Skoda Octavia II 2.0 RS 170 KM DIESEL - tryb awaryjny

21 Kwi 2021, 11:23

Witam,

Szukam porady, być może ktoś miał problem z trybem awaryjnym w Skodzie. Co jakiś czas auto w chodzi w tryb awaryjny. Pojawiają się błędy, np. świece. Wymieniłem filtr paliwa, powietrza itp. Auto świeżo po wymianie oleju i rozrzadu. Jeżdzę głównie Skodą na długich, autostradowych trasach, chociaż i na takiej zdarzył mi się dwa razy tryb awaryjny przy prędkości 140 km/h. Staram się Skodę ''przepalać''. W pewnym momencie, szczególnie w mieście, gdzie czesto operuje się sprzęgłem, auto w tryb awaryjny wchodziło co chwila. Ustaje, gdy postoi na parkingu z wyłączonym silnikiem przez 5 minut.
Teoria moja jest taka - nie wiem w jakim stanie jest EGR i kolektor. Sądzę, że może znajdować się w nich sadza i nie ma odpowiedniej przepuszczalności spalin i dlatego auto wchodzi w tryb awaryjny. W najbliższych dniach planuję wyjęcie EGR'a i kolektora, aby rzeczywiście to sprawdzić.

Czy ktoś miał podobny problem i inną teorię na tryb awaryjny niż ja?
Kris94
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Kwi 2021, 12:04

Kris94 napisał(a):Pojawiają się błędy, np. świece.
Masz kody tych błędów bo to dosyć ważne do przeprowadzenia wstępnej diagnozy. Tu akurat świece nie mają nic do pracy silnika one głównie służą do pomocy w odpaleniu zimnego silnika i ewentualnego podgrzania zaraz po zapaleniu w bardzo niskich temperaturach zewnętrznych.

Kris94 napisał(a):nie wiem w jakim stanie jest EGR i kolektor
Sprawdź najpierw sam EGR i wyczyść go.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10145
Zdjęcia: 35

21 Kwi 2021, 12:13

Posiadam - to błędy, które pojawiały mi się w marcu:

001541 - Internal Control Module
P0605 - 006 - ROM Error - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 4
Fault Frequency: 6
Reset counter: 40
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque : 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
Bin. Bits: 00000001
Bin. Bits: 00000000
Bin. Bits: 00000011
(no units): 2.0

001537 - Internal Control Module
P0601 - 006 - Memory Check Sum Error - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 8
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Torque: 0.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
0.00 %
Voltage: 12.32 V
Bin. Bits: 00000011
Time (Months): 6

000258 - Mass Air Flow Sensor (G70)
P0102 - 007 - Signal too Low - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100010
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 14
Reset counter: 23
Mileage: 211860 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 01:49:58

Freeze Frame:
RPM: 864 /min
Torque: 40.0 Nm
Speed: 0.0 km/h
0.00 %
Voltage: 10.96 V
Mass Air / Rev.: 872.0 mg/str
Mass Air / Rev.: 0.0 mg/str

004708 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241)
P1264 - 006 - Regulation Range Exceeded - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100001
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 1
Reset counter: 36
Mileage: 212056 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 10:34:29

Freeze Frame:
RPM: 2592 /min
Torque: 176.0 Nm
Speed: 138.0 km/h
81.51 %
Text: 5.125 uF
Text: 12.00 mJ
Text: 11 mJ
Load: 0.0 %

000665 - Boost Pressure Regulation
P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 36
Mileage: 212107 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:06:55

Freeze Frame:
RPM: 2176 /min
Torque: 312.0 Nm
Speed: 115.0 km/h
75.66 %
Voltage: 14.24 V
Pressure: 2364.3 mbar
Pressure: 1853.1 mbar

Po wyczyszczeniu wiązek elektrycznych i ogólnej konserwacji jakiś zabrudzeń był spokój na ok. 2 tygodnie. Teraz ponownie auto wchodzi w tryb awaryjny. Był moment, że auto stanęło mi w mieście. Po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka nie chciało odpalić. Dopiero po odpięciu na chwilę klemy akumulatora i wsadzenie jej z powrotem auto odpaliło, ale zaraz przeszło w tryb awaryjny i zdążyłem tylko dojechać na parking. Auto postało na nim kilkadziesiąt minut i po ponownym uruchomieniu silnika działało normalnie.
Kris94
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Kwi 2021, 13:59

Sprawdzałeś które z tych błędów pojawiły się ostatnio ponownie?

Ja bym tu zaczął od sprawdzenia przepływomierza i wyczyszczenia go.

Kris94 napisał(a):P0299 - 006 - Control Range Not Reached - Intermittent
To może być następstwem problemów z przepływomierzem ale też z szczelnością dolotu, chłodnicy powietrza, drożnością wydechu, sterowaniem turbiny i jej wydajnością.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10145
Zdjęcia: 35

21 Kwi 2021, 14:34

Przy wymianie rozrządu, mechanik zakomunikował mi, że nie mam uszczelki kolektora.

Dzięki. Zawiozę do mechanika, niech podepnie pod komputer i sprawdzi wszystkie ostatnie błędy. Oprócz sprawdzenia przepływomierza i tak chcę zobaczyć stan EGRa i kolektora, czy nie ma w nich syfu.

Może przy okazji warto zajrzeć do silnika i sprawdzić w jakim stanie są pompowtryski?
Kris94
Nowicjusz
 
Posty: 8

21 Kwi 2021, 15:30

Kris94 napisał(a):nie mam uszczelki kolektora
To dziwne ale skoro jej nie ma to koniecznie trzeba ją założyć i po tym dalej sprawdzać eliminując po kolei błędy.
Kris94 napisał(a):i tak chcę zobaczyć stan EGRa i kolektora, czy nie ma w nich syfu
Taki okresowy przegląd z czyszczeniem na pewno wpłynie na plus.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10145
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla E11 G6 / G6R (1997–1999)
    Zaprezentowana w 1997 kolejna, przednionapędowa generacja Corolli zasłynęła uniwersalnością zastosowań oraz trwałością i bezawaryjnością. Podobnie jak w przypadku wcześniejszych generacji, z którymi dość mocno była ...
    Pogoń za najlepszymi czasami w symulatorze - Formuła E
    Dwaj kierowcy Audi: Daniel Abt i Lucas di Grassi, już 13 stycznia wystartują w trzeciej rundzie bieżącego sezonu Formuły E, która odbędzie się w Marakeszu, w Maroku. Jednak zanim zawodnicy staną na linii startu kolejnego ...

21 Kwi 2021, 16:31

Przepraszam. Uszczelka jednak jest, ale jest po prostu do wymiany, bo były tam ślady po oleju, czyli jest jakiś mały wyciek.

Dzięki. Mam nadzieję, że mechanik po błędach dojdzie jaka jest przyczyna.
Kris94
Nowicjusz
 
Posty: 8