Seat Ibiza 2001 1.9 SDi czy Audi A3 1998 1.9 TDi

29 Lip 2009, 19:52

Zastanawiam się między obiema autami:
link. ibizy
[link do oferty na Allegro wygasł]

link a3
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

ibiza bedzie kosztować ok.12800zł (na zdj)
Audi 12600zł (na zdj)

Szukam auta ekonomicznego co mało pali
Jest to mój 1 samochód mam 19 lat

prosze o odp
grzetom
Nowicjusz
 
Posty: 1
Miejscowość: B>G

29 Lip 2009, 20:29

Grzetom ja nawet chwili nie zastanawiałem się ktory z tych samochodow wybrać,ty nie powinieneś mieć też żadnych wahań,pamiętaj ,że te silniki 1.9 SDI uchodzą za trwałe oraz bezproblemowe,Ta Ibiza pachnie świeżością(naturalnie zobacz czy nie była bita)a to Audi już nie,lubisz spokojną jazdę?! :wink: Ja lubię ,pamiętaj że to samochody z różnych segmentów oraz to ,że jakościowo Seat Audi ustępuje tylko nieznacznie,silniki TDI Audi są oszczędne ale mają kilka bolączek ,jakich?!Nie bedę się rozpisywał gdyż sądzę ,ze kupisz Seata.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

29 Lip 2009, 21:17

PhantomASA1 napisał(a):pamiętaj ,że te silniki 1.9 SDI uchodzą za trwałe oraz bezproblemowe


Trwałe i bezproblemowe są owszem i do tego mało palą ale musisz być kompletnie beznamiętnym kierowcą, żeby Cię szlag nie trafił przy przyspieszaniu tym autem.

PhantomASA1 napisał(a):Ta Ibiza pachnie świeżością


Jedyne czym pachnie to plak i pasta polerska - jest tak odpicowana do sprzedaży, że aż szok.

PhantomASA1 napisał(a):jakościowo Seat Audi ustępuje tylko nieznacznie


Noi tu też się nie zgodzę, bo między Audi a Seatem jest przepaść ale o tym sam się przekonasz jeśli pojedziesz oglądać oba auta.
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

29 Lip 2009, 23:18

jasne bo a3 to przecież topowy model audi prosze cie ..... w czym ibiza jest gorsza od niej ........ hmmmm chyba tym ze ibiza o wiele lepiej wyglada nom i ten hiszpański temperament:P
roznica jest tylko w s3 bo zdecydowanie lepiej wykończona niz podstawa ..... ale seat ma jeszcze cos takiego jak CUPRA

a co do SDI to skoro radzi sobie z octavia w kombi w ibizce poradzi sobie znacznie lepiej, a z doswiadczenia wiem ze tak jest oczywiscie ze TDI jezdzi lepiej ale dla pzrecietnego czlowieka SDI jest ok
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

30 Lip 2009, 08:38

gigit napisał(a):jasne (...) w czym ibiza jest gorsza


Żeby porównywać trzeba się przejechać i jednym i drugim a Ty raczej w Audi nie siedziałeś...
Kubuch
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2671
Miejscowość: Matplaneta
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2013

30 Lip 2009, 12:49

siedzialem i to przez dlugie 6 miechow ..... i powiem jedno ciesze sie ze zamieniłem to na ibizke .. prawda jest taka ze niby to audi ..... ale A3 ... i wodotrysków tam nie będzie .... jak w większości aut tego segmentu .......a poza tym chyba lepiej jeździć o trzy lata młodszą hiszpanka nisz o tyleż starsza helga .........o ile nie krecony licznik to hispanka ma jeszcze o polowie mniej najechane ja bym sie nie zastanawiał bierz IBIZE tylko jak to przed zakupem dobrze sparawdz auto bo wypicowana jest pieknie :)


pozdrawiam
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Porady dla kierowców przed wyjazdem na wakacje
    Dobre i sprawdzone w serwisie opony, prawidłowe ciśnienie, odpowiednia głębokość bieżnika, wyposażenie awaryjne – to najważniejsze elementy, które należy sprawdzić przed podróżą autem na wakacje. Ważna ...

