Skoda Fabia 1.4 MPI (2001r) falowanie obrotów, szarpie silnikiem :(

29 Lip 2017, 19:45

Natka1214 napisał(a):AZE
Silnik z jedną sondą , przed katalizatorem . Błędy i parametry bieżące możliwe do odczytu programem VAG lub innym nie po OBD2 . Szukaj fachowca co się obeznaje w tym motorze chyba że masz możliwość podłączenia się kompem i wtedy możemy przeanalizować problem.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2017, 16:40

Witam:) znów wracam do tematu. Znalazłam mechanika no ale dalej coś nie do końca działa auto. Została wymieniona sonda lambda, cewka zapłonowa i przepustnica nie było żadnej poprawy więc zrobiona została głowica generalnie wszystko to co odpowiada za utrzymanie obrotów silnika. Jest lekka poprawa i auto działa do puki silnik się nie nagrzeje. Jak już osiągnie swoją temperaturę silnik zaczyna nie równo chodzić ( nie utrzymuje obrotów na jałowym biegu) przy ruszaniu nie zbiera się na obory ( muli się ) i auto po chwili gaśnie :o czy ktoś ma jakiś jeszcze pomysł?
A i jeszcze jedno padła pompa wspomagania kierownicy, która została wymieniona. Nie wiem czy to ma coś wspólnego z silnikiem, więc tylko tak nakreślam. A i takie pytanie czy po wymianie pompy należy udać się do mechanika żeby ją skalibrować?
Natka1214
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Wrz 2017, 17:11

Natka1214 napisał(a):A i jeszcze jedno padła pompa wspomagania kierownicy, która została wymieniona
Wymieniana na nową czy używkę?
Świeci się kontrolka na zegarach o d niej ? Poziom oleju w zbiorniczku sprawdzony ? Błędy odczytane ze sterownika pompy jak i też z zegarów oraz Can gateway ? Bezpiecznik na pokrywie akumulatora sprawdzony ?
Natka1214 napisał(a):Nie wiem czy to ma coś wspólnego z silnikiem, więc tylko tak nakreślam

Nie , nie ma
Natka1214 napisał(a): A i takie pytanie czy po wymianie pompy należy udać się do mechanika żeby ją skalibrować?

Tutaj pompy się nie kalibruje. Co najwyżej zmienia się jej tzw. kodowanie , ale to ma wpływ tylko na oczekiwany komfort siły wspomagania
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

16 Wrz 2017, 17:27

Pompa używana, olej sprawdzony ( tam przechodzi płyn taki zielony) kontrolki nie ma żadnej tak jak by jej wgl nie było bo wspomaganie nie działało a kontrolka żadna nie świeciła

Błędy odczytane ze sterownika pompy jak i też z zegarów oraz Can gateway ? Bezpiecznik na pokrywie akumulatora sprawdzony ?

Odpowiedzi na te pytania udzielę innym razem bo muszę dopiero sprawdzić :)

A jeżeli chodzi o silnik to mógłby mieć coś wspólnego czujnik temperatury wodzy? :)
Natka1214
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

16 Wrz 2017, 17:53

Natka1214 napisał(a):A jeżeli chodzi o silnik to mógłby mieć coś wspólnego czujnik temperatury wodzy? :)
Może mieć. Trzeba sprawdzić czy w sterowniku silnika jest jego błąd oraz w blokach pomiarowych ( tzw. parametry bieżące ) czy jego wskazania są adekwatne do stopnia rozgrzania silnika.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4964
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

21 Wrz 2017, 07:43

Mechanik twierdzi że nie ma rzadnych oznak że czujnik nie działa. Ale jezeli chodzi o wspomaganie czy silnik to dalej coś nie tak auto spada z obrotow na wolnym biegu odrazu gaśnie. Czasem przy predkosci 60-70 km/h auto na 4 szarpie i trzeba redukować bieg a i wspomaganie coś też szwankuje bo jak jade to jest, a w pewnym momencie się wyłączy i za jakiś czas znowu działa.
Natka1214
Nowicjusz
 
Posty: 12
Auto: Skoda Fabia
Silnik: 1.4 MPI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najpopularniejsze auta terenowe z USA - co warto importować?
    Samochody terenowe z USA cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie, a ich import do Europy, w tym Polski, stale rośnie. Miłośnicy motoryzacji doceniają ich niezawodność, wytrzymałość oraz niepowtarzalny styl. ...