Silnik hyundai atos dziwna praca

19 Wrz 2013, 13:57

witam
chcialbym sie was poradzic w kwestii silnika hyundai atos 1.0 z 1999r
Wiec tak, zakupilem jakis miesiac temu hyundaia oczywiscie byla jazda probna i bylo ok chociaz moze silnik troche glosno chodzil. wiec go kupilem wracajac do domu jakies 300 km
Po rozgrzaniu silnika kiedy stanolem na swiatlach zaczela migac lampka oleju i air bag( swieci sie tylko na biegu jalowym kiedy troche spadna obroty jak lekko dodam gazu to gasnie, podczas jazdy nic nie miga) przejechalem juz jakies 600 km z tym objawem
wymienilem olej, filtry i czujnik oleju i nadal jest tak samo
Postanowilem sprawdzic kolor spalin i wszystko jest ok nie ma niebieskiego dymu ani bialego z bagnetu nie leci dymek ale spod korka wlewu oleju kiedy silnik sie rozgrzeje wydobywa sie leciutki jakby dymek i co jakis czas wyskakuje kropelka oleju. Silnik tez jakis glosny.
teraz nie wiem czy czeka mnie remont czy nie
prosze o jakies sugestie
dzieki
szambelan
Nowicjusz
 
Posty: 6
Auto: hyundai atos
Silnik: 1.0
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • 19 Wrz 2013, 16:26

    W jakich granicach masz obroty silnika na biegu jałowym?
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5293
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    19 Wrz 2013, 16:56

    No niewiem nie mam obrotomierza, ale jak sie rozgrzeje to delikatnie spadaja
    szambelan
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Auto: hyundai atos
    Silnik: 1.0
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    19 Wrz 2013, 23:51

    Generalnie świecenie się kontrolki oleju na wolnych obrotach nie wróży nic dobrego :/

    Przyczyn może być kilka. Najpoważniejszą i najbardziej kosztowną usterką mogą być uszkodzone bądź zużyte panewki na wale. Właśnie objawem zużytych panewek jest świecenie się kontrolki ciśnienia oleju na wolnych obrotach przy rozgrzanym silniku.
    Gdy lampka sygnalizatora ciśnienia oleju nie gaśnie przy właściwym poziomie oleju (a tak jest u ciebie), przyczyn można szukać też:
    - czujnik ciśnienia oleju może być niesprawny (wymieniłeś więc to odpada),
    - przewód pomiędzy sygnalizatorem i czujnikiem może być uszkodzony,
    - wlot oleju do pompy z miski olejowej może być zapchany,
    - zawór przelewowy regulujący ciśnienie oleju w układzie zablokował się w pozycji otwartej
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5293
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    20 Wrz 2013, 08:14

    Dzieki za odpowiedz
    A czy samemu moge to naprawic i gdzie zlokalizuje wlot oleju i zawor i jak sie do tego zabrac
    szambelan
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Auto: hyundai atos
    Silnik: 1.0
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    20 Wrz 2013, 17:57

    Trzeba by było zdjąć miskę olejową, ale jak nie bardzo się znasz na samochodach to lepiej może to zlecić jakiemuś mechanikowi.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5293
    Zdjęcia: 11483
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Milion kilometrów Mitsubishi Carismą!
      Liczne badania potwierdzają wyjątkową trwałość produktów Mitsubishi Motors Corporation oraz wysoki poziom zadowolenia klientów firmy – bezpośrednie rezultaty znakomitej inżynierii MMC. W najdalszych zakątkach ...

    20 Wrz 2013, 19:12

    ok dzieki za odpowiedzi
    szambelan
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Auto: hyundai atos
    Silnik: 1.0
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    26 Paź 2013, 08:05

    witam
    pojechalem zmierzyc cisnienie oleju i wyszlo prawie zerowe, wiec wymienilem pompe oleju i wyczyscilem smok, i nadal swieci sie kontrolka oleju kiedy auto sie rozgrzeje i gasnie kiedy dodam gazu. juz nie wiem co to moze byc?
    szambelan
    Nowicjusz
     
    Posty: 6
    Auto: hyundai atos
    Silnik: 1.0
    Paliwo: Benzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    26 Paź 2013, 19:43

    Przed wymianą pompy oleju trzeba było zajrzeć do panewek. Było napisane :
    ArteK napisał(a):Przyczyn może być kilka. Najpoważniejszą i najbardziej kosztowną usterką mogą być uszkodzone bądź zużyte panewki na wale.
    . Tak na marginesie- sprzedaj to dalej. To auto Cię zje, wyczyści portfel.Części nie są takie tanie. Jedną z bolączek tego wehikułu jest rdzewiejący , gnijący tzw wózek , trawers czy rama zawieszenia , zależy jak to ktoś nazywa. Używek dobrych nie ma, jak już to drogie. Kolega ma i stracił na naprawy więcej niż równowartość auta.
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4833
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    24 Lis 2013, 13:42

    Samemu nie brałbym się za takie naprawy nie mając odpowiedniego doświadczenia,zdecydowanie lepiej będzie udac się do dobrego warsztatu.
    Laserwash
    Początkujący
     
    Posty: 162
    Auto: M3