Seat Cordoba wymiana rezystora nawiewu - działa tylko na maksa

15 Paź 2018, 16:42

Witam mam zamiar wymienić rezystor bo ogrzewanie działa tylko na 4 i jest to katorga tak jeździć. Mam zamiar wymienić go samemu, widziałem różne filmiki na necie i nie jest to aż tak ciężkie. Jestem początkującym lub amatorem jeśli chodzi o mechanikę, może głupie pytanie a mianowicie przy zdejmowania schowka od strony pasażera, trzeba tam później odłączyć wtyczkę od poduszki powietrznej, moje pytanie czy to bezpieczne tak po prostu ją odłączyć? nie wystrzeli ani nic? Trzeba może akumulator odłączyć przy tym zabiegu czy normalnie można działać?

z góry dzięki za odpowiedź.
Lukasz111
Nowicjusz

15 Paź 2018, 20:16

Koniecznie musisz odłączyć akumulator. Zawsze się to powinno robić przy pracach z elektroniką
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

17 Paź 2018, 11:08

Lukasz111 napisał(a):trzeba tam później odłączyć wtyczkę od poduszki powietrznej, moje pytanie czy to bezpieczne tak po prostu ją odłączyć? nie wystrzeli ani nic? Trzeba może akumulator odłączyć przy tym zabiegu czy normalnie można działać?
Tak jak @Kao wspomniał, najważniejsze jest to że jeżeli robić jakieś zmiany, odłączasz jakieś wtyczki itp. zawsze należy odpiąć klemy akumulatora. Zależnie od samochodu czasem warto to zrobić kilka minut przed pracami które będziemy wykonywać.

Dlaczego tak? Chodzi o zminimalizowanie problemów jakie można niechcący wywołać podczas podłączonej baterii np. zwarcie które może prowadzić do uszkodzenia pewnych modułów itp.

Tak więc odłącz akumulator i jeżeli musisz odpinać poduszkę to wtedy powinno to być bezpieczne. Po wszystkich pracach odłącz wszystkie odłączane wtyczki i na końcu akumulator (pamiętaj o prawidłowej kolejności podłączania klem).
Cichy77
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 62
Auto: Mam, często zmieniam!
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne