Seat Toledo 98` 1.9 TDi

29 Maj 2010, 16:46

Witam. Na początku zaznaczam, że nie jestem specem w tych sprawach, wiec moja wypowiedź moze nie być zbyt profesjonalna ;p
Otóż mam pewien problem z moim Seatem Toledo 98r, silnik 1.9 TDi 90km. Autko zazwyczaj lekko szarpie na zimnym silniku (tzn szarpanie takie jakby silnik chcial przygasnąć, zaczyna nim rzucać jak podczas gaszenia), gdy po chwili go rozgrzeje szarpanie zazwyczaj ustaje, jednak czasem np po dluzszej trasie szarpanie potrafi powrocic na chwile ( nie jest o regularne, czasem szarpie, a czasem nie, również na zimnym). Odczuwalne jest to praktycznie tylko na biegu jałowym na niskich obrotach (gdy trzymam go na lekkim gazie silnik dobrze pracuje). Dzisiaj próbowalismy walczyć z tym ze znajomym mechanikiem i z tego co zrozumialem to sprawdził nastawnik czy nie jest zabrudzony opiłkami z paliwa (było czyto), założył też inny lecz nie bylo poprawy (jednak nie ma pewnosci, że ten drugi tez nie był uszkodzony), następnie sprawdził rozrząd, tu też mówił, że wszystko ok. potem próbował przestawiac go na zapłonie, lecz też bez zmian, wymienilismy tez zaworek zwrotny ten na filtrze paliwa i niestety. Podłączyliśmy go też pod kompa jednak żadnych błędów nie było. Z racji tego, ze jest zawalony robotą ma walczyć z nim dopiero od przyszłego piątku, lecz może ktoś z Was będzie miał jakiś genialny pomysł ;P Autko mam od sierpnia i wtedy wlasnie wymienilem wszystkie filtry, rozrzad itp Paliwo też leje chyba najlepsze w mojej okolicy, więc to nie powinna byc przyczyna ropy. Warto chyba jeszcze dodać, że odpala naprawdę super zarówno na zimnym jak i na ciepłym (nawet podczas najwiekszych mrozów). Problemów z mocą też nie ma. Szukalem na forum, ale nic konkretnego nie znalazłem.
Z góry dziękuję za wszystkie odpowiedzi i próby pomocy.
Pozdrawiam i liczę na pomoc
Ostatnio edytowany przez cedros20000 29 Maj 2010, 17:11, edytowano w sumie 2 razy
cedros20000
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: ;p

30 Maj 2010, 20:30

Może pada koło dwumasowe..?
Pod domem : MEGANE IV 1,5 dci-110KM , MEGANE III 1,6-16V - 110KM lpg -jest paliwowa alternatywa bez elektryki.
artur73
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 5801
Zdjęcia: 40
Miejscowość: POZNAŃ
Prawo jazdy: 02 10 1991
Przebieg/rok: 25tys. km
Auto: Renault
Silnik: 1,6 110KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

31 Maj 2010, 20:31

Nie sądzę żeby to było przyczyną...
Może jakieś inne pomysły?
cedros20000
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: ;p

01 Cze 2010, 08:34

To pewnie troche inna bajka, bo mam podobny problem tylko że w silniku benzynowym 1,6 w Toledo z 99 roku. Wygląd to troche tak jakby jeden z cylindrów sie gubił. Świece wyglądają ok, sprężanie też jest po 11. Jak macie jakieś pomysły to piszcie.
pelash
Nowicjusz
 
Posty: 15
Miejscowość: Siedlce
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Audi Q7 – czy to najlepszy luksusowy SUV na rynku?
    Segment luksusowych SUV-ów nieustannie się rozwija, prezentując coraz to nowsze modele i innowacyjne rozwiązania technologiczne. Na tym wymagającym rynku Audi Q7 od lat utrzymuje swoją pozycję jako jeden z najbardziej ...
    Chevrolet Corvette C1
    Zupełnie inne oblicze ma natomiast Corvette C1. Pierwsza generacja legendarnego sportowego Chevroleta była dostępna wyłącznie ze zdejmowanym dachem. Miała być odpowiedzią na brytyjskie i włoskie kabriolety importowane po ...