Samochód na długie autostradowe trasy za 50 tys zł

05 Wrz 2016, 10:52

Witajcie, z racji tego, że pracuję w Belgii w systemie miesiąc tam, dwa tygodnie tu (co wiąże się z dwukrotnym w miesiącu pokonywanem 1400 kilometrowej trasy) jestem zmuszony kupić odpowiedni do tego celu samochód.
Powiniem on być:
-wygodny, wychodząc z niego po 15 godzinach jazdy chciałbym nie być skrajnie zmęczony;
-pożeraczem autostrad, utrzymywać stałą prędkość przelotową na poziomie 160 km/h bez uszeczerbku dla moich uszu;
-powinien godnie wyglądać, żebym nie musiał się wstydzić, że jestem jego posiadaczem;
-niezawodny, jestem w stanie przełknąć wyższe ceny części eksploatacyjnych, ale tego, że cześć trasy Polska-Belgia przemierzę z pomocą lawety nie jestem w stanie zaakceptować;
-budżet to 50 tysięcy złotych, nadwozie sedan, segment klasa średnia, skrzynia biegów manualna lub warta polecenia (niezawodna i wytrzymała) automatyczna.
Waham się co do wyboru silnika. Z jedej strony pokonuje długie trasy co faworyzuje diesla, a z drugiej poruszam się w gęstym ruchu miejskim z korkami ok. 15 km dziennie. Jednak ja osobiście wolę silniki benzynowe zarówno wolnossące jak i doładowane. Wybrałem kilka propozycji które podzieliłem na faworytów i dodatkową alternatywę. Napiszę dlaczego je wybrałem i jako że na forum jest dużo pasionatów i espertów proszę o weryfikację moich poglądów z rzeczywistością, odradzenie lub polecenie wymienionych modeli oraz podanie swoich propozycji.
Faworyci:
1. Mercedes klasy C W204
Zawsze marzyłem o Mercedesie, uważam że zapewnia najwyższy prestiż i jeżdzą nimi ludzie sukcesu. Stonowany i elegancki. To wystarczy, żebym był jego posiadaczem.
2. Alfa Romeo 159
Najpiękniejszy samochód z całej tej grupy, z lekką nutką sportu, stylu i piękna w idealnych proporcjach.
3. Citroen C5 II
Nie ziemski komfort jazdy w wersji z hydropneumatyką, trochę dziwaczny, wyjątkowy i ekstrawagancki.
4. Volvo S80 II
Trwały, solidny, prestiżowy, komfortowy, bezpieczny, o stonowanej stylizacji, dla indywidualisów i szwecki (uwielbiam Szwecje).
(Tak, to segment E, ale gabarytowo segment D, rozstaw osi i długość porównywalna z Mobdeo IV na którym bazuje)
Dodatkowe akternatywy:
5. BMW seri 3 E90
Najbardziej sportowe, zadziorne, dla osób aktywnych, dające największą przyjemność z jazdy. Dlatego do mnie nie trafia.
6. Honda Accord VIII
Niezawodna, świetna jakość wykonania i świetne silniki benzynowe. Nie lubie samochodów japońskich.
7. Peugeot 607
Mam wielki sentyment do tego samochodu. Mój były szef takiego miał i codziennie widziałem go z okna i muszę przyznać, że na tle Audi, BMW, Mercedesa wyglądał wyjątkowo i ekstrawagancko. Obawiam się wysokiej awaryjności.
Ja wiem, że to segment E, ale tak mnie urzekł, że wychodzi poza moje kryteria.
8. Peugeot 508
Nie mam zdania, nie odrzuca mnie swoim wyglądem.
9. Audi A4 B8
Na tle konturentów nie wyróżnia się niczym szczególnym.
10. Ford Mondeo IV
Obecnie mam Focusa II, ale mondeo mnie nie przekonuje.
11. Mazda 6 II
Ciekawa, nowoczesna i niezwykle dynamiczna sylwetka, niezawodna, jednak nie lubie japońskich samochodów.
12. Subaru Legacy V
Rewelacyjny napęd na 4 koła, świetne właściwości jezdne, magiczna marka. Obawiam się wysokich kosztów eksploatacji, gdyż jest to auto bardzo niszowe i nietypowe.
Proszę o pomoc w wyborze odpowiedniego samochodu i polecenia wersji silnikowych.
Aventador
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 04 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6 100 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Wrz 2016, 12:54

Ja tu widzę wypisz wymaluj Lexusa GS/LS
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14205
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2016, 13:05

Co do Lexusa LS wspaniały samochód, ale o 2 segmenty za wysoko. W GS przerażają mnie silniki o dużej pojemności. Poszukuje coś w granicach 2 litrów, max 2.5 w Volvo.
IS lepiej wypada na tym tle, ale jakoś mimo wszystko nie przepadam za Lexusem.
Aventador
Obserwowany
 
Posty: 2
Prawo jazdy: 06 04 2000
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Ford Focus II
Silnik: 1.6 100 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

05 Wrz 2016, 14:07

2litry w trasę??? Jak Lexus niet to moze Mietek W140. Słuszna pojemność wskazana w trasy i automat. Dobre wyciszenie wnętrza również jak i wygodne fotele.
S-klasa ku temu ma się dobrze, Lexus tez.
Mnie przerażają małe pojemności jak mam teraz 1.8T to tęskni mi się za Hondy 3.5 i-vtec.
noisy
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2615
Zdjęcia: 21
Miejscowość: Tomaszow
Prawo jazdy: 27 02 2003
Auto: Superb
Silnik: 1.8T
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2016, 21:21

Bierz S80, kolega właśnie takim również jeździ do Holandii/Belgii
Przy odrobinie szczęścia znajdziesz fabrycznego Bifuela a to już jest spora oszczędność na paliwie.
S80 będziesz Pan zadowolony ;)
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008