Siła zderzenia

19 Lut 2009, 08:25

wszystkie poduszki sie otworzyly boczne i kurtyny tez przy czołówce?

volvo v40 od 95roku mialy 4 gwiazdki
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

19 Lut 2009, 08:29

piotrauto napisał(a):wszystkie poduszki sie otworzyly boczne i kurtyny tez przy czołówce?

volvo v40 od 95roku mialy 4 gwiazdki

Matoł.

A co myslisz, że przy 120km/h otworzą się tylko u kierowcy?

120km/h to bardzo dużo w chwili uderzenia i wtedy dla twojego bezpieczenstwa pomija się kwestie oszczędnosci ( czyli nie wybijanie wszystkich poduszek ) i wybijają wszystkie balony...
eMTe_GSM
 

19 Lut 2009, 14:30

niewierzę przeciez od tego są instrukcje a wnich jasno pisze które poduszki sie kiedy otwierają i np przy dachowaniu, nie otwiera sie rzadna jesli niema kurtyn a przy czolówce tylko przednie czolowe
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

19 Lut 2009, 14:57

piotrauto napisał(a):niewierzę przeciez od tego są instrukcje a wnich jasno pisze które poduszki sie kiedy otwierają i np przy dachowaniu, nie otwiera sie rzadna jesli niema kurtyn a przy czolówce tylko przednie czolowe


Dziwne, nie? :D
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

19 Lut 2009, 16:04

niemożliwe a nie dziwne
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

19 Lut 2009, 19:45

piotrauto napisał(a):niewierzę przeciez od tego są instrukcje a wnich jasno pisze które poduszki sie kiedy otwierają i np przy dachowaniu, nie otwiera sie rzadna jesli niema kurtyn a przy czolówce tylko przednie czolowe

Ale ty jestes tępy!


120kmh+120kmh to jest ogromna prędkosc. Siła jest tak wielka, że otwierają się wszystkie poduszki, bo przy takiej sile to nawet jak jebniesz przodem to tył tez się zniekształca...
eMTe_GSM
 
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Raport: Fakty i Mity rynku samochodów używanych
    Rynek samochodów używanych w Polsce od lat cieszy się ogromnym zainteresowaniem. W 2024 roku zanotował znaczące ożywienie, osiągając najwyższy poziom aktywności od 2021 i wzrost o 31% w porównaniu do 2023. Wybór ...
    Cyfrowe lusterka Lexusa – to musisz o nich wiedzieć
    To musiało nastąpić. Kamery najpierw trafiły do naszych samochodów, by ułatwiać parkowanie i wspomagać działanie systemów bezpieczeństwa, a teraz zaczynają zastępować klasyczne lusterka. Kluczową rolę w tej ...

19 Lut 2009, 20:00

Dokładnie, ale nie miałem siły tego tłumaczyć "specjaliście". Niech mu ktoś odbierze trochę postów bo to szkoda jak ktoś wejdzie na forum i zobaczy że spec takie rzeczy pisze.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

23 Lut 2009, 11:40

jak jade sam autem to wole swoja prawą strona w drzewo walnąć niz swoja lewą isc na czołówke :lol: :lol: :lol:
Tasman
 

23 Lut 2009, 18:56

Tasman napisał(a):jak jade sam autem to wole swoja prawą strona w drzewo walnąć niz swoja lewą isc na czołówke :lol: :lol: :lol:

:? drzewo jest na 100% groźniejsze niz zderzenie czolowe
piotrauto
Stały forumowicz
 
Posty: 1931

23 Lut 2009, 20:46

"drzewo jest na 100% groźniejsze niz zderzenie czolowe"


moze i tak- dokladnie to sie nad tym nie zastanawialem. ale lepiej walnac prawa str w drzewo i zmiazdzyc prawa czesc auta niz lewa str auta w drugi samochod i zmiazdzyc lewa str. -od str kierowcy- bo wlasnie tam siedze.

no chyba ze sadzisz inaczej to napisz dlaczego.
Tasman
 

23 Lut 2009, 21:33

Tasman napisał(a):"drzewo jest na 100% groźniejsze niz zderzenie czolowe"


moze i tak- dokladnie to sie nad tym nie zastanawialem. ale lepiej walnac prawa str w drzewo i zmiazdzyc prawa czesc auta niz lewa str auta w drugi samochod i zmiazdzyc lewa str. -od str kierowcy- bo wlasnie tam siedze.

no chyba ze sadzisz inaczej to napisz dlaczego.


Ogólny sens Twojej myśli jest dobry ale w życiu wiadomo jak jest - nie wybiera się ;). "Jak byś wiedział że się przewrócisz to byś sobie pościelił". Więc wątpię że jeśli już, nie daj Boże, miał byś wypadek to raczej tej chwili na zastanowienie nie będzie tylko "bach" i już..

Chyba że mowa o takich wypadkach z dłuższą chwilą rekcji np. śliska droga widać że ktoś przed nami wpadł w poślizg, nie wyhamuje, nie skręci i leci prosto na nas.. wtedy liczy się dobry wybór. Kumpel mi opowiadał że miał tak, wybrał uciec w rów, prędkości nie były duże 50-60 km i autko tylko się zawiesiło przodem i bokiem, po wyciągnięciu zderzak zmięty był i troche bok porysowany a tak poza tym nic.. więc liczy się reakcja ale rzadko kiedy w wypadkach można jej użyć.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Miejscowość: Zamość

23 Lut 2009, 21:52

ja odruchowo uciekam na pobocze - jakos tak mam
Tasman
 

08 Kwi 2009, 23:19

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=qBDyeWofcLY[/youtube]

tak się troche nad tym zastanawiałem w wolnych chwiach i doszedłem do wniosku że gdybym jechał sam to wolę prawą stroną walnąć w drzewo niż iść na czołówkę
Tasman
 

09 Kwi 2009, 09:16

Tasman napisał(a):tak się troche nad tym zastanawiałem w wolnych chwiach i doszedłem do wniosku że gdybym jechał sam to wolę prawą stroną walnąć w drzewo niż iść na czołówkę

Zły wybór :]
Chociaż z drugiej strony - jeśli jedziesz w tłoku, to po czołówce może w ciebie walnąć jeszcze kilka innych aut.
menajev
Początkujący
 
Posty: 115
Prawo jazdy: 01 01 2001

04 Maj 2009, 11:53

Z lekcji fizyki, jeśli dwa obiekty zderzą się z predkością x to jest tak samo, jakby jeden obiekt uderzył w drugi nieruchomy z prędkością 2x.
Inna sprawa, że siła uderzenia zależy od kąta i wielkości punktu w którym się zderzają. Jeśli dwa auta "zaliczą" idealną czołówkę, to energia rozkłada się na całą szerokość auta, przez co każdy element dostaję mniejszą jej dawkę. W momencie uderzenia w wąski obiekt, np. drzewo słup, to energia gromadzi się w jednym punkcie, dlatego auta są przecięte na pół.
I warto zaznaczyć, że jeśli samochody uderzą się maska w maskę to nie ma żadnej energii, która ucieka, cała energia idzie w samochody.
lavoriel
Nowicjusz
 
Posty: 6