Skoda Felicia - sprzęgło itp.

07 Maj 2013, 13:30

Witam .
Napisze od razu o co chodzi . Posiadam Skode Felicie 1.3 silnik (LX - tak napisane w dowodzie) 1999 r. i mam kilka rzeczy do robienia , a mianowicie sprzęgło do wymiany i nie mam funduszy na nowe wiec kupie używane tylko czy np. będzie pasowało to tego modelu co ja posiadam z modelu 1.3 MPI czy to nie ma różnicy ? I jeżeli już będzie posiadał pasujące do mojego modelu sprzęgło , to ile wyniesie mnie wymiana ? I drugi problem polega na tym ze nie mogę otworzyć maski nie wiem czy to wina linki czy zamka bądź czegoś innego , to ile mechanik zawoła za uporanie się z maską ?
Proszę o wasze opinie .
OralG
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 02 01 1991
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Skoda
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • 07 Maj 2013, 17:39

    Co do maski to po pociągnięciu za linkę pod kierownicą coś się dzieje? Maska odskakuje?
    kamil638
    Zaawansowany
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 643
    Miejscowość: Wrocław
    Prawo jazdy: 01 01 2001
    Auto: Mercedes w210
    Silnik: 2.9 td
    Paliwo: Diesel
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 1999

    07 Maj 2013, 19:25

    Niestety nie linka jest luźna
    OralG
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 02 01 1991
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.3
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    07 Maj 2013, 20:33

    Ty masz fele z 1999 roku , więc masz tam silnik MPI ( silniki z wtryskiem jednopunktowym były chyba tylko do 97 ) Odnośnie zamka maski masz wersję tzw. poliftingową , czyli z dużą kratą wlotu powietrza. Tutaj zamek składa się z dwóch części: pierwsza na pasie przednim z linką i dżwignią , druga na masce z właściwym zamkiem. To że nie możesz otworzyć to tylko i wyłącznie Twoja wina. Ok....mogłeś nie wiedzieć - tą dżwignie w pierwszej części trzeba co jakiś czas smarować bo jak się zapiecze , stanie w pozycji otwartej a trzaśniesz maską to zostanie wykrzywiona , tak że masz taki problem jaki jest. W takim przypadku otwarcie maski dla wprawnego i znającego temat mechanika nie powinno sprawiać problemu. Co do spraw finansowych to za wymianę sprzęgła ja chciałbym 1 tyś zł , za otwarcie maski ze 2 tyś zł.... :mrgreen:
    Nie odpowiadam na problemy na PW
    bonifacy
    Stały forumowicz
     
    Posty: 4912
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 01 01 1981
    Auto: Fabia II , Fabia II
    Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna

    08 Maj 2013, 12:11

    OralG napisał(a):Witam .
    Napisze od razu o co chodzi . Posiadam Skode Felicie 1.3 silnik (LX - tak napisane w dowodzie) 1999 r. i mam kilka rzeczy do robienia , a mianowicie sprzęgło do wymiany i nie mam funduszy na nowe wiec kupie używane tylko czy np. będzie pasowało to tego modelu co ja posiadam z modelu 1.3 MPI czy to nie ma różnicy ? I jeżeli już będzie posiadał pasujące do mojego modelu sprzęgło , to ile wyniesie mnie wymiana ? I drugi problem polega na tym ze nie mogę otworzyć maski nie wiem czy to wina linki czy zamka bądź czegoś innego , to ile mechanik zawoła za uporanie się z maską ?
    Proszę o wasze opinie .


    Jak chcesz kupić używane sprzęgło? Nie lepiej nabić na tarcze nowe okładziny??? Koszt 150 zł/200 zł... Sama wymiana 500 zł. Linka pod machą do 50 zł.
    Z takim setupem powinieneś się zmieścić w 750 zł ze wszystkim ;).
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    08 Maj 2013, 12:31

    No tarcze , sprzęgło i docisk na allegro można kupić do 100 zł . Na ale dziękuje za informacje . Niestety nie znam się na tym ponieważ to pierwszy samochód .
    OralG
    Nowicjusz
     
    Posty: 3
    Prawo jazdy: 02 01 1991
    Przebieg/rok: >50tys. km
    Auto: Skoda
    Silnik: 1.3
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Hatchback
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Renault Maxity Euro V - mała ciężarówka
      Renault Maxity – mała ciężarówka (samochód dostawczy) zabudowana na bazie ramy z wagonową kabiną, wprowadzona na rynek w 2007 r., poddana została wielu modyfikacjom wraz z wejściem w życie nowych norm ...

    08 Maj 2013, 12:39

    OralG napisał(a):No tarcze , sprzęgło i docisk na allegro można kupić do 100 zł . Na ale dziękuje za informacje . Niestety nie znam się na tym ponieważ to pierwszy samochód .


    Nie, nie, nie kupuj używanego sprzęgła bo niepotrzebnie zapłacisz za robociznę, zaraz znów będzie się np. ślizgać. Okładziny na tarczy sprzęgła to rzecz eksploatacyjna. A powiedz czemu musisz zmienić sprzęgło??? Ślizga się czy co innego się dzieje???
    Vermin
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1670
    Zdjęcia: 4
    Prawo jazdy: 06 01 1992
    Auto: Ściera
    Silnik: 2.0 DOHC EFI
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1993

    11 Maj 2013, 17:09

    Zakładanie używanego sprzegła to jedno wielkie nieporozumienie. Piszesz, że nie masz kasy, a chcesz ją wydawać podwójnie...
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    15 Maj 2013, 11:48

    Czy Ty czasem trochę nie przesadzasz?

    Sprzęgło do 1.3 kosztuje 200 PLN, wymiana 200.

    Jak padnie Ci po 10 tysiącach, wywalisz znowu 200 na wymianę?
    Strimi
    Początkujący
     
    Posty: 79
    Prawo jazdy: 04 05 1985
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Ford S-MAX
    Silnik: 2,5
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: MPV
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2007

    24 Maj 2013, 09:17

    Jeżeli miałbym coś doradzać,to także kupno nowego sprzęgła,nikt nie pisze o tym że mam być ono oryginalne,ale dobrej firmy posłuży Ci przez lata. A co do maski- sama linka,musisz ja naciągnąć i bez problemu będzie się dało ja otworzyć.
    Turbopama
    Początkujący
     
    Posty: 218
    Prawo jazdy: 10 03 1996
    Auto: BMW M3