Spadają obroty i auto gaśnie

02 Lut 2020, 09:45

Witam serdecznie.
Mam problem z moim seatem ibiza 1.2 2003.
Auto odpala bez problemu i trzyma około 1000obr.
Jak jadę i trzymam nogę na gazie to jest ok ale jak dojeżdżam np. Do skrzyżowania to obroty spadają i auto gaśnie. Albo jak w trakcie jazdy włączę luz to tak sam.
Podłączyłem Polski Vag i pokazało mi 3 błędy:
17811
16514
16490
Przy każdym pisze:
nieznany kod błędu. Brak osprzetu/ nie związany ze sprzętem
BŁĄD SPORADYCZNY.


Może mi ktoś pomóc w tym problemie?
Pozdrawiam
ArturN
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 4

02 Lut 2020, 10:48

Dzieje się to zaraz po uruchomieniu,czy dopiero po nagrzaniu-?. Zacząłbym od analizy pracy czujników-temperatury cieczy,czujnik położenia wału korbowego,czujnik podciśnienia w kolektorze.Uszkodzenie jednego powoduje błędne komunikaty do ECU-a ten zwyczajnie wariuje.To tak na początek.W dalszej kolejności silniczek krokowy-przepustnica.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

02 Lut 2020, 11:22

Witam.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Właśnie odpaliłem auto na zimnym silniku i z 10 razy skakały obroty między 1000 a 500 ale auto nie zgasło. Wcisnąłem sprzęgło i dodałem gazu na około 3000tys obr. Puściłem i auto gaśnie. Odpaliłem auto ponownie i teraz skakało 2 razy między 1000 a 500obr. Im więcej razy odpalałem tym lepiej wchodzi na prawidłowe 1000obr. Czyli faktycznie czujnik?
Aha i jeszcze zauważyłem że intensywnie woda się skrapla z wydechu. Zaraz była spora plama
ArturN
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 4

02 Lut 2020, 12:52

Woda to nie problem. To para wodna skraplająca się w wydechu.Najprawdopodobniej pokonujesz krótkie odcinki i wydech nie osiąga stosownej temperatury.Co do falujących obrotów,to wszystko wskazuje że trzeba skupić się "w obszarze" ; czujnik temperatury płynu,silnik krokowy,czujnik położenia wału korbowego, czujnik temperatury zasysanego powietrza, czujnik położenia przepustnicy.
fiatcoupepolska. pl
fiatcoupe
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 192
Miejscowość: Brydzia
Auto: Fiat Coupe 2.0 20VT
Silnik: 2.0.20VT-220 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
Rok produkcji: 1997

07 Lut 2020, 22:23

Wymieniłem czujnik temperatury ale nic to nie dało. Mechanik podłączył się pod komputer i wyskoczył błąd czujnika ciśnienia. Wymienił go oraz świece. Przez jakiś czas obroty spadały ale auto nie gasło ale na następny dzień zaczyna się to samo czyli spadek obrotów i auto gaśnie. Jak odpalę to obroty skaczą między 500 a 1000obr i na luzie spadają i czasem gasnie
ArturN
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 4

08 Lut 2020, 17:57

17811 to błąd związany z EGR
16514 to błąd związany z sondą lambda
16490 to czujnik MAP
Wszystko wiąże się raczej z układem wydechowym , a raczej ze spalinami. Zacznij jak od przeczyszczenia EGR-a oraz krokowca i przepustnicy. Przepustnicę trzeba potem zaadaptować jak dobrze pamiętam. warto też sprawdzić odczyty sondy lambda.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Uwaga na duże samochody ciężarowe (TIR’y)
    Duże samochody ciężarowe, potocznie zwane TIR-ami, można bardzo często spotkać na polskich drogach, nawet tych przebiegających przez miasto. W pobliżu tego rodzaju pojazdów, ze względu na ich rozmiary i masę oraz ograniczone ...
    ALT - Amatorska Liga Torowa 2009 / relacja
    To były już ostatnie w tym roku zmagania ALT na Torze Poznań. Druga, a zarazem ostatnia w tym roku impreza z cyklu ALT odbyła się w niedzielę 4 października o godzinie 12:00. Po odprawie oraz badaniu technicznym zawodnicy ...

09 Lut 2020, 14:30

Spadają obroty i auto gaśnie Spadają obroty i auto gaśnie

Witam. Krokowy jest wbudowany w przepustnice. Odkręciliśmy przepustnice i była masakryczne zabrudzona. Tyle co się dało wyczyściliśmy pędzelkiem przy kolektorze. Ale dalej po przegazowaniu obroty jak spadają to nie zatrzymują się na około 900obr tylko koło 600 i wracają na 900obr (czasem nie wracają tylko gaśnie) i później już stoją w miejscu. Powiedział mi żebym dodał denaturatu do paliwa pojeździł i znów przeczyścił przepustnice i tyle co się da w kolektorze.
Mowil mi mechanik że jak by przeskoczył rozrząd to by silnik był do wymiany.
Dodaję 2 zdjęcia.
ArturN
Nowicjusz
 
Posty: 4
Zdjęcia: 4