Sedan do 12k

05 Wrz 2017, 08:21

Witam,

poszukuję czegoś w budżecie do 12 tyś zł - sam samochód, bez ubezpieczenia, drobnych napraw i wymian itd. Diesel, benzyna - bez znaczenia. Roczny przebieg na poziomie 10 - 15 tys km - dojazdy do pracy przez miasto ok 12 km dziennie i wyjazdy poza miasto - na poziomie 100-200 km. Co do nadwozia preferuję sedana, ze względu na to, że auto ma zostać przygotowane na długą trasę po europie.
Najbardziej, na chwilę obecną, zainteresowany jestem Skodą Superb 1.9 TDI 110 lub 130km - znam auto, wiem ze nie jest drogie w utrzymaniu i jest mega wygodne na czym mi bardzo zależy

Proszę o propozycje z waszej strony oraz opinie na temat mojego pomysłu.
igorski
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 12 2010
Auto: Brak

05 Wrz 2017, 16:12

jednostka 1.9 110km to dobry wybór, niekoniecznie w dużym i kosztownym w utrzymaniu Superbie- głównie ze względu na zawieszenie o czym nalezy wspomnieć, najszybciej padają górne wahacze. Wybierz ten sam silnik lub opcję 1.9 TDi 90km w Seacie Toledo lub Skodzie Octavii i będzie okej. Zastanów się też nad benzyną 1.8 z VAG-ów lub z innych ciekawych propozycji Vectra C 1.8 powinieneś znaleźć w tym budżecie
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2017, 16:36

igorski napisał(a):wiem ze nie jest drogie w utrzymaniu


Skąd? Widzisz z jakiego jest segmentu? Do kogo kierowana? Takie auta nie mogą być tanie w utrzymaniu z samego założenia. Chyba, że dla Ciebie nie jest droga, to rozumiem.

Ale zacznijmy od tego, że w Superbie nie ma jednostki 110 KM.
105 oraz 115 KM również pomińmy, bo to muły totalne.
130 KM jest na pompowtryskiwaczach, które są... Drogie w utrzymaniu. Do tego dochodzi typowa reszta osprzętu diesla...
Rada? Szukaj 1.8T. Mocny silnik, turbo więc moment od dołu, jednostka wytrzymała, tania w serwisie, przyjmuje LPG. Tylko budżet... Własnie.

Jeśli rocznie masz robić 10-15 tyś to kupno nowoczesnego diesla jest totalną głupotą. Szukaj benzyny, dla przykładu jeśli celujesz w premium to weź sobie A6, niżej masz A4 również z 1.8T, Passat z 1.8T.

Tylko obawiam się, co oznacza u Ciebie "niedrogie w utrzymaniu"... Czy wpakowanie ponad tysiąca w przednie zawieszenie mieści się w tej kategorii?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2017, 17:10

Ustosunkuję się do mojego sformułowania "tanie w utrzymaniu" - miałem kiedyś takie auto w rodzinie, fakt że było to wtedy 2 lub 3 letnie auto, nie sprawiało ono problemów. Zdaję sobie sprawę, że z biegiem lat (a auto w tym budżecie będzie miało koło 15) usterek pojawia się co raz więcej. Najbardziej obawiam się właśnie o drogie pompowtryski - ma ktoś doświadczenie w ich wymianie i jakiego rzędu są to koszta?
Wiem, że przy przebiegach rzędu 10-15 tyś km lepszym wyborem będzie benzyna, jednakże nie mam właśnie żadnych informacji o 1.8T - będzie to rozsądny wybór? jakich usterek można się spodziewać?
Co do zawieszenia - koszty myślę, że są do przełknięcia.
Co do wspomnianej a6 i a4 - również biorę je pod uwagę - czy tutaj koszty utrzymania byłby tańsze? Mam wrażenie, że jest to auto droższe w utrzymaniu, ale że nie jestem znawcą mogę się mylić?

Jeżeli chodzi o Superb - rozumiem, że bolączką mogą być wspomniane wtryski oraz zawieszenie, coś jeszcze ponadto jest częstym problemem?
Przy wspomnianej Audi a6 i a4 - na co tutaj trzeba się przygotowac?

Już tak generalizując, w budżecie do 12k dostanie dobrego Superb jest realne? I tak samo z Audi - jest to do osiągnięcia?
igorski
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 12 2010
Auto: Brak

05 Wrz 2017, 17:18

Regeneracja od 250 zł do 700 zł za sztukę, zależy od firmy, modelu silnika i samego stanu pompek. Nowe to koszt tysiąca lub więcej za sztukę.

1.8T to najbardziej rozsądny wybór w tym aucie. Poza możliwością regeneracji turbo i dwumasą, którą i tak masz w dieslu ale w benzynie wytrzymuje więcej, nie masz tam nic drogiego.

A6 podobnie, A4 taniej wychodzi.

