na mieście,z tego co pamiętam miał problemy z rudą do tego silnik ma problemy z zamarzającą odmą w zimię przez co wypluwa olej poprzez bagnet.
5.Ibiza III za 4k to na 99% gruz,dobrą sztukę dostaniesz za własnie około 8k.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012