Samochód sportowy do 32000-33000zł

18 Sty 2011, 23:27

A czy założyciel tematu chce się tym autem ścigac na torze, czy poprostu chce miec w miarę szybkie i fajnie wyglądające auto?
Ja polecam Subaru Imprezę, BMW lub poza wymienionymi w temacie Alfę Romeo GT.
fiko7
Stały forumowicz
 
Posty: 1162
Miejscowość: Białystok

19 Sty 2011, 00:14

MajkPZM napisał(a):
jiGsaw napisał(a):Przecież pisałem, że to nie ta klasa osiągów i tyle. Autor ma do wyboru 220km imprza gt albo ponad 300km M3, niech zna wszystkie aspekty sprawy. Ty mu tu popiszesz jak to super się na śniegu jeździ 4x4... a on potem stanie na światłach z taką M3 i koleś z M3 nie będzie nawet się z nim ścigał, bo szkoda mu będzie paliwa. Porównujmy to, o czym mowa w temacie.

Tylko potwierdzasz jakie masz podejscie do samochodu i jakim typem kierowcy jestes. Kupowac auto po to zeby komus udowadniac cos na swiatłach:>? Ale jesli tak do tego podchodzisz to Cie poraz kolejny pewnie zadziwie. Impreza GT 218koni 0-100 6,1sec , bmw M3 e36 zaleznie od wersji ta slabsza 5,9 a ta mocniejsza 5,6. Wiec w zasadzie roznicy nie ma, a zeby BMW wygralo taki wyscig potrzebowalo by dobrych kapci, idealnie równego asfaltu, zadnego piasku, kamyczków czy cos i wtedy wygra czyli w praktyce prawie nie mozliwe :)) pewnie zaraz znowu jakas mądrosc wymyslisz zamiast poprostu przyznac komus racje:)


Na tym pułapie osiągów pół sekundy to przepaść i bez względu na to jak ktoś by spie...ył start RWD to na drugim biegu już 4x4 przeszkadza, a nie pomaga i będzie po zawodach. Od zera do dwustu to już w ogóle mega katechizacja będzie, to nie ta klasa osiągów. Z tą nawierzchnią to też się wygłupiłeś, wystarczy przeciętna miejska ulica gdy nie pada i nie ma śniegu. No tak... ale zawsze można się pościgać ze samym sobą na śniegu. :roll:
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

19 Sty 2011, 00:29

nie ma to jak poscigac sie spod swiatel :roll:
dobrego kierowce wyroznia to ze jezdzi podobnie w KAZDYCH warunkach, widocznie Ty sie do takich nie zaliczasz :wink: snieg, bloto, zwir- w takich warunkach rozgrywane sa rajdy.
jezeli bardziej kreci Cie sciganie sie z synkami na swiatlach i palenie gumy pod remiza to masz racje- nie ta klasa. Czlowieka, nie samochodu :neutral:
JerzyB333
Stały forumowicz
 
Posty: 1179
Miejscowość: ZZZZ

19 Sty 2011, 00:32

Nie piszę o sobie, ale co Ty chcesz zasugerować? Że autor tematu kupuje auto pod rajdy aby zapieprzać nim na błotach i śniegach? Wskaż mi taką wypowiedź autora, a przyklasnę do wyboru imprezy gt.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW

19 Sty 2011, 08:19

Wtrącę swoje 3 grosze.
Miałem okazję być na tegorocznym exoticcars track day na torze w Miedzianej górze.
Trasa była wytyczona tak, że był właściwie tylko jeden dłuższy odcinek prostej(ta przy głównym budynku toru) a poza tym ciasne zakręty.
Przy takiej konfiguracji toru lepiej wypadały samochody z AWD(szczególnie Lancery czego efektem było obstawienie przez nie pierwszych miejsc bo Imprezy jednak dość mocno się "gibają" na zakrętach ale przyczepność również miały niesamowitą). Miały lepszą przyczepność i szybsze wyjścia z zakrętów.
Co do wyników na Nürburgring to M3 e36 ma 8.22 i to z silnikiem 3.2 321KM. poza tym sugerowanie, że Aston Martin V8 Vantage to jej konkurencja jest znacznym nadużyciem, podobnie jak stwierdzenie, że C63 AMG to kanapa.
Na prostej drodze może BMW będzie szybsze ale moim zdaniem znacznie większą frajdę daje jazda po zakrętach(choć nie wątpię, że BMW doskonale się na nich spisuje).
Zresztą nawet wyniki Imprezy czy Evo na torze TG mówią same za siebie, obecne M3 czy C AMG może im dorównują nawet w takiej konfiguracji toru ale w przypadku starszych modeli śmiem wątpić.
A może warto się również zastanowić nad Lancerem EVO? lub Audi S4 B5 jak również Mercedesem C36 .
Poza tym tor to jedno a drogi drugie, wydaje mi się, że w codziennym użytkowaniu znacznie łatwiej i bezpieczniej będzie wykorzystać moc Imprezy niż np. M3 czy innego bardzo mocnego tylnonapędowca.
Weź pod uwagę, że w M3 e36 np. takiego ESP nie uświadczysz.
Tak mi się przynajmniej wydaje po doświadczeniach na dużo słabszym AWD i RWD( A4 B7 quattro, Mercedes W203 4MATIC i e39 528).
Jasiek90
Stały forumowicz
 
Posty: 2899
Miejscowość: Zawichost
Prawo jazdy: 01 01 2001
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Chrysler PT Cruiser/Seat Arosa
Silnik: 2.4-152 KM/ 1.7 SDI
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

19 Sty 2011, 11:06

Mało kto potrafi dobrze wykorzystać RWD. Zawodowi kierowcy wyścigowi robią lepsze czasy na suchych, asfaltowych torach RWD.
Potrzebujesz czegokolwiek z E36 328i coupe mpakiet - dużo "rarytasów" - pisz na pw,
jiGsaw
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 5044
Miejscowość: Rumia
Auto: BMW
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jeden model samochodu i dwie wersje zawieszenia
    Pewne, na pierwszy rzut oka identyczne modele samochodów prezentują różnice w konstrukcji zawieszenia, co wpływa nie tylko na ich osiągi drogowe, lecz także na koszty obsługi technicznej. Firma SKF skupia uwagę ...
    Różnorodne wersje Golfa na przestrzeni lat
    Debiut Volkswagena Golfa pierwszej generacji w 1974 roku okazał się początkiem imponujących historii pełnej sukcesów. Od tego czasu wyprodukowano ponad 33 miliony egzemplarzy tego modelu. Na szczególne podkreślenie ...

19 Sty 2011, 11:48

Dobra Panowie :wink: Już dziękuję za te wszystkie informację. Przestudiuję je jeszcze raz i zobaczę co z tego wyniknie. Pogadam jeszcze z Darkiem także w moim kręgu zainteresowań zostaną 3 samochody: Bemka M3, Subaru oraz FC 20VT.
Dzięki i pozdrawiam !
Gabriel520i
Nowicjusz
 
Posty: 46
Miejscowość: Poznań