30 Lip 2009, 13:07

SDI fakt mało pali, mało awaryjny ale niesamowicie słaby a w wspomnianej Octavi to już naprawdę dramat okrutny.
Ale z drugiej strony czy tak często się turbo psuje? Ja miałem dwa samochody w TDI w sumie jeden miałem 10 lat (400 tyś km) - turbo działało idealnie, teraz drugi ma niecałe 300 tyś i turbo jest zdrowiusieńkie. Zapewniam że turbo psuje się wyłącznie z niewłaściwego traktowania i to nie zawsze a jeśli jest prawidłowo traktowane to się nie psuje. Z resztą wystarczy popytać właścicieli TDI czy im się zepsuło.
Wiadomo że zdarza się ale to naprawdę pojedyncze, rzadkie przypadki.
Bez wahania wybrałbym TDI zwłaszcza to w Audi - przynajmniej jest czym jechać a spala, litr, półtora więcej za to parę koni na przykład przy wyprzedzaniu może się przydać w nagłej sytuacji, a w SDI wyprzedzanie można porównać do samobójstwa ;)
Jeździłem Golfem IV SDI stąd wiem co mówię.
stasiowski121
 

30 Lip 2009, 13:36

Podstawowy silnik Ibizy 1.4 ma 75KM czyli o 7KM więcej niż SDI i myślę że jest wystarczający do tego samochodu. Jeżeli chodzi o jakość wykonania to porównywałem Audi A4 z Toledo i widać bardzo dużą różnicę na korzyść Audi.
Kamilp
Początkujący
 
Posty: 158
Prawo jazdy: 01 01 2001

30 Lip 2009, 14:23

fakt TDI jest mocniejszy i bardziej elastyczny ... turbinę zajeździć w tym dieslu to albo trzeba miec szczegolny telent albo umiejetnosci .. tylko dlaczego nikt nie wspomina o osprzęcie turbiny ktory czasami lubi sobie odmowic posluszenastwa a do tanich nie nalezy.
Poza tym wystarczy sobie odpowiedziec na pytanie do czego ten samochod ma byc bo jak jazda po miscie do pracy i na zakupy to SDI wydaje sie najlepszym rozwiazaniem ... ale jak dalsze wyjazdy to zdecydowanie z turbina
...hmmm i tak mi sie wydaje w czym silnik z audi jest lepszy od tego w seacie chyba tym
.. i jeszcze jedno konie to predkosc a moment obrotowy to przyspieszenie wiec 5 koni na + czy - nie stanowi
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

30 Lip 2009, 15:20

Więcej koni większy moment obrotowy - proste.
stasiowski121
 

31 Lip 2009, 23:16

stasiowski121 napisał(a):Więcej koni większy moment obrotowy - proste.



hmmm to dlaczego 150 km w wolnossącym benzyniaku ma ok 200 nm a 110 konny turbo diesel ponad 200 poza tym zalezy jeszcze od tego przy jakich obrotach uzyskiwane są te wartości

twoje teoria powinna brzmieć .. zwieszając moc zwiększasz moment - proste
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

01 Sie 2009, 00:00

ja posiadam audi w TDI, zupełnie bezproblemowy oraz bezawaryjny samochów, w sumie przez 10 lat użytkowania zostało nim zrobione 160 tyś km, ale jestem pewny, że jeszcze długie lata będę nim jeździł. Aktualnie posiadam A4 z 98roku i ma bardzo dobre przyśpieszenia, więc A3 z takim samym silnikiem będzie miało jeszcze lepsze przyśpieszenie. Szczerze polecam Audi...
Ostatnio edytowany przez Pedryl91, 01 Sie 2009, 23:45, edytowano w sumie 1 raz
Pedryl91
Nowicjusz
 
