Seat Leon 1.6 2005 duszenie auta przy odpalaniu

08 Paź 2020, 15:26

Witam wszystkich,

Mam następujący problem z samochodem - Seat Leon silnik 1.6, 103 KM, benzyna.
Od pewnego czasu zauważyłem, że przy odpalaniu samochód dusi się - próbuje załapać obroty, ale nie udaje mu się, gdy potrzymam przekręcony kluczyk w celu odpalenia silnika tak ok. 5sec zaczyna wydobywać się z rury wydechowej dym, oraz zaświeca się kontrolka oleju. Próbuje tak kilka razy, zazwyczaj udaje się zapalić silnik po ok. 3 próbach, pomocne jest tu dodanie gazu podczas odpalania, wtedy silnik "zaskakuje" i się odpala. Byłem z tym już u mechanika, który podłączył komputer i nie znalazł problemu, ponieważ po podłączeniu nie było żadnych informacji o błędzie. Wymienił on świece, przeczyścił filtr paliwa oraz przepustnicę. Po wizycie w warsztacie przez ok. 2 tyg. był spokój, ale problem powrócił. Dodatkowo: przy próbie odpalania świeci się cały czas kontrolka akumulatora (wymieniany 2 miesiące temu, więc niemożliwe, że jest rozładowany) oraz dzieje się to niezależnie od tego czy samochód stał całą noc nieodpalany czy po powiedzmy godzinnym postoju na parkingu.

Proszę o pomoc w znalezieniu przyczyny oraz propozycję rozwiązania problemu. Dziękuję oraz pozdrawiam. :)
pitazz
Nowicjusz
 
Posty: 3

09 Paź 2020, 09:25

pitazz napisał(a):ok. 5sec zaczyna wydobywać się z rury wydechowej dym, oraz zaświeca się kontrolka oleju
Jakiego koloru jest ten dym?
pitazz napisał(a):zazwyczaj udaje się zapalić silnik po ok. 3 próbach, pomocne jest tu dodanie gazu podczas odpalania, wtedy silnik "zaskakuje" i się odpala
W jakim stanie masz kable zapłonowe? Czy układ dolotowy jest szczelny? Masz tam instalację LPG?
pitazz napisał(a):Dodatkowo: przy próbie odpalania świeci się cały czas kontrolka akumulatora (wymieniany 2 miesiące temu, więc niemożliwe, że jest rozładowany) oraz dzieje się to niezależnie od tego czy samochód stał całą noc nieodpalany czy po powiedzmy godzinnym postoju na parkingu.
To może być główna przyczyna. Sprawdź napięcie na akumulatorze. Być może masz słabe ładowanie i jak jeździsz na krótkich odcinkach akumulator jest niedoładowany przez co brakuje mu mocy rozruchowej, a wtedy nawet w pełni sprawny silnik może mieć spore problemy z uruchomieniem. Jak masz multimetr to koniecznie sprawdź napięcie spoczynkowe akumulatora przed odpaleniem silnika i później jak odpalisz (tu na wolnych obrotach z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i drugi pomiar z włączonymi odbiornikami prądu takimi jak klimatyzacja, ogrzewana szyba i lusterka, światła, radio). To da nam informację czy akumulator trzyma i czy ładowanie jest prawidłowe. Jeżeli będzie za niskie może się okazać ze alternator wymaga regeneracji.

Daj znać jak sprawdzisz te napięcia co tam wyjdzie.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10021
Zdjęcia: 35

09 Paź 2020, 10:10

pitazz napisał(a):5sec zaczyna wydobywać się z rury wydechowej dym, oraz zaświeca się kontrolka oleju.

Zaświeca się, bo są za niskie obroty silnika. Raczej normalne, jeżeli potem gaśnie.
pitazz napisał(a):Dodatkowo: przy próbie odpalania świeci się cały czas kontrolka akumulatora

