Skoda Fabia 1.4 55KW - kłopoty z zapaleniem silnika

23 Maj 2009, 15:49

Od niedawna jestem posiadaczem skody fabii sedan 1.4 55kW 2003r.Długo się nie nacieszyłem gdyż zaczął się problem troszeczkę dziwny przy zapalaniu auta.Gdy po dłuższym postoju zapalę samochód wszystko jest ok ale po przejechaniu ok 1 km i zgaszeniu go ponowne odpalenie jest wielkim problemem gdyż albo wcale nie zapali a jak zapali to mocno szarpie silnikiem albo wskoczy na wysokie obroty pow.1tys. a gdy za którymś razem załapie normalnie to cały dzień już nic się nie dzieje.Świece i filtr paliwa wczoraj wymieniłem a diagnoza w serwisie była 16786 system recyrkulacji spalin przejście za duże.Oczywiście powiedzieli mi że to taki zawór i że go przeczyścili i to powinno pomóc.Niestety dzisiaj rano to samo się działo.Może ktoś miał podobny problem więc jeszcze raz proszę o pomoc i dobrą radę co dalej mam zrobić bo w serwisie strasznie się cenią.
damian.u90
Nowicjusz
 
Posty: 3
  • 23 Maj 2009, 20:25

    Zaślepić EGR (zawór o którym piszesz). Jak? Forum Fabii się kłania...
    Kubuch
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 2671
    Miejscowość: Matplaneta
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Fiesta MK7 FL / Mini One
    Silnik: 1,0 100 KM/1,6 90 KM
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2013

    23 Maj 2009, 20:54

    powinienes wymienic ten zawór albo w celu unikniecia kosztów zaslepic lecz nie we wszystkich samochodach mozna go zaslepic
    mlody861
    Zaawansowany
     
    Posty: 573
    Miejscowość: ok Warszawy

    23 Maj 2009, 22:16

    czy na pewno problem z odpalaniem samochodu to wina zaworu EGR ? Jeśli tak to jestem w stanie go wymienić. Dzisiaj auto udało mi się odpalić dopiero za 5 razem więc proszę o sto procentową poradę.
    damian.u90
    Nowicjusz
     
    Posty: 3

    23 Maj 2009, 22:19

    Na forum nigdy nie dostaniesz 100 % rady bo nikt nie jest kaszpirowskim i na odleglosc to mozna doradzic ale nienpowiedziec na 100 % co jest przyczyna. Lekarz jak nie zbada to nie powie ci jaka choroba i podobnie jest z autami. Ale jak sie da w fabii to sproboj zalspeic EGR i sprawdzic czy napewno jest sprawny. Poz
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    24 Maj 2009, 12:34

    Najpierw sprawdz,czy na wolnych obrotach ten zawór jest zamknięty - otwiera się on dopiero przy większych obciążeniach silnika.Zawór współpracuje m.in. z przepływomierzem - jak ten jest uszkodzony,to komputer wykryje awarię EGR,który z powodu przepływki otwiera się za szybko.Ale do tego wszystkiego to zazwyczaj zaświeca się kontrolka silnika.
    Można też ten zawór zaślepić jak pisał kolega i sprawdzić,czy wolne obroty się poprawią.
    Warto też zainteresować się cewką zapłonową - jaki ma opór przy ciepłym silniku - ale musisz wiedzieć jaki powinien być prawidłowy - może forumowicze ci podpowiedzą.
    Przyczyną może też być czujnik położenia wału korbowego.Też trzeba by go przemierzyć na ciepłym i zimnym silniku.
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    24 Maj 2009, 20:23

    Poczytam na forum jak się ten zawór sprawdza.Jeśli chodzi o kontrolkę silnika to się nie zaświeca.Wszystko jest tak jak być powinno przy odpalaniu ale niestety fabia wariuje i jak ma dobry humor to zapali od razu a jak nie to można kręcić w nieskończoność i muszę ponownie wyciągnąć kluczyk i ponownie odpalać aż za którymś razem się odezwie.Nieraz jest tak że jak się odezwie to tak jagby jakieś gary nie pracowaly a nieraz wskoczy na wysokie obroty i ponownie trzeba gasić i zapalać aż będzie normalnie silnik pracował.Dlatego nie jestem pewny co do tego EGR bo z tego co czytałem na forum objawy są inne.Kiedyś kolega w puncie miał coś podobnego i musiał wymienić centralkę wtrysku.Napewno skody też mają taką centralkę i moje obawy idą w tym kierunku.
    damian.u90
    Nowicjusz
     
    Posty: 3