[LBN] Samochód klasy C (lub większy B), w cenie do 20 000zł, hatchback

20 Wrz 2015, 16:08

Rozglądam się za samochodem (dla mojego taty). Proszę was o porady lub propozycje.
Cena do 20 000zł, rocznik od 2005, preferowany diesel, ale benzyniak też może być, jeśli zauważalnie tańszy.

Samochód będzie wykorzystywany głównie po mieście. Jakieś 5-8 tys. km rocznie.

Najbardziej podoba się "nam" Peugeot 307 lub 308 z silnikiem 1.6 hdi 90km, najlepiej hatchback. To taki nasz "wzorcowy" samochód. Inne alternatywy jakie widzimy to focus, astra, fabia, może lacetti (to bardziej mi się podoba, niż tacie).
Powodem tego, że podoba się nam 307 jest:

-Mój tata lubi diesle. Niekoniecznie chodzi o ekonomię, bo benzyna + gaz też jest ekonomiczny. Poza tym diesle raczej średnio nadają się na krótkie dystanse po mieście. Tatuś po prostu lubi diesle. Dodatkowo, ma być to diesel stosunkowo prosty. Najlpiej jakby to był traktor bez turbiny, żeby nic się w nim nie psuło... no ale takich nie ma. Podobno te 1.6HDI 90km są stosunkowo niezawodne, nie mają DPF'a, dwumasy, mają prostą turbinę. Wersja 110 konna jest bardziej zaawansowana przez co bardziej problematyczna. Dynamika odchodzi na drugi plan, duża moc nie jest potrzebna.
-Peugeot 307 i 308 są nieco wyższe od np. focusa, przez co wygodniejsze . To bardzo istotne dla taty. Samochód typu xsara picasso jest raczej zbyt duży.
-Cena francuzów jest niższa niż niemieckich. Niby skody są dość tanie, ale jednak w porównaniu do peugeota cena/jakość wypada blado (według naszych opinii).
-Peugeoty mają dobrą blachę (przynajmniej tak wynika z naszej wiedzy). Fordy, mazdy, czy seaty szybko rzdzewieją (nawet po 10 latach).

W każdym razie, nie zamykamy się na jeden model. Badamy rynek.
Proszę was o jakieś porady:
1. Na co trzeba zwrócić uwagę kupując peugeota 307, oraz może jakieś alternatywy dla niego.
2. Jak to jest z żywotnością karoserii w Oplu astrze ? Według obserwacji raczej jest słabo.
Czemu te samochody są droższe niż Peugeot 307 ? Czy ta cena ma jakieś uzasadnienie ?
3. Jak sprawa się ma z częściami do chevroleta lacetti ? Podobno ta marka wycofuje się z europy. Czy to powoduje duże problemy z dostępnością części ?
4. Jak wypadają focusy w porównaniu do peugeota 307 ? Czy silnik 1.6 tdci to jest to samo co hdi, czy jednak nie ? Jak z karoserią ?
5. Czy są jakieś znaczące różnice między peugeotem 307 i 308 ? Czy oba modele są udane? Różnica w cenie dość spora.

Ogólnie szukamy samochodu w miarę niezawodnego, taniego w eksploatacji, wielkości jak 307 albo focus hatchback. Wiadomo, że trudno mieć samochód jednocześnie dobry i tani, ale jakiś kompromis chcemy znaleźć. Fajnie gdyby był sprowadzony z zachodu (polskie zimy w połączeniu z solą niezbyt służą karoseri).

Jeślibyście mieli na oku jakieś fajne wozidło... to najlepiej w okolicy Lublina.

Na razie mamy takie propozycje:
[link do Gratka wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Bardzo proszę o odpowiedzi ;)
Pozdrawiam.
laczek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 28 08 2011
Auto: nie mam

20 Wrz 2015, 16:13

W 307 macie jeszcze 2.0 HDI z 90km.

Ode mnie:
Toyota Corolla E12 1.6 tutaj jeszcze może być 1.4 D4D
Honda Civic VII 1.6
Rover 45?
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Ale jak ma być robione poniżej 10k i krótkie odcinki to lepiej odpuścić diesla.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

20 Wrz 2015, 16:17

Zgadza się, jest także wersja 2.0. Ze względu na spalanie, cenę OC i potrzeby, raczej lepszy byłby silnik mniejszy czyli 1.6. Gdyby się trafił jakiś fajny egzemplarz 2.0 to może też by się nadał.

