Samochód z dobrym układem jezdnym (twardym) i dynamiką do 5000 PLN?

22 Lis 2016, 02:21

Z góry chciałem przeprosić wszystkich którzy może mnie kojarzą z mojego posta z przed roku, wszystko wydawało się takie proste i oczywiste wtedy, aż tu nagle bum uderzyła rzeczywistość. :x :/

Otóż szukam samochodu który miło by się prowadził w zakrętach i ładnie się zwijał z pod świateł :D Wiem, w takim zakresie cenowym to może być niemożliwe, ale czegoś takiego właśnie szukam. Natknąłem się dzisiaj na [link do oferty na Olx wygasł], jak myślicie, czy taki samochód może być w dobrym stanie? Dobrze będzie się prowadził na zakrętach (czyt. lepiej niż typowy miejski hatchback dla mas)? Wiem też że taki samochód można w pewniejszym stanie znaleźć za niestety większe pieniądze, ale marzenia nie dają spokoju :( Czy może powinienem celować coś bardziej w stylu Hondy Civic z V-Tec? Macie jakieś propozycje?
mlody1337
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Nie mam

22 Lis 2016, 03:00

mlody1337 napisał(a):Natknąłem się dzisiaj na Audi A3 1.8T 150KM za 4500 PLN, jak myślicie, czy taki samochód może być w dobrym stanie?
nie

Masz za mało kasy na auto tego typu no i na wybrzydzanie. Jest spore prawdopodobieństwo, że kupisz jakiegoś Syfika, ale będzie on po takich jak Ty no i blacharka może być pojęciem względnym :ok:
Ew kup sobie starego Gulfa, a za resztę wsadź gwint, będzie twardo
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Lis 2016, 11:48

Dokładnie tak jak przedmówca mówi,dobrą opcją będzie Golf III plus gwint do tego.
Skąd jesteś to coś poszukamy.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Lis 2016, 13:43

Ogólnie to najlepiej jakby się coś znalazło w okolicach Śląskiego lub Mazowieckiego, ale jak się opłaca to i do Jeleniej Góry lub Gdańska mogę się pociągiem przejechać. Czemu akurat golf 3? Jakie są jego zalety ponad civikiem od trzeciej do szóstej generacji? A co na przykład z CRX-em i CRX Del Sol? Tak jak wspomniałem wcześniej, zależy mi na dynamiczności samochodu, a w golfie taką dopiero dostaję od dwóch litrów :/ nie sprecyzowałem, ale zależy mi na tym aby do 100km/h rozpędzał się conajmniej 11s, najlepiej coś bliżej 9s (wiecie, dla bezpieczeństwa przy wjeżdżaniu na drogę po której inni się szybciej poruszają ;)). Czytałem trochę o tych gwintach i podobno pod każdy samochód są dedykowane. Patrzyłem też trochę w jakich cenach są, oczywiście używane tańsze, ale czy będzie się takie opłacało kupować? Chociażby było lepszej firmy niż nówka, to nie sądzie prędzej? Polecacie może jakieś firmy które produkują dobre zawieszenie w cenie? Na innych forach też zauważyłem temat gdzie ludzie się pytali o zakładanie/regulowanie zawieszenia samemu, a więc moje pytanie jest następujące: jest to możliwe w warunkach domowych? To znaczy podwórko/garaż, podnośnik, narzędzia które można normalnie kupić, cegły czy inne podpórki... Bardzo mi zależy na tym abym sam mógł się pobawić przy swoim :D
mlody1337
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Nie mam

22 Lis 2016, 13:56

Leci pw.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

22 Lis 2016, 14:52

Ford Focus mk1 - prowadzenie podejrzewam lepsze niż Golf z zawieszeniem gwintowanym ( zawieszenie gwintowane z prawdziwego zdarzenia kosztuje pewnie tyle ile cały taki Golf ).
mateusz9986
Zaawansowany
 
Posty: 896
Miejscowość: Wałycz
Prawo jazdy: 0- 3-2010
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Renault Megane II ph II
Silnik: 1.6
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dobry akumulator prosto z półki
    Nie zawsze to co stoi na sklepowej półce jest tym czym naprawdę powinno być. Akumulator jest na tyle specyficznym produktem, iż wraz z upływem czasu może utracić część swoich właściwości. Niestety, dość często zdarza ...

