Seat Altea Xl 1.9 TDI 105km BLS - świst podczas przyspieszania

29 Mar 2022, 21:57

Witam,
Dwa tygodnie temu miałem regenerowaną turbine, od tamtego czasu na biegu jałowym jak i podczas przyspieszania słychać gwizd.
Dodam jeszcze, że podczas przyspieszania słychać świst powietrza który ustaje powyżej 2 tys. obrotów.
Odczuwam też, że do wspomnianych 2 tys. obrotów autko ma trochę mniej mocy lecz po 2 tys obrotach jest już pełna moc i świst znika.
Dodatkowo dodam, że zdarzyło się podczas jazdy na stałych obrotach szarpniecie i dość spora chmura dymu za samochodem.
Warsztat który zajmował się regeneracją turbiny twierdzi, że jest to spowodowane wyciętym DPFem.
Ma ktoś może pomysł na czym polega problem?
Seba44222
Nowicjusz
 
Posty: 5
  • 30 Mar 2022, 07:22

    A odma silnika jest sprawna i zawór egr? Miałeś to czyszczone/sprawdzane?
    miszczprostej
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Szczecin
    Auto: Skoda Octavia RS
    Silnik: 2,0 TDI 230 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    30 Mar 2022, 17:59

    Odma jest na pewno w porządku bo była zmieniana pokrywa zaworów. A co do egr ciężko mi powiedzieć ale raczej nie było sprawdzone. A więc tam zacząć szukać problemu?
    Seba44222
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    30 Mar 2022, 20:57

    zacząć szukać problemu według mnie należy w szczelności układu doładowania co do tematu mocy to różnie z tym bywa po regeneracji, poprostu nie są już w stanie ustawić geometrii tak idealnie jak to było w fabryce i taki jest efekt.
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16661
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    30 Mar 2022, 21:18

    Rozumiem, a czy swego rodzaju świst może powodować wycięty DPF czy jest to raczej wątpliwe?
    Seba44222
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    30 Mar 2022, 21:20

    nie sądzę
    To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
    Kao
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 16661
    Zdjęcia: 107
    Miejscowość: Francja
    Przebieg/rok: 40tys. km
    Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

    31 Mar 2022, 00:39

    Wg mnie masz problem ze szczelnością dolotu. Stąd świst i chmura dymu. Świst może być też spowodowany przytkaną odmą ale wtedy byłby też systematycznie wypychany bagnet oleju.

    Także szukał bym w dolocie. DPF tu nie ma nic do rzeczy skoro go nie ma.
    miszczprostej
    Nowicjusz
     
    Posty: 16
    Miejscowość: Szczecin
    Auto: Skoda Octavia RS
    Silnik: 2,0 TDI 230 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2014

    31 Mar 2022, 09:37

    Ciekawe czy turbo zostało poprawnie zregenerowane. Takie dźwięki często są problemem z właśnie tym elementem. Tym bardziej że przed regeneracją nie było problemu a pojawił się zaraz po, a to daje do myślenia.
    Rokiko
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 10092
    Zdjęcia: 35

    31 Mar 2022, 15:23

    Dzięki wielkie za odpowiedzi, zacznę szukać właśnie od szczelności, co do regeneracji, też fakt czy została ona przeprowadzona poprawnie.
    Seba44222
    Nowicjusz
     
    Posty: 5

    14 Kwi 2022, 18:16

    Problemem okazał się egr, po jego wymianie wszystko wróciło do normy :D
    Seba44222
    Nowicjusz
     
    Posty: 5