Corolle i Hondy chyba są dość drogie. Masz na oku jakiś konkretny sprzęt ? Nie wiem co z roverem. Jak z częściami do tego.
laczek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 28 08 2011
Auto: nie mam

20 Wrz 2015, 16:24

1. Na wszystko to, na co zwraca się uwagę w aucie. Kolega podesłał już bardzo dobre propozycje. Można poszukać jeszcze Fiata Bravo
2. Jest ok
3. Już dawno się wycofali. Z częściami nie ma problemu, bo po pierwsze i tak pochodzą przecież od firm zewnętrznych, po drugie to tani populus, a po trzecie nawet jeśli to mamy XXI w i Internet :roll:
4. Lepiej się prowadzi, nie ma tylu drobnych wkurzających awarii. Tak, silnik to jest to samo
5. Nowocześniejsze silniki

Bardzo fajnie, że Twój tato lubi diesle, ale przy takich przebiegach ten diesel polubi jego portfel :mrgreen: to nie stare SDI/TDI tylko nowoczesne silniki, które są bardzo wrażliwe z eksploatacyjnego punktu widzenia.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2015, 16:26

Myślę,że części do Rovera w dzisiejszych czasach będą bez problemu dostępne, są to mało popularne auta ale nawet trwałe.

[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]
[link do oferty na Olx wygasł]

A myślisz,że jak Peugeot jest tańszy to jest lepszy od Civic'a czy Corolli? :)
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

20 Wrz 2015, 16:52

A myślisz,że jak Peugeot jest tańszy to jest lepszy od Civic'a czy Corolli? :)

Myślę, że jest po prostu tańszy. Aktualnie tatuś ma civica ;)
Wydaje mi się, że peugeoty nie są gorsze od astry czy focusa, a są od nich nieco tańsze.
Oczywiście, to jest moja jakaś tam opinia. Gdybym był tego pewny, to bym tu nie pisał.

Nowocześniejsze silniki

No ale mowa jest o tym samym silniku 1.6hdi 90 km. Nowsze odpadają, ze względu na to, że są nowocześniejsze ;) ma być bez dpfa i bez dwu masy :)

Bardzo fajnie, że Twój tato lubi diesle, ale przy takich przebiegach ten diesel polubi jego portfel :mrgreen: to nie stare SDI/TDI tylko nowoczesne silniki, które są bardzo wrażliwe z eksploatacyjnego punktu widzenia.


Wiem o tym, dlatego napisałem, że tu nie chodzi o ekonomiczność, tylko po prostu... tatuś lubi diesle ;) I żeby to pogodzić jakoś z krótkimi dystansami, to szukamy względnie prostego diesla.

Co do corolli. Są to zapewne dobre samochody, ale rocznik 2005 to 20000zł. Peugeot 308 byłby 3 lata nowszy. Podobnie Focus.
Wiem o tym, że corolla to lepsza jakość i samochód nie do zdarcia, ale wiek samochodu też ma znaczenie.

Ten rover kosztuje tyle samo co peugeoty (patrząc na rocznik) i jednak peugeoty jakoś bardziej nam podchodzą.

Oczywiście, dziękuje za opinie i czekam na więcej.

WIdzicie jakieś szczególe różnice między astrą, focusem i 307 z roku 2005-2007 ?
laczek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 28 08 2011
Auto: nie mam

20 Wrz 2015, 17:03

laczek napisał(a):Wiem o tym, dlatego napisałem, że tu nie chodzi o ekonomiczność, tylko po prostu... tatuś lubi diesle I żeby to pogodzić jakoś z krótkimi dystansami, to szukamy względnie prostego diesla.
Wybij mu z głowy diesla. Wiesz, ja też lubię wiele rzeczy, ale z pewnych względów są one nieosiągalne/niepraktyczne/bezsensowne/... :roll: Gdyby wszyscy na świecie mieli to, co lubili byłaby anarchia czy jakiś inny sajgon. Tu nie chodzi tylko o DPF czy turbinę skomplikowaną/prostą. KAŻDY diesel zużywa się jakieś 3x szybciej na krótkich dystansach niż przy długich trasach. O ekonomiczności już nie wspomnę, bo równie dobrze można palić w piecu tym hajsem. Pytanie tylko po co?
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2015, 17:43

Myślę,że Peugeot 308 o 3lata młodszy będzie swoje kosztował i to grubo powyżej 20k i nie masz pewności,że to będzie zadbana sztuka a nie jakiś ulep.
Kieł
Stały forumowicz
 
Posty: 2420
Auto: Nie mam

20 Wrz 2015, 19:06

A może by tak golf V 2,0 SDI jak ma być prosty silnik ale jest jedno ale ten silnik o ile mocno nie jest awaryjny to jest bardzo mułowaty i nadaje się tylko i wyłącznie do miasta bo w trasie to spala sporo bo bardzo wysoko go trzeba kręcić aby jechał:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

20 Wrz 2015, 20:11

Wybij mu z głowy diesla.

