Silnik się przegrzewa, a chłodnica zimna

02 Lip 2018, 22:32

Hej,
Mam problem, z którym bujam się już od ponad tygodnia. Zaczęło się od tego, że ni stąd ni zowąd zaczął mi sie grzać silnik. Temperatura osiągnęła 115oC, więc już za wesoło nie było. Pojechałem do mechanika. Diagnoza - termostat. Część została wymieniona, lecz problem nie zniknął. Po wymianie zauważyliśmy, że chłodnica po stronie wejścia jest gorąca, a po stronie wyjścia jest zupełnie zimna, przy czym wąż wychodzący jest ciepły, ale nie gorący. Kolejna diagnoza - zatkana chłodnica. Przed jej wymianą, polecił spróbować zalać tam chemii do czyszczenia i spróbować wypłukać kamień i inne osady. Zalaliśmy, przeczyściliśmy, zlaliśmy cały syf i zalaliśmy wstępnie zwykłą wodą demineralizowaną, żeby przed zalaniem właściwego płynu zobaczyć, czy to czyszczenie coś dało. I co się okazało - teraz CAŁA chłodnica jest zimna!!! Wąż, który do niej wchodzi od góry jest bardzo gorący, a wychodzący jest mocno ciepły (ale nie gorący!), natomiast sama chłodnica jest zupełnie zimna!
I teraz pytanie - co mogło się stać? Przecież to jest chyba niemożliwe, żeby w przeciągu jednego dnia przytkać połowę chłodnicy?

Żeby uprzedzić pytania:
Ciepły nawiew nadal wieje
Test CO2 wyszedł negatywnie
Białego dymu z rury też nie ma
Pompa wody wymieniana 26tys. km temu wraz z rozrządem
Wentylatory działają, co w gruncie rzeczy nie ma teraz większego znaczenia

Jakieś pomysły? Bo ja już nie wiem co robić. Mechanik ręce rozkłada i mówi, że chłodnica do wymiany. I pewnie bym to zrobił od razu, gdyby nie obawa, że 500zł czy nawet więcej pójdzie w nową chłodnicę i wymianę, a usterka pozostanie.

Jakby co, to pacjent to Mazda 6, silnik 2.0 diesel RF-7J
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

03 Lip 2018, 21:52

mateuszw106 napisał(a):Temperatura osiągnęła 115oC, więc już za wesoło nie było.
Gotowało płyn ? Wyrzuciło go korkiem ? Czasami ocena sytuacji jest błędna przez zafałszowanie wskażnika temperatury :wink:
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4928
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

03 Lip 2018, 23:01

Gotowało, bo jak na chwilę wyłączyłem silnik, to słyszałem mocne bulgotanie płynu. Odczyty były robione przez OBD , bo wskaźnik w Maździe nie ma jako tako skali, lecz jedynie pokazuje czy temperatura jest ok czy też za niska lub za wysoka.
Jutro jestem umówiony do mechanika, bo po konsultacjach z chyba pięcioma różnymi mechanikami, wielu obstawia padniętą pompę wody. Jutro jadę wyjąć termostat i uruchomić silnik bez termostatu. Jeśli to nie przyniesie żadnej różnicy, to chyba niestety padła pompa... Tym bardziej niestety, że jest ona tutaj na rozrządzie :(
mateuszw106
Nowicjusz
 
Posty: 27
Auto: Mazda 6 GY polift
Silnik: 2.0 diesel 121KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jak producenci zarabiają na częściach
    Bezawaryjność? To dla producenta bankructwo. Dlatego producenci robią wszystko, żeby części, które psują się często lub są konieczne do wymiany po danym przebiegu, połączyć z częsciami drogimi, któe psują się rzadko albo ...