Silnik 1,8 seria K - tuleje pływające

02 Cze 2010, 08:41

Witam .
Panowie, jeśli już istnieje taki temat na tym forum to podajcie gdzie.
Przymierzam sie do wymiany uszczelki pod głowicą w tym silniku czyli rover 1,8 seria k benzyna. Pytanie moje brzmi czy konieczne jest ponowna uszczelniania specjalnym klejem tulei w tym silniku po zdemontowaniu głowicy?
Za pewne ktoś powie, że powinienem zaprowadzić auto do mechanika, lecz 6 miesięcy temu to zrobiłem i zostały uszczelnione tuleje , lecz teraz prawdopodobnie walnęła uszczelka pod głowicą ( olej w płynie chłodzenia). Mechanik wstawił uszczelkę jakąś papierową bo twierdzi ,że metalowych nie produkują :?: . dla tego wolę to sam zrobić , nie jeden silnik rozkręciłem i złożyłem ale nie z pływającymi tulejami.
Pozdrawiam.
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin

08 Cze 2010, 18:36

Witam, te tuleje wcale nie pływają , nie wiem czy były wyciagane -do zmiany uszczelki niekonieczne , zalecana jest wymiana szpilek na nowe i dobra uszczelka /bywają wielowarstwowe / , czy sprawdzano równomierną wysokość tuleji ??
myślę że coś zostało żle zrobione , jak nie bedzie widać przyczyny na uszczelce to tuleje trzeba uszczelnić - uważaj zakres prac się rozszerzył
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

09 Cze 2010, 08:05

Odkręciłem głowicę , uszczelka jest jak nowa , nie widać śladów przepuszczania oleju. Tulei nie ruszałem, są tak jak zrobił je mechanik. Głowica jest prosta, sprawdzał mechanik. Nie wiem ale zdaje mi sie ,że tuleje są dobrze uszczelnione , z tego względu, że to idzie olej do wody , a nie woda do oleju, tak jak to miało miejsce przy kiepsko uszczelnionych tulejach ( wcześniej). Sympatyk - napisałeś, coś odnośnie odpowiedniego poziomu ustawienia? Z teściem mechanikiem zastanawiamy się czy to nie jest przyczyna. Czy wiesz jaka wysoko powinny być wysunięte tuleje w porównaniu do bloku silnika? Jeśli to nie wina za nisko osadzonych tulei to zostaje tylko pęknięta głowica.
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin

09 Cze 2010, 21:39

a moze chlodnica oleju skrzyni kątowej popuszczac zaczeła olej do układu chłodzenia. sprawdzałeś to czy od razu założyłeś że poszła uszczelka
land rover freelander 2000r. 1.8 petrol 120KM
rafciuch
Aktywny
 
Posty: 414
Miejscowość: grudziadz

09 Cze 2010, 23:52

Witam, myślę że usterka jest w silniku ,
czy głowica była planowana ?? czy masz pewność że tuleje były wyjęte i osadzone na kleju ?? czy tylko tak mówił mechanik co robił?
czy uszczelka głowicy przy kanale olejowym dobrze przylegała do głowicy i bloku ?
sorry ale może być tez pękniety blok / też miękki i kruchy stop/ nie tylko głowica
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

11 Cze 2010, 07:13

Witam.
Co do tej chłodnica oleju skrzyni kątowej to nie sprawdzałem ( czy wiecie jak do niej się dobrać i sprawdzić czy to jest przyczyna). Nie sprawdzałem tego bo mechanik który wcześniej robił ten silnik stwierdził ,że to uszczelko pod głowicą przepuszcza , tak jak by silnik został przegrzany, dla tego od razu założyłem ,że to silnik. Teraz nie jestem tego pewien.
Uszczelka po rozkręceniu w idealnym stanie. Jutro zawożę głowicę do sprawdzenia i do planowania.
Co do tulei to na pewno zrobili to na klej bo przed robotą strasznie uciekał płyn chłodzenia do oleju, przez pół roku było wszystko OK. Przed pierwszym remontem widziałem tuleje wyciągnięte.
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mercedes-Benz A 45 AMG fascynujący samochód kompaktowy
    Po raz pierwszy w historii sportowy oddział Mercedes-Benz prezentuje fascynujący samochód kompaktowy. A 45 AMG to element strategii "AMG Performance 50", stworzonej dla uczczenia 50. urodzin AMG w 2017 roku. Do jego ...