Czy Superba dostaniesz? Z 1.8T i w tych pieniądzach nie. To jest dolny próg cenowy, dostaniesz diesle z tańszych wersji wyposażeniowych, które naklepały 400k w górę przebiegu. Wgl samych benzynowych Superbów do 12k jest w Polsce zaledwie dziesięć...
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2017, 17:50

Bardzo dziękuję za pomoc. Sprawdziłem na szybko auta z 1.8T i dostanie czegoś w tym budżecie jest raczej mało realne.
Od razu odrzucam Opla - nie przemawia to do mnie, nie w moim guście.
Nad czym warto się zastanowić do kwoty 12k? Zależy mi na jak najmłodszym aucie - też z tego względu rozglądałem się za Superb, bo to auta od 2002 roku
igorski
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 12 2010
Auto: Brak

05 Wrz 2017, 17:57

Mondeo z 2.0 benzyną może?
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 8843
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 23 08 2012
Auto: Ceed I
Silnik: 1.6 CRDi 115/130
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

05 Wrz 2017, 18:37

Mondeo, ogólnie Ford, jest dla mnie antonimem czegoś trwałego - mylę sie? Generalnie przynajmniej parę osób w moim towarzystwie miało epizod z tym autem i zawsze na coś narzekali...
Jak już to prosiłbym o pokazanie takiej wersji Mondeo, które by nie było potwierdzeniem tego co mówię. Dziękuję za pomoc
igorski
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 12 2010
Auto: Brak

05 Wrz 2017, 19:26

Zerknij w takim razie na Octavie też z silnikiem 1.8T. Ta sama jednostka co w Superbie i Audi.
Ostatnio edytowany przez Ludwa10, 06 Wrz 2017, 05:55, edytowano w sumie 1 raz
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

05 Wrz 2017, 21:54

Zasadniczo z pojedynku 1.8t vs TDI najtaniej wyjdzie... 2.0 115 KM :wink: tak, wiem, nie jedzie w tej krowie, ale to stary i prosty silnik, w którym nie ma co paść. Problem (a może i nie?) w tym, że znajdziemy go tylko w Passeratti i Superbie (mam na myśli segment D), w Audi 1.8 125. Jeśli zejdziesz z klasą to 2.0 jest w Octavii, Gulfie/Borze.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 14193
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

06 Wrz 2017, 08:20

chodzi o 2.0 tdi czy benzyna? bo słyszałem ze diesel 2.0 jest awaryjną opcją - czy się mylę?
Przejrzałem generalnie oferty do 12k i często przewijają się auta (wskazuje takie, które wizualnie mi się podobają) jak Mazda 6, Bmw 3, Citroen c5 - czy coś z tego jest warte uwagi, jeśli tak to jakie silniki brać pod uwagę i na co zwracać uwagę przy zakupie?
igorski
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 12 2010
Auto: Brak

06 Wrz 2017, 09:44

benzyna
Invi
Forumowicz VIP
 
Posty: 6604
Przebieg/rok: >50tys. km

07 Wrz 2017, 07:14

Ktoś mógłby wyrazić opinię na temat:
Audi a4 b6 - sporo ofert do 12k znalazłem, ale wydaje mi się to za małą kwotą na takie auto
Citroen c5
Mazda 6
Jakie prać pod uwagę silniki przy tych autach, jakie są typowe usterki tych modeli i na co zwracać uwagę przy oglądaniu?
Proszę o pomoc
igorski
Nowicjusz
 
Posty: 18
Prawo jazdy: 01 12 2010
Auto: Brak

07 Wrz 2017, 07:53

W zasadzie na każde z tych aut masz budżet dosyć skromny, jeżeli A4 B6 to w grę wchodzi albo silnik 1.9 TDi 130km albo benzyna 2.0 gdzie ten motor lubi wypić trochę oleju, wszystko z roczników 2000-2002, na zadbany 1.8T budżet moim zdaniem jest zbyt niski, Mazda 6 to bardzo fajne auto z silnikiem 2.0, ale największy mankament to rdza ina to trzeba zwrócić uwagę, C5 to chyba najbardziej komfortowe auto z podanych i znajdziesz benzyne 2.0, ale czasem są problemy z elektroniką i hydrozawieszeniem, przez co obok Audi będzie to kosztowny w naprawach wybór.
Ludwa10
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 349
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: Fiat Punto, Seat Toledo II
Silnik: 1.9 TDI 110km
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2004

07 Wrz 2017, 08:18

Mazda 6 to dobre auto, pomijając silniki diesla i rdze. Silniki benzynowe wszystkie godne polecenia, ja posiadam 2.0 + lpg. Na gazie już ponad 40 tyś. km w 2 lata i zero problemów. Mechanicznie te auta nie sprawiają problemów, natomiast bardzo rdzewieją. Oglądając takie mazdy musisz zwrócić uwagę na wszystko tak na prawdę, bo gnic mogą nawet śruby
Faber
Aktywny
 
Posty: 262
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 18 03 2010
Auto: Mazda 6 / Laguna II
Silnik: 2.0 / 2.0T
Paliwo: Benzyna + LPG