Skoda Felicja: problem z nawiewem 99 r

27 Sty 2018, 21:20

Witam: mam problem z nawiewem w Felicja 99r sprawa wygląda następująco nawiew nie chodzi na pierwszym i drugim biegu a ostatnio nawet zaczął mi się palić bezpiecznik. Mógł bym ktoś z w tej sprawie doradzić podpowiedzieć coś .
Z góry dziękuje za pomoc i pozdrawiam :)
miro22
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: skoda felicja
Silnik: 1.3 mpi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sty 2018, 21:35

A ile masz pozycji regulacji nawiewu?
Nawiew chodzi tylko na najwyższej pozycji?
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

27 Sty 2018, 21:44

jest 4 pozycje, działa poprawnie tylko na 3 i4 biegu :)
miro22
Obserwowany
 
Posty: 2
Auto: skoda felicja
Silnik: 1.3 mpi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Sty 2018, 09:15

Wszystko wskazuje na rezystor dmuchawy.
Sprawdź czy filtr powierza nie jest zbyt mocno zapchany bo takie usterki przeważnie występują przez słaby przepływ powietrza na niskich biegach który niedostatecznie go chłodzi.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

28 Sty 2018, 09:47

Hmmm...... z tym że rezystor jak pada to chodzi tylko na najwyższym biegu. Możesz mieć problem też z samym pokrętłem no i sprawdz filtr tak jak radzi Kacper. Ja bym zaczął od sprawdzenia/czyszczenia wszystkich styków i połączeń.
To nie moc ani sprzęt a technika czyni z Ciebie zawodnika
Kao
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 16699
Zdjęcia: 107
Miejscowość: Francja
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw 645Ci, M3, Vw T4

28 Sty 2018, 10:10

Kao napisał(a): z tym że rezystor jak pada to chodzi tylko na najwyższym biegu
Generalnie tak, ale ja miałem podobny przypadek w Golfie III i dmuchawa właśnie działa tylko na dwóch biegach najwyższych czyli 3 i 4 po wymianie rezystora problem ustąpił. Nie pamiętam tylko czy na 3 i 4 biegu prędkość wentylatora była taka sama jak problem występował ale chyba tak.

Oczywiście wszystkie styki i pokrętło warto sprawdzić czy jest ok tak jak wspomniał [email widoczny po zalogowaniu]
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Co może zamarznąć w naszym samochodzie?
    Co w samochodzie jest szczególnie wrażliwe na niską temperaturę? Jak sobie poradzić z typowo zimowymi problemami? Poniżej prezentuję kilka odpowiedzi które mogą okazać się przydatne wielu kierowcom. Głównym ...
    Autolaweta na bazie - Toyota Land Cruiser serii J7
    Toyota Land Cruiser serii J7 znana jest jako praktyczna i niezniszczalna terenówka, wykorzystywana do najcięższych prac – od kopalni, przez wojsko, po służby ratunkowe i miejskie. Dobrym przykładem jest ciekawy ...

28 Sty 2018, 13:24

W Felicji opornica ma osobne rezystory na każdy bieg ( oprócz 4 oczywiście ). 1 bieg leci przez 3 rezystory, 2 przez 2, 3 przez jeden. Ma więc 3 rezystory, do których przychodzi napięcie z każdego biegu na przełączniku. Przyczyną problemu może być więc opornica lub przełącznik.
Jedno i drugie jest łatwo sprawdzić, aczkolwiek opornicę chyba łątwiej, ponieważ jest ona za akumulatorem. Wystarczy go odsunąć. Przy opornicy trzeba więc pomierzyć czy przychodzi napięcie na wszystkich biegach od przełącznika. Pin 1 opornicy odpowieda pierwszemu biegowi na przełączniku. Drugi drugiemu itd.
Wymiana opornicy jest bardzo łatwa i zajmie około 20 minutek z piwkiem w ręce :) Opornica kosztuje około 20 złociszy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

28 Sty 2018, 13:27

Kao napisał(a):Hmmm...... z tym że rezystor jak pada to chodzi tylko na najwyższym biegu.

Kacper napisał(a):Generalnie tak, ale ja miałem podobny przypadek w Golfie III i dmuchawa właśnie działa tylko na dwóch biegach najwyższych czyli 3 i 4 po wymianie rezystora problem ustąpił.

W rezystorze jest bezpiecznik, który jak padnie, to może nie chodzić nawet 4 bieg. W felicji jest tak samo - na 4 pinie opornicy jest bezpiecznik. Jak padnie, to dmuchawa nie będzie chodziła wogóle.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000