22 Lis 2016, 20:17

Widzę, że temat wymaganiami bardzo podobny do poprzedniego tylko budżet jakby mniejszy :mrgreen:
Chłopaku, masz tylko 5k, nie 50, więc wybrzydzanie jest nie na miejscu. CRX nie kupisz w tym budżecie, a jeśli już to będzie zajeżdżony durszlak.
Jest jeszcze opcja kupienia czinkoczento w Sportingu (choć cenią się skubańce) i zrobienie swap + wsadzenie gwintu, ale tutaj możesz nie wyrobić z kosztami (chyba, że bazą będzie CC700 za 700zł)

Moja rada jest taka, że kup teraz byle co co jeździ, jest w miarę niedziurawe i stać Cię będzie na jego utrzymanie, a za jakiś czas kupisz sobie swoje "wymarzone" twarde auto w wyższym budżecie. Bo jak na razie widły na armaty :no:
Aż się łezka w oku kręci, bo przypominają się durne pomysły gdy miało się 18 lat :oops:
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

22 Lis 2016, 22:36

Dziękuję za odpowiedzi wam wszystkim :) przyjrzałem się każdej z podanych opcji i muszę przyznać, że ten Golf 3 (ew. 2 jeżeli będzie w lepszym stanie za tą samą cenę) wygląda na niezłą opcję; Fiat CC 0,7 lub Honda Civic chociażby bez VTEC'a również jest do przemyślenia 8) jeszcze tylko sprawdzę który by mnie bardziej w kieszeń bolał jak mi przyjdzie go ubezpieczać i chyba to już będzie ostateczna decyzja :D Ogólnie temat uważam za zamknięty, ale jeżeli ktoś jeszcze będzie chciał coś dodać od siebie to chętnie przeczytam :ok:
mlody1337
Nowicjusz
 
Posty: 9
Auto: Nie mam

23 Lis 2016, 00:53

Co do Golfa 3, to mogę jeszcze polecić silnik który mam u siebie - 1.6 101km. Jest połączony z krótką skrzynią, na mieście dynamika jest naprawdę bardzo w porządku. Kosztem za to jest ponad 4k obrotów przy 140 na godzinę, ale coś za coś. Chodzą sporo taniej niż GTI 2.0 8v, a mocy tylko 14 kuca mniej i wyposażenie często podobne - bo wychodziły jako GT, więc w środku też półkubełki, 4x tarcze hamulcowe, takie samo niższe zawieszenie i wygląd zewnętrzny, często klima i ABS.
Pablito98
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 17 05 2016
Auto: Golf 3
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

23 Lis 2016, 11:02

Najlepiej jakby dorwał GTI 2.0 16V, ale to nie te pieniądze raczej ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2016, 11:21

Znalezć takie GTI graniczy z cudem a dobre egzemplarze trzymają cenę.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

23 Lis 2016, 11:28

Tylko ma już 150 KM, dobre hamulce, zawieszenie, wyposażenie też jedno z lepszych, nic nie musi grzebać. I za kilka lat cena będzie rosła takich egzemplarzy. Bo bawienie się we wsadzanie gwintu do takich aut to pomysł godny nastolatka właśnie, chyba że lubi siedzieć w garażu i dłubać to co innego ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

23 Lis 2016, 17:59

Ładne GTI 16v to od 8 tysięcy w górę. Nie mówię że nie warto, ale grubo ponad budżet ;)
Pablito98
Nowicjusz
 
Posty: 33
Prawo jazdy: 17 05 2016
Auto: Golf 3
Silnik: 1.6 101KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996

24 Lis 2016, 08:56

Pablito98 napisał(a):Ładne GTI 16v to od 8 tysięcy w górę. Nie mówię że nie warto, ale grubo ponad budżet ;)

8000 za podstarzałego golfa III gti :shock: To już przesada z tą ceną bo owszem to prawda za tyle można kupić fajnego GTI dopiero ale lekko bym dołożył i kupił VR6 albo IV 1.8 turbo a nie starą trójkę :no:
Nowe Fotki Mojego Auta są w tym temacie
fiat-seicento-900-krzycha-vt94145.htm
Krzychu
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 4854
Auto: VW POLO 6R
Silnik: 1.2 TDI CR 75 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

24 Lis 2016, 11:03

VR6 zdrową za 8 tyś dostaniesz tylko w trójce, poza tym ten silnik nie jest żywotny. 1.8T są pozajeżdżane, więc takie 2.0 150 KM to dobre wyjście ;)
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007