11 Cze 2010, 10:42

friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

11 Cze 2010, 13:17

Jak wywnioskowałem z tego postu, jest tam mowa o ubywającym płynie chłodniczym, u mnie płynu nie ubywa jedynie zamienia sie on w kisielowatą zawiesinę maź, ( standart przy pękniętej uszczelce głowicy)
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin

13 Cze 2010, 19:39

chłodnica w IRD może puszczać w obie strony, a więc dzięki niej możesz też zobaczyć olej w ukł. chłodzenia. żeby sprawdzić ten wyciek zlej olej z IRD i zobacz ile go jest, powinno być 1,1 litra. jeśli masz go mniej to może właśnie stąd "wchodzi" on do ukł. chłodzenia - zakładam że nie masz widocznego wycieku z IRD
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

14 Cze 2010, 11:13

Dzięki za info , ciekawe.
Z chęcią sprawdzę ten olej lecz nie bardzo wiem gdzie znajduje się śruba spustową tego IRD , a co tu wiele mówić nie wiem za bardzo gdzie znajduje się ten cały IRD.
Może to i będzie to lecz jak wspominałem w momencie gdy pojawił się olej w układzie chłodzenia , zniknął olej w silniku, dla tego też pomyślałem o uszczelce. Dałem głowicę do sprawdzenia , za kilka dni będę miał wyniki.
A z ciekawością , dla wiedzy na przyszłość przyglądnę się bliżej IRD. Jak i gdzie (usadowienie)mam się do niego zabrać ?
Pozdro.
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin

14 Cze 2010, 12:34

dla ułatwienia - z IRD wychodzi wał napędowy na tył oraz półoś napędowa prawego przedniego koła. spust oleju od spodu klucz 21mm, wlew przy wale napędowym klucz 19 mm
pozdr.
az td4
friluś1
Zaawansowany
 
Posty: 569
Miejscowość: wrocław
Auto: LR Freelander
Silnik: td4 112kM
Paliwo: Diesel
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

29 Cze 2010, 07:20

Witam Panowie.
Odebrałem głowicę, pęknięta była, zespawali, uszczelnili zawory i zplanowali ją. Mam pytanko na rynku są jakiś wypełnienia , dla głowic po planowaniu, jest to konieczne przy montażu takiej głowicy?
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin

30 Cze 2010, 12:08

witam , ponieważ dla tego silnkia przewidziano planowanie głowicy do 0,5 mm
sugerowałbym zamontowanie uszczelki głowicy wielowarstwowej - kiedyś widziałem w ofercie landroverowy.pl
jest to uszczelka sugerowana przez LR , podobnie jak układ modyfikacji termostatu aby zapobiegać przegrzaniu i jego skutkom dla silnika
myślę że naprawa da dobry skutek, powodzenia
sympatyk
Zaawansowany
 
Posty: 878
Miejscowość: na skraju grodu
Prawo jazdy: 15 09 1976
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Freelander e picc. scuderia
Silnik: Otto 95÷121
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna

13 Lip 2010, 07:18

Poskręcałem silnik, z pomocą teścia. silnik odpalił lecz mam "małe" problemy z obrotami. Silnik odpala za każdym razem lecz ma bardzo nieregularne obroty, przy odpalaniu wskakują na 2000 obrotów, następnie po delikatnym dodaniu gazu spadają na 1000 i skacze sobie miedzi 1000 a 1200. Po mocnym dodaniu gazu wskakują do wysokie obroty i zawieszają się. Dodam ,że wymieniłem świece i wszystkie świece są okopcone ( czarne)nawet te nowe. Co to może być ?

[ Dodano: 14 Lipiec 2010 ]
Panowie , juz znalazłem przyczynę takiego zachowania auta.
Podczas odkręcania lub przy przykręcaniu kolektora wtryskowego odłączył sie jeden z trzech przewodów dochodzących do górnej części tego kolektora, po umieszczeniu przewodu na swym miejscu objawy ustąpiły.
pozdrawiam
kamilo
Nowicjusz
 
Posty: 19
Miejscowość: gubin