Silnik bmw e46 2.0diesel

08 Maj 2011, 16:45

Witam.

Mam pytanie wziązane z silnikiem w bmw e46 2.0diesel (150KM)

Co to może być... Gdy odkręca sie korek od wlewu oleju przy odpalonym silniku to pryska olejem i wytwarza sie dziwna para co mnie zastanawia co to moze byc...

Czy może to byc zapchana odma??
stefan0991
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Podlasie

08 Maj 2011, 17:00

Ale tak delikatnie przez chwile, czy caly czas napie.... olejem + mocno dmucha? Jak caly czas + mocno dmucha, to pierscienie sa juz na wykonczeniu. Jak tylko dmucha, ale tak ze korek jestes w stanie zakrecic to jest wszystko ok, tym bardziej jak tego oleju jakos za duzo nie leci.

Bagnet wyjmij i zobacz co sie bedzie dzialo przy pracujacym silniku.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

08 Maj 2011, 17:33

jestem w stanie zakręcic korek bez problemów. no a mniej wiecej ile wymiana pierścieni kosztuje. pytam bo znajomy chce kupić własnie taką i mi to dziwne sie wydaje. a może to być odma czy to nawet nie ma nic wspólnego??
stefan0991
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Podlasie

08 Maj 2011, 18:20

No jak odkrecisz korek, to czesc powietrza zamiast leciec odma, bedzie korkiem wylatywalo, to normalne. Tylko jak mocno olejem chlapie to jest powod do zmartwien, jak cos tam czasami chlapnie, to nie warto tego naprawiac poki co moim zdaniem. Wymiana pierscieni to pewnie z 300-500zl, kosz samych pierscieni to na allegro najlepiej sprawdzic, ale pewnei jakos 50-80zl/cylinder.

Aaa i mowimy tutaj o powietrzu, a nie spalinach, bo jak leca spaliny to zle, jak powietrze to ok.

Z bagnetu zobacz czy dmucha czy nie, tam nie powinno dmuchac.

Kazdy silnik ktory ma jakis tam przebieg, ma jakies tam przedmuchy, wazne zeby za duze nie byly i zeby olejem nie chlapalo nic, jak chodzi o sprawdzenie auta przed zakupem.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

08 Maj 2011, 19:32

Silnik posiadający łańcuch rozrządu, olejem musi chlapać(porządne smarowanie łańcucha),dostaw otwartą dłoń do wlewu oleju,dmuchać nie powinno.Odma?!To ważna rzecz,właśnie ostatnio sprawdziłem sobie ją ,tak dla profilaktyki(mam puszkę),u mnie tzw. VALVE COVER był urwany,przy okazji wymieniłem przewody przelewowe,wszystko przykryte plastikiem,nie widać z zewnątrz.Takie rzeczy trzeba sobie sprawdzać(drożność odmy).
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

08 Maj 2011, 21:42

Powiem tak u znajomego patrzyłem w X3 też tej 150konnej to też chlapie olejem ale on serisuje i mówią że to jest normalne... w tej co patrzyliśmy dla mojego kumpla to też chlapie ale troche mocniej... no ale chyba jeżeli to by były pierścienie to chyba by puszczał czarny dym z tłumika i by szedł olej przez tłumik chyba ze sie mylę...
stefan0991
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Podlasie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Pakiet tuningowy TRD dla nowego Lexusa LS
    Japońska firma TRD, dostawca fabrycznych rozwiązań tuningowych dla Lexusa, przygotowała zestaw akcesoriów do tuningu najnowszej, piątej generacji flagowej limuzyny Lexus LS F SPORT. Zestaw TRD do tuningu aerodynamicznego ...
    Jak wyprzedzać rowerzystę?
    Wyższe temperatury powietrza sprawiają, że na drogach pojawia się coraz więcej rowerzystów. Dlatego kierowcy powinni przypomnieć sobie, co zrobić, by w bezpieczny sposób dzielić jezdnię z rowerzystami, a przede ...

08 Maj 2011, 21:59

Bedzie dmuchał i chlapał i to jest normalne. Zużyte pierścienie bedą odpowiadały dymieniu i dmuchaniu jak napisał Czimi poprzez bagnet oleju. Filtr odmy często ulega zapchaniu co powoduje większe dmuchanie przez korek.
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

08 Maj 2011, 22:17

aha czyli zobaczyć przy bagnecie jeżeli wyjmę bagnet i bedzie dmuchało to pierścienie bedą do robienia a jeżeli nie to oznacza że odma może byc zapchana... dobrze rozumiem??

wybaczcie ze tak pytam szczegółowo ale ja nie chce żeby on sie wepchał w jakieś g...o przy którym bedzie siedział wkładał kase i z kazdą złotówką "beczał"...
stefan0991
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Podlasie

09 Maj 2011, 06:22

Stefanie,by sprawdzić drożność odmy,nie ma dużo roboty.Czasami odmy mają filtr,czasami filtru nie ma,(czasami nie ma tzw.odmy,tylko tak jak w mojej 190-tce idzie rurka od pokrywy zaworów do filtru powietrza) wystarczy przepłukać ją benzyną ekstrakcyjną,potem dmuchnąć i tyle.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8616
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

09 Maj 2011, 06:35

Dziękuje za informacje gdy bede miał jeszcze jakies pytania i jakieś niewiadome bede sie odzywał. Pozdrawiam :)
stefan0991
Nowicjusz
 
Posty: 33
Miejscowość: Podlasie

09 Maj 2011, 10:34

No wazne zeby nie dmuchalo spalinami jak wyciagniesz bagnet podczas pracy silnika, jakis tam ruch powietrza zawsze bedzie, ale nie spaliny. Przeciez pracujace cylindry gora/dol wytwarzaja ruch powietrza, a silnik nawet nowy nie jest szczelny w 100%.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI