REKLAMA

Forum samochodów hybrydowych, elektrycznych i konwencjonalnych
Jakiego koloru jest ten dym?pitazz napisał(a):ok. 5sec zaczyna wydobywać się z rury wydechowej dym, oraz zaświeca się kontrolka oleju
W jakim stanie masz kable zapłonowe? Czy układ dolotowy jest szczelny? Masz tam instalację LPG?pitazz napisał(a):zazwyczaj udaje się zapalić silnik po ok. 3 próbach, pomocne jest tu dodanie gazu podczas odpalania, wtedy silnik "zaskakuje" i się odpala
To może być główna przyczyna. Sprawdź napięcie na akumulatorze. Być może masz słabe ładowanie i jak jeździsz na krótkich odcinkach akumulator jest niedoładowany przez co brakuje mu mocy rozruchowej, a wtedy nawet w pełni sprawny silnik może mieć spore problemy z uruchomieniem. Jak masz multimetr to koniecznie sprawdź napięcie spoczynkowe akumulatora przed odpaleniem silnika i później jak odpalisz (tu na wolnych obrotach z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i drugi pomiar z włączonymi odbiornikami prądu takimi jak klimatyzacja, ogrzewana szyba i lusterka, światła, radio). To da nam informację czy akumulator trzyma i czy ładowanie jest prawidłowe. Jeżeli będzie za niskie może się okazać ze alternator wymaga regeneracji.pitazz napisał(a):Dodatkowo: przy próbie odpalania świeci się cały czas kontrolka akumulatora (wymieniany 2 miesiące temu, więc niemożliwe, że jest rozładowany) oraz dzieje się to niezależnie od tego czy samochód stał całą noc nieodpalany czy po powiedzmy godzinnym postoju na parkingu.
pitazz napisał(a):5sec zaczyna wydobywać się z rury wydechowej dym, oraz zaświeca się kontrolka oleju.
pitazz napisał(a):Dodatkowo: przy próbie odpalania świeci się cały czas kontrolka akumulatora
Rokiko napisał(a):Jakiego koloru jest ten dym?
Rokiko napisał(a):W jakim stanie masz kable zapłonowe? Czy układ dolotowy jest szczelny? Masz tam instalację LPG?
Rokiko napisał(a):Sprawdź napięcie na akumulatorze. Być może masz słabe ładowanie i jak jeździsz na krótkich odcinkach akumulator jest niedoładowany przez co brakuje mu mocy rozruchowej, a wtedy nawet w pełni sprawny silnik może mieć spore problemy z uruchomieniem. Jak masz multimetr to koniecznie sprawdź napięcie spoczynkowe akumulatora przed odpaleniem silnika i później jak odpalisz (tu na wolnych obrotach z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami prądu i drugi pomiar z włączonymi odbiornikami prądu takimi jak klimatyzacja, ogrzewana szyba i lusterka, światła, radio). To da nam informację czy akumulator trzyma i czy ładowanie jest prawidłowe. Jeżeli będzie za niskie może się okazać ze alternator wymaga regeneracji.
MotoAlbercik napisał(a):Przy próbie odpalania, czy po odpaleniu? Bo jak tylko podczas kręcenia rozrusznikiem, to ok. Ale jeżeli świeci po odpaleniu, to znaczy, że nie masz słabego aku, tylko nie masz ładowania. Aku z czasem oczywiście się rozładuje