Próbuję jakieś benzyniaki znajdować, czasami z gazem się coś trafi... ale ciężko. Diesle są nawet tańsze od benzyniaków. Pewnie dlatego, że benzyniaki mają mniejsze przebiegi. Kto wie, ile te samochody na wstecznym przejechały.

KAŻDY diesel zużywa się jakieś 3x szybciej na krótkich dystansach niż przy długich trasach

Nie wiem czy to byłby problem, bo silnik i tak wytrzyma więcej niż podwozie i karoseria.

Myślę,że Peugeot 308 o 3lata młodszy będzie swoje kosztował i to grubo powyżej 20k i nie masz pewności,że to będzie zadbana sztuka a nie jakiś ulep.

Co dokładnie masz na myśli ? Tzn. w przypadku innych marek miałbym jakąś pewność, że to nie jest ulep ? Każdy samochód można wziąć na kanał.
Peugeot 308 z 2008 roku kosztowałby 20 - 22 tys. zł.

Co z tymi peugeotami nie tak ?
Raczej słyszę o nich dobre opinie. Mają dobrą blachę i dobry silnik hdi.

Co do tego golfa - trochę ponad budżet i.... czarny. Silnik trochę duży swoją drogą. Raczej wolałby tego 1.6 hdi. Tatuś nie chce czarnego ani białego. Najlepiej srebrny :D
laczek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 28 08 2011
Auto: nie mam

20 Wrz 2015, 21:38

laczek napisał(a):Nie wiem czy to byłby problem, bo silnik i tak wytrzyma więcej niż podwozie i karoseria
zdziwiłbyś się :D
Zresztą po co spinam, i tak jesteście z ojcem-Januszem mądrzejsi :ok:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

20 Wrz 2015, 23:03

laczek napisał(a):Co do tego golfa - trochę ponad budżet i.... czarny. Silnik trochę duży swoją drogą. Raczej wolałby tego 1.6 hdi. Tatuś nie chce czarnego ani białego. Najlepiej srebrny

To był tylko link przykładowy a jaki tam chce twój ojciec kolor to niech sobie szuka srebrnego albo innego.
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

21 Wrz 2015, 11:47

To był tylko link przykładowy a jaki tam chce twój ojciec kolor to niech sobie szuka srebrnego albo innego.

Ok. Rozumiem, ale w okolicy takiego czegoś nie widzę.

Zresztą po co spinam, i tak jesteście z ojcem-Januszem mądrzejsi :ok:

Chyba nie jest to zbyt miłe.
Co to znaczy "my" ? Dla siebie bez wahania kupił bym benzyniaka i pewnie całkiem inny, niż tutaj prezentowane.
Poza tym, są ludzie, którzy dieslami w trybie mieszanym jeżdżą bez większych tragedii (pomijając to, czy to jest faktycznie opłacalne). Skoro więc ma taki kaprys, to nic mi do tego.
jakby się trafił jakiś benzyniak to pewnie też by się nadał... ale jakoś jest ich mało i są dość drogie.
laczek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 28 08 2011
Auto: nie mam

21 Wrz 2015, 11:59

Przeczytaj i pokaż ojcu:
http://magazynauto.interia.pl/porady/ek ... Id,1532035

Skoro w salonie diesle są droższe od benzyny i mniej palą to czemu są tańsze jako używane? Weź pod uwagę, że diesel i benzyna z tego samego rocznika będą się różnić przebiegiem - możliwe, że diesel będzie miał 2 razy większy (realny) przebieg niż benzyna, a zatem wszystkie podzespoły auta (zawieszenie, wnętrze itd.) będą bardziej zużyte. Chcesz kupić zadbanego diesla musisz zapłacić WIĘCEJ.
Ostatnio edytowany przez Ossy, 21 Wrz 2015, 12:32, edytowano w sumie 1 raz
Ossy
Forumowicz VIP
 
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 07 01 2010
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo S60
Silnik: 2.4T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2002

21 Wrz 2015, 12:27

Dzięki za link.
laczek
Nowicjusz
 
Posty: 8
Prawo jazdy: 28 08 2011
Auto: nie mam