Segment C/D do 20 tysięcy zł

18 Gru 2020, 11:02

Witam,
proszę o poradę w wyborze auta.
Moje wymagania: normalne koszty utrzymania, racjonalna dynamika, spory bagażnik.
Budżet ok. 20 tysięcy.

Do pracy mam 14 km w jedną stronę z czego połowa tego dystansu przez obwodnicę, reszta miasto.

Ze względu na moje wymagania mam taki dylemat: jeżeli auto spalałoby 8-9l benzyny po mieście to nie zakładałbym gazu i wtedy może być także sedan. Jeżeli auto spalałoby ok. 10-11l benzyny w mieście zakładałbym LPG i wtedy potrzebny by był kombi.

Moje typy:
- Toyota Corolla X (E15) 1.6 VALVEMATIC 132KM
- Kia Ceed / Hyundai i30 1.6 126KM - kombi
- Renault Megane 3 1.6 110km kombi

- Honda Accord VII 2.0 155KM - tutaj już LPG i koło niestety zabierze dużo miejsce w bagażniku
- Citroen C5 2.0 140km
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

18 Gru 2020, 12:28

Patrząc na to co napisałeś to większość kompaktów powinna zmieścić się w twoich założeniach bez gazu :)
Ja bym tu przyjrzał się Corolli z tym silnikiem bo to bardzo dobry wybór i do tego spojrzałbym jeszcze na Hondę Civic VIII z silnikiem 1.8 VTEC. Tu tez spokojnie zmieścisz się w swoich założeniach. No i masz w tych dwóch przypadkach fajne benzyny które potrafią całkiem dynamicznie pojechać i na trasie być oszczędne. W obu przypadkach jak dobrze pamiętam masz skrzynię 6cio biegową.

flini napisał(a):Honda Accord VII 2.0 155KM - tutaj już LPG i koło niestety zabierze dużo miejsce w bagażniku
Tego silnika nie polecam do gazu bo trzeba dbać o regulację zaworów a w tym przypadku to nie taka tania usługa. Tu nie ma hydrauliki na zaworach. Poza tym bardzo ciekawe auto ale nie każdemu się podoba to nadwozie :) jednak to kwestia gustu.

Tak patrzę i tu jeszcze jak już patrzyłeś Toyotę możesz zerknąć na Avensisa T25 z końca produkcji (na pewno po 2006 roku) z silnikiem 1.8 on bez gazu też się zmieści w litrach na setkę które założyłeś.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10031
Zdjęcia: 35

18 Gru 2020, 16:50

Jeżeli chodzi o Hondę Accord to tutaj gazu bym się nie bał. Kumpel ma taki sam silnik zagazowany i jedynie pozostaje ręczna regulacja luzu, która nie jest droga bo jest na płytkach. Odpycha mnie bardziej to, że po włożeniu koła do bagażnika nie pozostaje za wiele miejsca.

Civic VIII musiałbym wsiąść i zobaczyć, bo na pierwszy rzut oka wydaje się być mała (mam 190cm wzrostu). Dzięki za podpowiedź.

Avensis II również patrzyłem. Szwagier ma 1.8 silnik i pali ok. 10l więc tak średnio a pod gaz też za bardzo się nie nadaje.
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

19 Gru 2020, 09:53

flini napisał(a):Avensis II również patrzyłem. Szwagier ma 1.8 silnik i pali ok. 10l więc tak średnio a pod gaz też za bardzo się nie nadaje

Piszesz że hanka nadaje się do gazu a aven t25 nie nadaje... a jeżeli miałbym wybierać to do lpg lepsza będzie tojka. Do tego Twój szwagier musi mieć ciężką nogę albo niesprawne auto żeby t25 1,8 spalił średnio 10l pb.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

19 Gru 2020, 10:46

A jeżeli miałbym wybrać to wziąłbym Accorda :) tam są płytki, w Toyocie szklanki. Czytałem na LPG forum i poniżej jest cytat.

"Tylko, że tam nie ma hydrauliki tylko właśnie regulację wykonuje się szklankami.
Koszt nowej 85zł lub tańsza opcja to szlifowanie na szlifierce magnetycznej."

A jak ma się spalanie w Focusach mk2 1.8/2.0? Ktoś z was użytkuje?
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak

19 Gru 2020, 11:11

flini napisał(a):A jeżeli miałbym wybrać to wziąłbym Accorda :) tam są płytki, w Toyocie szklanki. Czytałem na LPG forum i poniżej jest cytat.

Tylko że ostatnio miałem kilka hondek na lpg i po 80k.km. już nie było czego regulować a silnik zz tojkowy mówi Ci wtedy dzień dobry :ok:
Jak masz wątpliwości to poczytaj na forum Accorda i Avena co ile się sprawdza luz zaworowy i co ile się reguluje zawory.
Ogólnie aven t25 1,8fl silnikowo jest więcej niż dobry.
To tak z grubsza... :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10821
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexusy podatne na tuning
    Coupé LC i RC, limuzyny IS i LS, crossovery UX i NX czy nawet hatchback CT – samochody Lexusa wyróżniają się na ulicy. Ale dla tych, którzy chcą dodać im jeszcze więcej pikanterii, tunerzy mają ...

19 Gru 2020, 11:18

To to dałeś mi do myślenia :) z pewnością rozważę
flini
Początkujący
 
Posty: 105
Auto: brak