Skąd wiedzieć, że auto jest tyle warte?

20 Kwi 2019, 12:41

Witam. Jestem początkującym "kupującym", otóż rozglądam się za swoim pierwszym autem. Zadam pytanie, może głupie, aczkolwiek myślę, że dość problematyczne.
Mianowicie chodzi mi o to, powiedzmy stoi auto za 20 tysięcy na sprzedaż, a faktycznie jest warte 17 tysięcy. Moje pytanie brzmi, jak rozpoznać prawdziwą wartość auta, żeby nie przepłacać za auto parę tysięcy?
Ciężko ująć to w słowa, ale myślę, że zrozumieliście moje pytanie i co mi konkretnie chodziło.
Pozdrawiam i zapraszam do dyskusji. :)

P.S Nie wiem czy dobry dział, w razie czego przepraszam i proszę o przeniesienie. 
Ergonix
Nowicjusz

20 Kwi 2019, 16:16

Ergonix napisał(a):Mianowicie chodzi mi o to, powiedzmy stoi auto za 20 tysięcy na sprzedaż, a faktycznie jest warte 17 tysięcy

A na jakiej podstawie stwierdzasz że ono jest warte 17 tys? jesteś jakimś rzeczoznawcą czy co ?

Ceny dyktuje rynek, wersja samochodu, przebieg, rocznik, stan techniczny
ktoś ci będzie chciał sprzedać z rabatem 3000zł ...proszę bardzo
ale zapewne zejdzie tyle bo ma gó...ny towar. :lol:

Za granicą między tym samym autem z tego samego roku i różnicy przebiegu powiedzmy 100 tys. różnica jest 1000Euro, także generalnie płaci się też extra nie za rocznik z bardziej za przebieg.
andrewb25
Stały forumowicz

Miejscowość: małopolskie

20 Kwi 2019, 16:49

Teoretycznie sprawdzasz w Eurotaxie (profi).
A tak no to cóż... raczej metoda średniej dla modelu, rocznika etc w danym roku, wyciągana na podstawie ogłoszeń.
mike
Moderator
Awatar użytkownika

Zdjęcia: 15
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Lexus ES 330
Silnik: 3.3 V6 228KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2004

21 Kwi 2019, 06:50

Ja zawsze jeżdżę z rzeczoznawcą... Ale tu jest kolejny problem - skąd wiedzieć, jaką realna wartość ma jego usługa? Nie chce przepłacać.
Uchwyt77
Nowicjusz

21 Kwi 2019, 17:56