04 Lut 2019, 11:17
Najbardziej awaryjny jest silnik 1.4 TSI Twincharger EA111. Moce tego silnika to 140 KM, 150 KM, 160 KM, 170 KM, 180 KM i 185 KM i montowany był w Golf V i Plus Golf VI, Jetta V, Touran I, Alhambra II, Sharan II, Tiguan I, Beetle, CC, EOS, Passat B7, Scirocco III, Polo, Audi A1, Audi A3, Leon, Ibiza, Octavia II. Odmiana ta oznaczona była kodami BMY, CAVA, CTHA, CAVD, CNWA, CTHD, CTKA, BLG, CAVB, CTHB, CAVE, CTHE, CAVG, CTHG, CTJA.
Kolejny silnik to 1.4 TSI Turbo EA111 . Ten również uznawany jest za awaryjny. Z tym, że wyposażony jest tylko w turbo.Nie ma już pękających tłoków, ale nadal problemem jest zużycie oleju, ale nadal w tym silniku jest nietrwały łańcuch na rozrządzie.
Dopiero w roku 2012 zrobiono poprawiony silnik 1.4 TSI Turbo EA211.
Z tym, że nie ma silnika 160KM, ale są 122KM, 125KM, 140KM i 150KM.
I dopiero ten silnik jest można powiedzieć bezawaryjny.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...