Posty: 10
Miejscowość: Łuków

01 Sie 2009, 16:02

gigit napisał(a):hmmm to dlaczego 150 km w wolnossącym benzyniaku ma ok 200 nm a 110 konny turbo diesel ponad 200 poza tym zalezy jeszcze od tego przy jakich obrotach uzyskiwane są te wartości


to załóż turbinę do tego 150-konnego benzyniaka to i też będzie miał ponad 200Nm

Nie da się za bardzo porównywać silników diesla do benzynowych bo ich charakterystyka pracy/mocy/momentu jest zupełnie inna

współczesny diesel przeważnie ma najwyższy moment obrotowy przy niższych obrotach rzędu 2500-3000 obr/min (czyli w bardzo krótkim zakresie)
Benzyna (bez turbo) ma przeważnie max moment przy ok. 5500 obr/min
Chociaż były też takie silniki (benzyna wolnossący) gdzie np. max moment był osiągalny już przy 2500 obr. (przykładowo silnik forda 2.0 DOHC EFI 8V, montowany w modelu sierra/scorpio miał on 171 Nm przy 2500 obr/min, moc była 120 KM (125 KM w wersji bez katalizatorów)

[ Dodano: Sob Sie 01, 2009 16:04 ]
gigit napisał(a):twoje teoria powinna brzmieć .. zwieszając moc zwiększasz moment - proste


raczej zwiększając moment zwiększasz moc, moc jest wypadkową momentu
andrewb25
 

01 Sie 2009, 20:13

andrewb25 napisał(a):raczej zwiększając moment zwiększasz moc, moc jest wypadkową momentu


fakt sorki za gafe

nie musisz mi tłumaczyć co daje włożenie turbiny bo to chyba kazdy wie (poza tym poniesc zarowno monent jak i moc nie jest konieczna turbina) porostu chciałem pokazać ze nie zawsze duza moc wiąże sie z dużym momentem

oczywiste ze specyfika jest inna bo to rozne technologie zasialnia (paliwa)
Części Vectra C atrakcyjne ceny
gigit
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 240
Miejscowość: Kołobrzeg

01 Sie 2009, 21:12

Kubuch napisałeś ,ze między AUDI a Seatem jest przepaść ,nie tak nie jest,Seatowi do AUDI jest bliziutko ,VW-agenowi jest dalej,Seaty to bardzo dobre samochody.Hmmm,19 lat(kierowca) ,75 koni,na pewno mniejsze wydatki,miałem wolnossącego Diesla wiem jaki to skarb ,wszystko po prostu nie do zajechania,skrzynia,przeguby,układ przeniesienia napędu.AUDI?!Tak to prawda,dobrze eksploatowane turbo powinno przetrzymać silnik ale czy było na pewno dobrze eksploatowane?!Kto to wie.AUDI z tym silnikiem to b.dobry samochód, ale?!Ile tak naprawdę ma przebiegu?!Powiedzmy te 100 kkm więcej ,Seat też może mieć tyle więcej .Koszty utrzymania tego i tego samochodu będą inne,ja piszę szczerze wybrałbym Seata ,75 koni mnie wystarcza ,już wkurzam się ,że nie mam gdzie się rozbujac a wypadkowość?!To nie jest tak,mam ponad milion kilosów w plecach,jeżdziłem wolnymi samochodami bez najmniejszej stłuczki.MEGANKA brata ma 64 konie i zbiera się ,Seat ma 74 konie ,silnik bez turbo ,czy przyspieszenie to najważniejsza rzecz?!Na lepsze szybsze samochody przyjdzie czas,(nowsze samochody ),kupuj wolnossacego Diesla tylko pamiętaj ,uprzedż właściciela ,że najpierw wjeżdżasz nim do ASO w celu sprawdzenia czy np.nie był zalany i poważnie wypadkowy,mój brat kupując Megankę tak zrobił i komisant gdy upewnił się,że naprawdę inspekcja samochodu jest zamówiona wycofał się z ofertą ale przedstawił inną Megankę ściemniając ,że pomylił samochody :mrgreen:
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8572
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)