01 Maj 2018, 23:01
Jako, że gdybałem sobie ile może kosztować sprowadzenie R32, to rzucę kilka liczb. Transport z Japonii do Niemiec to ok 9k PLN, cło 10%, akcyza 18,6%, vat 19% (lecę z pamięci, więc mogłem pokręcić liczby lub o czymś zapomnieć). Jeśli sprowadzasz z Europy, to część opłat odpada. Przykład: BNR34 GTR na JDMexpo kosztuje ok 67k$ (zwykły, jak chcesz jakieś Vspec, to płacisz 100-200k+$), więc za sprowadzenie z Japonii spokojnie płacisz 30k$, z Europy to by było jakieś 14k$. Dodatkowo przystosowanie (światła, tłumaczenia etc) spokojnie 5-6k PLN, opłaty rejestracyjne. No i warto mieć jakieś 10-15k$ na ewentualne naprawy startowe. Zabawa dla bogatych. A różnica cen to dokładnie to samo co seria S Nissana (S13, S14 etc), tylko tam masz drift tax, a tu GTR tax. I tak, wrx sti/evo są tańsze, ale GTR był tylko na rynek Japoński, jest sławny z FnF, Initial D etc i każdy go chce - to wszystko podbija cenę do 100 Pasków B5 w TDI. Inne wersje są tanie, bo nie są GTR i są odpowiednikami wspomnianych Pasków na wschodzie, zwykłe poprawne wozidło za 2 tysie (u Regular Car Reviews pojawił się ostatnio taki zwyklak R33, zobacz i poczuj różnicę).