Seat Leon I - Check engine

28 Cze 2009, 15:26

Witam,

dwa dni temu zakupiłem Seata Leona - 2004r, 1.9 TDI, 110KM. Przechodził diagnostykę na VAG'u - wyszedł tylko jeden błąd komunikacji z szyną CAN - mówiono że to nic poważnego... Skasowano błąd. Później trasa 200km od razu dla testu - zalałem paliwko takie, jak to rozwożą TIR'owcy - tańsza ropka... Było okej, dziś wracałem jednak z Lublina i w połowie drogi na piątym biegu silnik się przymulił - powyżej 2500 obrotów i prędkości powyżej 120KM przyśpieszał, ale bardzo powoli - nie tak jak wcześniej. Wyłączyłem silnik, włączyłem - zapaliła się kontrolka "check engine" ( Zdjęcie ... ale jechało się OK. Po jakimś czasie znowu się przymulił... ale dojechałem do domu. Teraz jeździłem jeszcze trochę, postał kilka godzin spokojnie i nie ma problemu - kontrolka jednak świeci się dalej. I teraz pytania... czy może to być wina filtru paliwa ? Albo...co więcej ? Czy można z tym jeździć ?

Pozdrawiam.
domel86
Nowicjusz
 
Posty: 49
  • 28 Cze 2009, 16:39

    Skoro się świeci kontrolka sterowania silnika,to wystarczy podjechać na warsztat i odczytać co to za błąd.Dodam,że nie wystarczy samo skasowanie błędu - konieczne jest usunięcie jego przyczyny.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    28 Cze 2009, 18:01

    Ale nie zawsze konieczne jest usuwanie usterki poniewaz zdarzaja sie przypadki gdzie komputer wykryl blad a bylo to spowodowane nmadmiernym spadkiem napiecia, i wystarczy go tylko usunac, tylko ze wtedy chceck engine si raczej nie pali.
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    28 Cze 2009, 18:27

    MotoAlbercik napisał(a):Skoro się świeci kontrolka sterowania silnika,to wystarczy podjechać na warsztat i odczytać co to za błąd.Dodam,że nie wystarczy samo skasowanie błędu - konieczne jest usunięcie jego przyczyny.


    Samochód obecnie ma moc taką jak na początku, nic nie muli natomiast kontrolka się świeci dalej... Możliwe żeby przepływomierz dostał gdzieś brudu i stąd problem ? Czy groźna jest jazda z tym ? Jutro dopiero pod VAG'a będę mógł podpiąć.
    domel86
    Nowicjusz
     
    Posty: 49

    28 Cze 2009, 18:32

    Podlacz najpierw pod kompa i napisz czy sa bledy i jakie.
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    28 Cze 2009, 18:37

    dawidbn napisał(a):Podlacz najpierw pod kompa i napisz czy sa bledy i jakie.


    Dopiero jutro podłączę... Ale nie wiem, czy groźna jest jazda z zapaloną tą kontrolką... A jutro po wizycie w warsztacie napiszę jaki błąd...

    [ Dodano: Nie Cze 28, 2009 22:02 ]
    domel86 napisał(a):
    dawidbn napisał(a):Podlacz najpierw pod kompa i napisz czy sa bledy i jakie.


    Dopiero jutro podłączę... Ale nie wiem, czy groźna jest jazda z zapaloną tą kontrolką... A jutro po wizycie w warsztacie napiszę jaki błąd...



    Dziwna sytuacja... Samochód tak jak pisałem jeździ już normalnie, przyśpiesza bez problemu itp... A i kontrolka sama zgasła :> ... Co to może być w takim razie ?

    [ Dodano: Pon Cze 29, 2009 16:00 ]
    Pod VAG'iem wyszedł jeden błąd tylko - bodajże 526D - regulacja ciśnienia... Co to może być ? Mechanik powiedział, że w turbinie są jakieś łopatki, czy coś geometryczne i często jest tak, że trzeba je "rozruszać" - co miał na myśli ?
    domel86
    Nowicjusz
     
    Posty: 49
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Jeszcze bardziej zwrotne: zawieszenie - Audi RS 6 Avant
      Zarówno przednia, jak i tylna oś nowego Audi RS 6 Avant to konstrukcje pięciowahaczowe, osobno pochłaniające siły wzdłużne i poprzeczne. Połączenia i ramy pomocnicze wykonane są głównie z aluminium. Rozstaw ...
      Jak producenci zarabiają na częściach
      Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...

    11 Lip 2009, 09:35

    Witam
    Mam podobną sytuację ze skodą z silnikiem AVB 101km z roku 2004. Błąd nr 19587 - EGR System Regulation Range not Reached p3131 - 35-00 - -
    Po czyszczeniu kolektora ssącego z EGR, zamontowaniu i skasowaniu błędu po przejechaniu 5km i ponownym włączeniu silnika pojawił się znowu chceck engine i komunikat emission workshop. Wycieku oleju z EGR nie widać.
    Pozdrawiam
    kmtaxi
    Początkujący
     
    Posty: 71
    Zdjęcia: 0
    Miejscowość: Bielsko-Biała
    Auto: Mercedes W210
    Silnik: 2,2cdi 143KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2001

    11 Lip 2009, 10:13

    Ta kontrolka oznacza,że w sterowaniu silnika wystąpił błąd i silnik przeszedł w tryb awaryjny.Po zaświeceniu się tej kontrolki należy NIEZWŁOCZNIE pojechać do mechanika celem usunięcia PRZYCZYNY świecenia się tej kontrolki.Nie nalezy zbytnio obciążać silnika oraz nie przekraczać prędkości 60 km/h.Tyle mówi producent na ten temat.
    A ja siedo tego dołączam i potwierdzam,że nieprzestrzeganie tego zalecenia,może skutkować o wiele większymi wydatkami na naprawę silnika.Z reguły zdarza się,że jak klient przyjedzie ze świecącą sie tą kontrolką od razu po jej zaświeceniu się,to usunięcie przyczyny nie jest trudne,a co za tym idzie koszta są ograniczone do naprawy tylko tej przyczyny.Ale jak się to zlekceważy,to koszta niestety rosną.Należy mieć na uwadze to,że silnik pracuje jak wspomniałem wcześniej w trybie awaryjnym,a to nie jest najbardzej korzystne dla niego.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    12 Lip 2009, 21:27

    Witam,

    wykonałem logi... przy 003, 008 i 010 było normalnie - nie złapałem notlaufa. Dopiero za czwartym razem, przy robieniu logów dla grupy 011 wyłapałem notlaufa... Poniżej zamieszczam linki do logów...

    Logi-003
    Logi-008
    Logi-010
    Logi-011

    a tu na wszelki wypadek nie przerabiana wersja z rozszerzeniem CSV

    Logi-003
    Logi-008
    Logi-010
    Logi-011

    Prosiłbym o sprawdzenie.



    PS. Zauważyłem że jak delikatnie położę nogę na pedale sprzęgła ( bez wciskania ) czuć jego drżenie... Przy wciskaniu sprzęgła i puszczaniu jest OK, pracuje normalnie i bardzo delikatnie, biegi wchodzą bez problemu. Samochód na wolnych obrotach pracuje dość cicho - jak to diesel, odpala i nie trzęsie bardzo budą - wszystko w granicach normalności. Czasami na luzie wyczuwalne są drgania na kierownicy, ale sporadycznie - nie ma reguły na to. Samochód był z prawej strony robiony, nadkole całe wymieniane praktycznie - coś źle skręcone i wpada momentami w rezonans ?

    Pozdrawiam.
    domel86
    Nowicjusz
     
    Posty: 49