Samochód ściąga w prawo

19 Lut 2016, 17:36

Witam. Jestem posiadaczem Nissana Almera n16 1.8 i okolo tygodnia, moze 2 zauwazylem, ze samochod sciaga w prawo i to dosc znacznie. Zauwazylem tez ze lewa krawedz, prawego, przedniego kola jest zdarta na balon.
Wybralem sie dzisiaj do mechanika w celu ustawienia zbieznosci. Wymieniony tez zostal sworzen na prawycm wachaczu. Zbieznosci tylu niestety nie da sie zrobic, a w tescie wyszlo, ze jest troche krzywo. Mechanik jedynie polecil wymiane belki bo ona moze byc krzywa. Zaplacilem 140 zl, Zbieznosc zrobiona, natomiast samochod dalej sciaga tak jak poprzednio. Co jest do licha? Co moze byc powodem sciagania? Ta belka z tylu? 2 tygodnie temu jechal jak po sznurku, a nie mialem zadnego zdarzenia, ktore mogloby spowodowac takie uszkodzenia. Czy mozliwe jest, ze ta prawa przednia opona, ktora jest zdarta na wew krawedzi powoduje sciaganie? Wg mnie to juz bardziej na lewo powinno sciagac. Nie wiem co z tym fantem zrobic, a prowadzenie samochodu powoduje u mnie wystapienie objawow bialej goraczki. Dodam, ze zauwazylem, iz jadac samochodem pod gore, samochod jedzie prosto. Przy hamowaniu takze samochod jakby wjezdzal na tory i jedzie prosto. Prosze o pomoc.

PS. Oczywiscie mechanik dobil mnie iloscia czekajacych mnie w niedalekiej przyszlosci napraw :D
plusio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 10 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

19 Lut 2016, 18:31

plusio napisał(a):Zbieznosci tylu niestety nie da sie zrobic, a w tescie wyszlo, ze jest troche krzywo.
Od niewłaściwej zbiezności tylnej osi nie będzie Cię ściągało ani w lewo czy tez prawo.
Problem lezy w przednim zawieszeniu lub ogumieniu przedniego zawieszenia.
plusio napisał(a):Zbieznosc zrobiona,
Sama zbiezność nie będzie przyczyna ściagania.W takim przypadku musi być niewłasciwa wartość kąta pochylenia koła lub wyprzedzenie sworznia zwrotnicy/rozstaw kół lewa i prawa str.jest jednakowy lub przyblizony.. :?: /
Na dzień dobry zamień kpl.koła na przedniej osi miejscami tzn.koło z lewej str.załoz na prawą str.i vice versa.Po tej zamianie przejedz się i zobacz co się dzieje....Ok.
Ps.Na ustawienie tej zbiezności dostałeś wydruk... :?:
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

21 Lut 2016, 20:30

No wydruk mam, ale nic z tego nie rozumiem. Tzn tam sa wartoscni nominalne i wartosci ustawione, wg mnie te ustawione powinny zgadzac sie z nominalnymi, ale jest kompletnie inaczej.
Mowisz, zeby zamienic opony, ale przeciez cos musialo spowodowac, ze opona sie starla po wew stronie. Zmienie to zas zmieniona sie uszkodzi.
plusio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 10 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

21 Lut 2016, 22:00

plusio napisał(a):No wydruk mam, ale nic z tego nie rozumiem.
Wrzuc go/skan/ to wtedy moze coś wykukam...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

22 Lut 2016, 10:50

Jak pisze kolega wyżej - wrzuć skan tego wydruku, to sprawdzi - jest diagnostą i się na tym zna :wink:
Co do zmiany kół - ja bym zamienił koła przednie z tylnymi - w przednim kole jest już zużyty bieznik, więc nie będzie to do końca wiarygodne posunięcie. Lepiej zamienić przód z tyłem. Tak mi się przynajmniej wydaje.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

22 Lut 2016, 16:17

MotoAlbercik napisał(a):ja bym zamienił koła przednie z tylnymi
Moto-Al-mozna i w ten sposób ale co będzie jezeli dalej będzie ściagało w prawo :?:
Robiąc w ten sposób jak zapodałem wcześniej masz większą pewność ze znajdziesz przyczyne ściągania bo:
1/jezeli po zamianie kół miejscami zacznie ściągać w lewo to wiadomo ze wina opony
2/jezeli po zamianie kól dalej sciąga w prawo-to co.. :?: Wtedy na bank wiadomo ze to jednak wina geometrii...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Seat Leon III - oszałamiający design
    "Dzięki swojemu dynamicznemu i pewnemu charakterowi, nowy SEAT Leon odnajduje należne mu miejsce. Ma zdecydowany wygląd”, mówi Alejandro Mesenero-Ramanos, szef zespołu projektantów SEAT-a. "Swoim wyglądem ...

23 Lut 2016, 17:24

nie mam skanera, tak wpisze

os przednia
wart.nominalne diagnoza ustawienie
le I pr le I pr
zb. calkowita +0.66 +1.19 +1.85 -5.10 +1.10
zb.polowkowa +0.33 +0.59 +0.92 -5.20 +0.10 +0.60 +0.50
pocylenie kola -1.05 -0.20 +0.25 +0.25 -1.10 +0.25 -1.15
wyprz.osi
sw.zwrot +0.54 +1.39 +2.24 +1.15 +1.45 +1.10 +1.30
poch osi
sw.zwrot +13.52+14.37+15.22 +14.30 -0.20 +14.30 -0.20
kat sumary +14.17 +14.50 -1.30 +14.55 -1.30

wedlug mojego toku myslenia to ustawienia powinny pokrywac sie z wartosciami nominalnymi a pokrywaja sie z diagnoza. Tak jakby nic nie bylo robione? Albo tylko troche?
plusio
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 15 10 2005
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Nissan Almera N16
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

23 Lut 2016, 18:20

plusio napisał(a):nie mam skanera, tak wpisze
Niewiele z tego można wywnioskować lub wysnuć błędną opinię . Nie możesz zrobić fotki i tutaj wkleić?
plusio napisał(a):wedlug mojego toku myslenia to ustawienia powinny pokrywac sie z wartosciami nominalnymi a pokrywaja sie z diagnoza. Tak jakby nic nie bylo robione?
Ustawia się , robi zbieżność. Pozostałe parametry są kontrolowane i nie podlegają regulacji (chyba że konstrukcja zawieszenia na to pozwala). Jeśli znacznie odbiegają od wartości nominalnych , nie mieszczących się w zakresie tolerancji to znaczy że jest coś krzywe. Zazwyczaj takie coś świadczy że auto miało wypadkową przeszłość.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4959
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna