Samochód do maksymalnie 16 tys. Jaki?

09 Gru 2014, 23:51

Witam. Mam budżet na zakup samochodu około 16 tys. Oczywiście wliczając w to wszystkie nie zbędne opłaty po zakupie. Mam kilka wymagań: Bezawaryjność, w miarę normalna dynamika, oszczędne spalanie i oczywiście żeby nie miał zbyt wielu lat. Myślałem o samochodach z silnikiem diesla takich jak: Seat Ibiza III, Skoda octavia, mazda 3, vw polo. Co o nich myślicie i jakie inne polecacie. Piszcie od razu najlepszy silnik(nie chodzi o moc ale o jakość) jaki występuje w danym modelu. Z góry dzięki za odpowiedzi.
mdomon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 07 03 2012
Auto: Skoda Felicia
1

10 Gru 2014, 02:35

[link do oferty na Olx wygasł]

Przykładowy link.

Za 14-15k powinieneś wyrwać.
Diesle są w tych modelach oszczędne i dość mało awaryjne. Nie ma DPF itp więc jeden problem mniej. Części ogólnie dostępne. Auto wygodne.
Polecam 2.0 CDTi 131km. Przy niezłej dynamice zadowala się małą ilością ON.
j0zek
 
2

10 Gru 2014, 11:47

[link do oferty na Olx wygasł] Skoda super 1.9 tdi albo octavia 1 fl 1.9 tdi :)
Draters
Początkujący
 
Posty: 190
Prawo jazdy: 10 05 2010
Przebieg/rok: 31tys. km
Auto: honda civic
Silnik: 1.4
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1995
1

10 Gru 2014, 20:10

Może napisz ile robisz km rocznie i w jakich warunkach, bo może się okazać, że diesel wcale jest Ci nie potrzebny jak większości polakom, co jeżdżą 3 kilometrowe odcinki...
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

10 Gru 2014, 23:35

Zapomniałem napisać. Jeździć będę raczej nie wiele do pracy codziennie z 5km czyli w dwie strony około 10. Czasami będę pokonywać trasę trochę dłuższą z 25-30 km ale planuję też wiele wycieczek aby mieć coś z Tego samochodu. Wiem że to nie wiele ale szukam diesla z tego powodu że na pierwszym miejscu stawiam ekonomię, nie chce wydawać całej wypłaty na paliwo i części :)
mdomon
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 07 03 2012
Auto: Skoda Felicia
0

11 Gru 2014, 08:29

mdomon napisał(a):Wiem że to nie wiele ale szukam diesla z tego powodu że na pierwszym miejscu stawiam ekonomię, nie chce wydawać całej wypłaty na paliwo i części :)


Paliwo ok, ale części? :o Diesel, w szczególności używany, potrafi być skarbonką bez dna...Wtryski, dwumasa, turbosprężarka, DPF - wszystko to w końcu musi paść, a każdą naprawę trzeba liczyć w tysiącach...Ekonomika jest więc pozorna.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
1

11 Gru 2014, 11:24

TO zależy w jakim stanie kupi się diesla, może trafić na zadbany egzemplarz, w którym powyższe elementy były regenerowane/wymieniane, a poza tym te części to dziesiątki tysięcy przejechanych kolejnych km.
W starszym dieslu może trafić na brak dpf/fap etc.
j0zek
 
0

11 Gru 2014, 12:38

j0zek napisał(a):http://olx.pl/oferta/mg-zt-2-0-cdti-nav ... 8e7d992275

Przykładowy link.

Za 14-15k powinieneś wyrwać.
Diesle są w tych modelach oszczędne i dość mało awaryjne. Nie ma DPF itp więc jeden problem mniej. Części ogólnie dostępne. Auto wygodne.
Polecam 2.0 CDTi 131km. Przy niezłej dynamice zadowala się małą ilością ON.


