Seat Ibiza 3 - Grzanie się tylnego prawego koła

22 Sty 2020, 19:09

Witam,
Jakiś czas temu zauważyłem grzanie się tylnego prawego koła. Zbliżał się czas zarówno wymiany klocków, jak i tarcz na tyle, więc podczas wymiany zregenerowałem zacisk. W środku nie było dużo brudu (ale był) ,więc myślałem, że w tym tkwił problem. Ku mojemu zdziwieniu koło grzało się dalej.

Obecnie w samochodzie założony jest nowy zacisk, końcówka przewodu hamulcowego i prowadnice a problem dalej nie ustępuje.

Gdy podnoszę auto na podnośniku każde z 4 kół obraca się z podobnym oporem również bezpośrednio po użyciu hamulca.

Wygląda to w ten sposób: Przejeżdżam około 5 km nie dotykając pedału hamulca - wszystkie tarcze mają temperaturę około 30 stopni, lecz prawa tylna parzy tak, że nie da się na niej utrzymać ręki.

Nie jest to wina łożyska, ponieważ robiłem test gdzie przejechałem ten sam odcinek z odpiętym prawym tylnym zaciskiem i tarcza była chłodna.

Problem nie tkwi również w hamulcu ręcznym bo z odpiętą linką dzieje się to samo.

Po pokonaniu 30 km ciepła jest nie tylko tarcza, ale też szpilki i felga.
Andrzej424
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Sty 2020, 11:24

W takim razie nadal sprawa tkwi w hamulcu. Albo tłoczek jest zapieczony i się nie cofa, albo prowadnice trzymają klocki że te nie odchodzą od tarczy. Cudów nie ma...Klocek z jakiegoś powodu dociska do tarczy i tyle. Trzeba to sprawdzić raz jeszcze. Być może klocki są za duże i ciasno siedzą w prowadnicy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

23 Sty 2020, 11:47

Tłoczek nie jest zapieczony, bo jest założony nowy zacisk. Prowadnice również działają poprawnie bo przed podpięciem do układu są odpowiednie luzy na klockach a prowadnice przesuwam z łatwością. Gdy podepnę przewód hamulcowy i odpowietrzę układ podczas obracania klocki obcierają o tarcze z podobną siłą jak na innych kołach.
Andrzej424
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Sty 2020, 14:59

W tym momencie auto mam podstawione tak, że mogę obracać jednym i drugim tylnym kołem. Koło prawe obraca się znacznie lżej od koła lewego. Po pompowaniu hamulcem, tak żeby tłoczki "chwyciły" tarcze również więcej siły trzeba włożyć w obrócenie lewym kołem. Tył odpowietrzany był tak, że przepuszczałem około 500 ml płynu hamulcowego na każde koło, podczas gdy z odpowietrznika nie wydostawały się żadne pęcherzyki powietrza. Czy samochód gdy stał przez noc z odkręconym przewodem hamulcowym czekając na nowy zacisk mógł nabrać powietrza aż do pompy ABSu? I teraz nie uda mi się odpowietrzyć układu pompując płyn pedałem hamulca? I czy możliwe jest aby to powietrze powodowało, że tłoczek podczas jazdy się nie wraca?
Andrzej424
Nowicjusz
 
Posty: 9

23 Sty 2020, 16:18

Andrzej424 napisał(a):przewód hamulcowy
Czy tez wymieniłes na nowy czy pozostał ten który był z starym zaciskiem... :?: Jezeli pozostał stary to wymień go na nowy...Oczywiście chodzi mi o przewód elastyczny...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6187
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

23 Sty 2020, 17:18

Przewód jest wymieniony na nowy. Stary był drożny, bo po wymianie porozcinałem go i widziałem że ścianki nie są niczym zalepione.
Andrzej424
Nowicjusz
 
Posty: 9
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowe modele Mitsubishi eK Wagon i eK Custom
    Firmy Mitsubishi Motors Corporation i Nissan Motor Co., Ltd. ogłosiły nazwy i zaprezentowały sylwetki nowych, wspólnie opracowanych samochodów segmentu mini przeznaczonych wyłącznie na rynek japoński. Sprzedaż ...
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale 1963 rok
    Alfa Romeo Giulia Sprint Speciale miała silnik z dwoma wałkami rozrządu o pojemności 1600 cm3 - wersji samochodu o tej samej nazwie - Giulietty, zaprojektowanej przez Franco Scaglione dla firmy Bertone na nadwoziu z krótkim ...

24 Sty 2020, 11:30

Tak więc pozostaje ci odpowietrzanie pompy ABS-u.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

02 Lut 2020, 04:51

Oczywiście,sam się przekonałem,iż odpowietrzenie pompy ABS to nie takie hop siup,potrzeba dużo czasu na to,po kilku próbach ,jazdach dopiero poszła piana z jednego odpowietrznika i hamulce zaczeły być skuteczne.Ważna jest też kolejność odpowietrzania,, kół,,
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8547
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)