Silnik grzeje się do 75-80 st. C

06 Lip 2010, 19:43

Przy normalnej jeździe do około 80 st. C a jak się zagrzeje to nie załącza się wiatrak.
Czy wina może leżeć po stronie termostatu ?
leon111
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Gdańsk

06 Lip 2010, 22:41

nie
prędzej to problem elektryczny, albo padły przekaźniki, albo bezpiecznik wywaliło, ewentualnie spalił się silniczek wentylatora,

BTW temp cieczy chłodzącej w silniku WV spokojnie może dochodzić do 90 stopni a nawet więcej :wink: to układ zamknięty i tak już ma, temp pracy silnika to 96 stopni (jak masz klime, światła, autostrade i 130km/h non stop to spokojnie może byc i 120 stopni na wyjściu z silnika) tyle że w trakcie jazdy wentylator nie musi się włączać przepływa powietrza jest wystarczający bez ;)

rada zdejmij grill wymyj porządnie chłodnice

edit: :mrgreen:
sory co innego przeczytałem :mrgreen:
niedogrzany silnik to może być wina termostatu, jeśli jest non stop otwarty,
jak szybko temperatura dochodzi do tych 70 stopni?? w pogode taką jak teraz temp robocza powinna być po około 2-3 km
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lip 2010, 09:54

Zanim napiszesz następny temat, zapoznaj się z działami naszego forum i umieszczaj swoje tematy w odpowiednim dziale. Każdy dział ma opis tematyczny.

80 stopni to za mało. Silnik jest niedogrzany.
Co do wentylatora, to zalezy, co rozumiesz przez słowo " zagrzeje się ". Jaką masz na myśłi temperaturę? No i skąd wiesz, że wentylator podczas jazdy nie pracuje? Masz jakąś kontrolkę?
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lip 2010, 11:54

MotoAlbercik, przy 80* nie włączy mu się żaden wiatrak, to normalne, wiatrak włączy się dopiero po uzyskaniu temp roboczej co w przypadku WV jest troche powyżej 90*
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lip 2010, 17:37

Silnik zagrzeje się do około 110-120 i wentylator nie chodzi wyłączy się silnik to powinien) a do tych 70 st grzeje się normalnie :p tzn w taka pogode jak dzis tak jak kolega pisal do 5 km
leon111
Nowicjusz
 
Posty: 14
Miejscowość: Gdańsk

07 Lip 2010, 19:11

w golfie po wyłączeniu silnika nie będzie chodził wentylator :mrgreen: bo i po co,
wentylator włączy się tylko jak silnik działa, jeśli nie działa, to po co wentylator ma chodzić jeśli pompa wody nie działa??

BTW jeśli silnik rozgrzewa ci się tak jak piszesz to nie ma to nic wspólnego z termostatem
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

07 Lip 2010, 20:33

Mi się jednak wydaje, że wiatrak chłodnicy powyżej 110 o C powinien się załączyć, podobnie jak ma to miejsce w czasie zatrzymania np. na światłach, lub w korku drogowym, gdy silnik pracuje, chodzi tu przecież o utrzymanie cieczy chłodzącej (płynu)poniżej temperatury wrzenia, aby ta rozprężając się nie uszkodziła np. węży gumowych lub zaślepek w bloku.
Najlepiej sprawdź czy wiatrak przy włączonym silniku na postoju się załączy, przykładowo: po przejechaniu kilku kilometrów, gdy wskaźnik pokaże temp powyżej 100 o C zatrzymaj auto, zostaw na biegu jałowym i poczekaj ok. 10 min . Jeżeli temp nie rośnie to OK, a gdy rośnie, czy załączy się wiatrak max 120 o C.
abel
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska Dolnośląskie

07 Lip 2010, 22:14

Pocieszny - a gdzie ja napisałem, ze przy 80 stopniach ma się włączyć wentylator? To raz. Dwa - nie pisz głupot, że wentylator nie będzie chodził po wyłączeniu silnika. Będzie chodził jak będzie musiał. Może się on nawet właczyć w kilka sekund po wyłaczeniu silnika. A dlaczego? Za dużo pisania. Poszukaj w googlach, może znajdziesz.
Jeszcze raz napiszę - 80 stopni, to za niska temperatura dla silnika. Przy 80 stopniach silnik jest niedogrzany. Robocza temp. silnika to około 96 stopni. Płyn chłodniczy zaczyna gotować się przy temp. około 110-120 stopni, w zalezności od tego, jaki to płyn. Wentylator powinien się włączyć przy temp. około 110 stopni.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

07 Lip 2010, 22:30

MotoAlbercik napisał(a):Będzie chodził jak będzie musiał.

Masz całkowicie rację.Spotkalem się z tym w swoim samochodzie...
Co bys nie robił,jak byś nie robił i tak piekło i tak piekło.
Nie odpowiadam na PW.
Migi60
Forumowicz VIP
 
Posty: 6188
Miejscowość: Polska
Prawo jazdy: 10 07 1979
Auto: OPEL CORSA
Silnik: 60KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2014

07 Lip 2010, 23:40

po wyłączeniu zapłonu w golfie nie będzie serio :mrgreen: ten typ tak ma ;)
przynajmniej te 6 co miałem tak miały :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

08 Lip 2010, 17:15

Bo niektóre auta przy prawidłowym stylu jazdy itp. prawie nigdy nie osiągają temp powyżej 110 stopni C.
Natomiast przykładowo Fiaty: seicento, punto, brawo to kwestia 10-15 minut od momentu odpalenia (zimnego) samochodu . Oczywiście na postoju!
abel
Nowicjusz
 
Posty: 25
Miejscowość: Polska Dolnośląskie

09 Lip 2010, 10:33

golf 2 1.6 benz wiatrak chodził po wył auta a nawet po chwili postoju sam się włączał..
rafi195
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 284
Miejscowość: małopolska