Popieram w pełnej rozciągłości zakup ZT bądź roverka 75. Porządny i tani w naprawach silnik bmw, jeden z najtańszych nowożytnych diesli. Nawet na krótkich miejskich odcinkach potrafi być ekonomiczny.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
0

11 Gru 2014, 12:40

łysy30 napisał(a):Wtryski, dwumasa, turbosprężarka, DPF - wszystko to w końcu musi paść, a każdą naprawę trzeba liczyć w tysiącach...Ekonomika jest więc pozorna.

Pora na aktualizację danych :mrgreen: czas leci i turbo, dwumasy itp. przestały być egzotyką a stały się standardem w dieslach. Ceny podzespołów jak i koszty napraw też znacząco poleciały w dół. Nie brakuje firm, które w przyzwoitych cenach regenerują turbo, dwumasy czy wtryski.
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
0

11 Gru 2014, 13:27

kirin88 napisał(a):Pora na aktualizację danych :mrgreen: czas leci i turbo, dwumasy itp. przestały być egzotyką a stały się standardem w dieslach. Ceny podzespołów jak i koszty napraw też znacząco poleciały w dół. Nie brakuje firm, które w przyzwoitych cenach regenerują turbo, dwumasy czy wtryski.


Co nie zmienia faktu, że większość wolnossących benzyniaków wolna jest od takich problemów :ok: Nie, żebym był przeciwnikiem diesla, ale nie widzę uzasadnienia dla takiego wyboru, jeśli ktoś robi rocznie poniżej 20 tys. km.
łysy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2759
Zdjęcia: 2
Prawo jazdy: 12 09 2001
Auto: VW Golf VII
Silnik: 1.4 TSI 150KM
Paliwo: Benzyna
0

11 Gru 2014, 19:33

mdomon napisał(a):Zapomniałem napisać. Jeździć będę raczej nie wiele do pracy codziennie z 5km czyli w dwie strony około 10. Czasami będę pokonywać trasę trochę dłuższą z 25-30 km ale planuję też wiele wycieczek aby mieć coś z Tego samochodu. Wiem że to nie wiele ale szukam diesla z tego powodu że na pierwszym miejscu stawiam ekonomię, nie chce wydawać całej wypłaty na paliwo i części :)

Tak jak podejżewałem... DIesel jest Ci wcale nie potrzebny w takiej jeździe...
Ekonomia to nie tylko spalanie ale trwałość, naprawy i to czy Ci się opłaci. Robiąc 5km spalisz prawie tyle co benzyniakiem...
Wymienisz wtryskiwacz czy turbinę to zanim Ci się zwróci koszt jej wymiany to coś innego Ci padnie i tak w kółko więc wydasz to na części czego nie chcesz.
Zdecydowanie lepszym wyborem jest benzyniak w Twojej sytuacji ewentualnie go zagazować, bo znalezienie benzyniaka w lepszym stanie jest znacznie łatwiejsze.

Na tą wersję diesla z BMW w Roverze nie zdecydowałbym się.
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

11 Gru 2014, 19:49

Na tą wersję diesla z BMW w Roverze nie zdecydowałbym się.



Możesz rozwinąć swą myśl bo mnie zaciekawiła?
j0zek
 
0

11 Gru 2014, 19:54

Jeśli to pochodna diesla 2,0D/136KM z BMW to nie, bo nie jest to silnik specjalnej trwałości (np. pękające korbowody z tych kosztowniejszych rzeczy).
Jeśli to wersja z CR i pochodna 150konnego to cofam to co napisałem :yes:
Ostatnio edytowany przez dzida, 11 Gru 2014, 19:55, edytowano w sumie 1 raz
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0

11 Gru 2014, 19:55

dzida napisał(a):Jeśli to wersja z CR i pochodna 150konnego to cofam to co napisałem

No jako to? :mrgreen: do niedawna każdy diesel BMW 2.0 to było ZŁO w Twoim mniemaniu:D
kirin88
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2137
Zdjęcia: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2006
Auto: BMW & ROVER
Silnik: V8 :D
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 1995
0

11 Gru 2014, 19:56

Ten i 3,0D są ok ale TDSy z dawnych lat i reszta są słabiutkie.

edit: Dedukowałem się ale myślę, że może to taki sam przypadek jak próba poprawienia 2,0TDI/140KM :D
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
0