Przy próbie odpalania, czy po odpaleniu? Bo jak tylko podczas kręcenia rozrusznikiem, to ok. Ale jeżeli świeci po odpaleniu, to znaczy, że nie masz słabego aku, tylko nie masz ładowania. Aku z czasem oczywiście się rozładuje.
Co do problemów z odpalaniem, to oczywiście należy zacząć od układu zapłonowego. Wspominałeś, że mechanik wymienił świece, przeczyścił filtr paliwa ( ? ) - filtr się wymienia, a nie czyści. Tutaj sprawdziłbym ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej po takiej operacji.
Co do samego problemu - sprawdzić i wymienić jak trzeba filtr powietrza. Jeżeli po tych zabiegach u mechanika było jakiś ok, to przyjrzałbym się temu układowi zapłonowemu - być może były uszkodzone świece zapłonowe, przez uszkodzone kable WN. Po założeniu nowych wszystko było ok, do czasu, aż te nowe świece ponownie zostały uszkodzone. Sprawdzić trzeba te kable czy nie mają przebicia, albo czy nie są przepalone gdzieś. Bo wystarczy słaba iskra na jednej świecy i mogą się dziać takie rzeczy. Uszkodzona też może być cewka zapłonowa, a ta może uszkodzić kable, a kolejne są świece. Idzie to już lawinowo.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2020, 14:59

Rokiko napisał(a):Jakiego koloru jest ten dym?

Jasnoszary, coś jak para wodna.

Rokiko napisał(a):W jakim stanie masz kable zapłonowe? Czy układ dolotowy jest szczelny? Masz tam instalację LPG?


Po wizycie u mechanika powiedziano mi, że wszystko jest ok. Czy można to sprawdzić na własną rękę czy trzeba jechać do warsztatu? Instalacji LPG nie mam.

Rokiko napisał(a):Sprawdź napięcie na akumulatorze. Być może masz słabe ładowanie i jak jeździsz na krótkich odcinkach akumulator jest niedoładowany przez co brakuje mu mocy rozruchowej, a wtedy nawet w pełni sprawny silnik może mieć spore problemy z uruchomieniem. Jak masz multimetr to koniecznie sprawdź napięcie spoczynkowe akumulatora przed odpaleniem silnika i później jak odpalisz (tu na wolnych obrotach z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i drugi pomiar z włączonymi odbiornikami prądu takimi jak klimatyzacja, ogrzewana szyba i lusterka, światła, radio). To da nam informację czy akumulator trzyma i czy ładowanie jest prawidłowe. Jeżeli będzie za niskie może się okazać ze alternator wymaga regeneracji.


Postaram się sprawdzić napięcie w akumulatorze, ale może masz rację i rzeczywiście coś jest z nim nie tak. Zazwyczaj gdy odpalam silnik, staram się aby dodatkowe odbiorniki były powyłączane, ale być może to słabe napięcie jest przyczyną.

MotoAlbercik napisał(a):Przy próbie odpalania, czy po odpaleniu? Bo jak tylko podczas kręcenia rozrusznikiem, to ok. Ale jeżeli świeci po odpaleniu, to znaczy, że nie masz słabego aku, tylko nie masz ładowania. Aku z czasem oczywiście się rozładuje


Przy próbie odpalania. :)

Co do reszty Twojego postu MotoAlbercik, rozumiem, że tutaj konieczna jest wizyta w warsztacie, czy znajdę w internecie informacje jak sprawdzić to na własną rękę? :)

Pozdrawiam oraz bardzo dziękuję za odpowiedzi :)
pitazz
Nowicjusz
 
Posty: 3

11 Paź 2020, 15:17

Tutaj lepiej oddać do mechanika. Aczkolwiek mechanik też musi chcieć to naprawić, bo sprawa jest nie tyle skomplikowana co czasochłonna. Jeden mechanik pójdzie na łatwiznę i będzie naprawiał metodą prób i błędów, co ty też zrobisz bez problemu, a drugi poświęci czas i będzie drażył temat. Cewkę można sprawdzić mierząc jej oporność jak jest ciepła i zimna. Nie pamiętam już jakie to rezystancje, ale może ktoś na forum będzie wiedział. Kable WN jak nie były dawno wymieniane, to można wymienić profilaktycznie. Co do świec, to opis koloru i stanu elektrod znajdziesz bez problemu w necie, więc nie będę niepotrzebnie przepisywał. Tutaj masz przykładową stronkę z dość dobrym opisem świec.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

11 Paź 2020, 16:17

Ok, dzięki wielkie za zainteresowanie i przydatne rady. Postaram się w najbliższym czasie oddać samochód do mechanika. Jeśli problem będzie się powtarzał będę drążył temat. Na dzień dzisiejszy dzięki! :)
pitazz
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne