Ciężkie kryteria... zwłaszcza, że ma być "sportowo - turystyczny", ale "spalać do 10 litrów"
Postaram się pomóc i skupić tylko na autach typu coupe.
Nissan 200SX S14A na pewno spełnia kilka z nich - ponad 100 koni (ok. 200 z możliwością łatwego podkręcenia), do 2 litrów (2,0 turbo), waga (S14 waży ok. 1250), RWD, cena. Nie spełnia już jednak rocznika i spalania
Roczniki w tej cenie to pewnie 97-98, spalanie 10-15 litrów przy normalnej jeździe.
Ford Cougar również spełni kilka z podanych kryteriów - 2,0 R4 generuje 132 konie, waży ok. 1300kg, spalanie powinno się zmieścić, można spokojnie szukać 2002 roku. Co nie pasuje? Nie jest to auto szybkie niestety, do tego FWD, nie grzeszy bezawaryjnością.
Toyota Celica z motorem 1.8 VVTi spełni właściwie wszystkie z nich. Moc 143 koni ładnie napędza (TS ma już 192), spalanie spokojnie się zmieści w 10 (producent podaje o ile pamiętam 7-8 średnio), waga ok. 1100kg, roczniki 2001 dla przykładu, zmieści się w wymaganej cenie. FWD delikatnie nie mieści się w podanych kryteriach.
Do tego można dodać jeszcze: Accord Coupe. Z "hot-hatch" zastanowiłbym się nad: Focus ST (2001-2002), Civic TYPE-R EP3 (może się uda znaleźć tańszy, np. 2001), Astra OPC. Z mocnym jednak naciskiem na ST.
Co bym wybrał? Sercem jestem za 200SX S14A (kupiłbym), ale rozum mówi Focus ST, a potem Celica.