REKLAMA
Witam,
Sprawa dotyczy Opla Astry G silnik Z14XE
(dwie sondy lambda).
Szukam waszej porady przed wizytą u mechanika:
Otóż samochód stracił trochę na mocy, od kilku dni kontrolka silnika świeci. Sprawdziłem za pomoca OP COMa jest to błąd P0136 "Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 2) - usterka" w programie OP COM pokazuje że jest zbyt wysokie napięcie czujnika Q2. Kasowałem błąd, ale pojawia się ponownie.
Wstępnie można powiedzieć że to jest problem z sondą za katalizatorem, ale szukam jeszcze informacji czy to napewno sonda
Asterka ma przejechane 240 tys, jak do tej pory nie sprawiala problemów.Świece zmieniane 1,5 roku temu, przepustnica czyszczona rok temu i zawór EGR również,
cewka oryginalna GM od nowosci. Samochód jest z instalacja LPG, ale nie widzę problemu z jazdą, nie szarpie, nie gaśnie obroty nie falują, jedyne co można zobaczyc to silnik zrobił się delikatnie mułowaty, miedzy przedziałem obrotów 3500-5000 wyrażnie brakuje mu Nm.
Dołączam wykresy oraz nagranie z programu OP COM oraz PrtSc.
Z wykresu zauważyłem ze na zimnym silniku sonda 1 i 2 jej prarametry utrzymuję się od 0-1100 a na rozgrzanym sonda 1 ma 0-900 i cały czas sie waha a sonda 2 utrzymuje parametry między 900-1100.
Proszę o pomoc.
[tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]
[tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]
[tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]
[tymczasowy link do zdjęcia niedostępny]
http://przeklej.org/file/kAWgNc/2003.3. ... 081307.csv
http://przeklej.org/file/iYK6H7/2003.3. ... 081535.csv
http://przeklej.org/file/aGCdgb/Livedat ... 270813.csv
http://przeklej.org/file/ns1Ji4/Livedat ... 270816.csv